x تبلیغات
زیبایی

عمل جراحی بینی را به طور کامل بشناسید

 

عمل جراحی بینی از جمله مهم ترین جراحی های زیبایی است که این روزها شاهد افزایش تقاضا برای انجام این جراحی زیبایی از سوی آمار قابل توجهی از افراد هستیم. بسیاری از افراد پیش از آنکه برای این جراحی اقدام کنند دائما از پزشکان مختلف و یا کسانی که تحت این جراحی قرار گرفتند پرسش هایی را مطرح می کنند.

بیشتر بدانید: عوارض فیلر چانه چیست؟

چرا جراحی بینی؟

بینی یکی از اعضاء اصلی صورت است که در زیبایی و جذابیت بسیار تاثیرگذار است. آن هم به دلیل این است که بینی در مرکز صورت و مرکز توجه قرار می گیرد. این زیبایی میتواند از نظر هر شخصی متفاوت به نظر برسد. بینی های انحراف دار، گوشتی و بزرگ جزئی از ایراداتی است که امروزه بسیار مطرح میشود. موثرترین راه برای رهایی از این مشکلات انجام جراحی بینی یا عمل بینی می باشد.

عمل بینی یا رینوپلاستی یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار در دنیا است، که به منظور زیبا سازی بینی و رفع ایرادات آن صورت میگیرد. تعداد زیادی از افرادی که جراحی بینی انجام میدهند صرفا به دلیل زیباتر شدن آن این کار را انجام میدهند.

عمل بینی میتواند انحراف، پولیپ، شکستگی، کج بودن و سپتوم بینی را درمان کند. تعداد افرادی که روزانه به عمل بینی نیاز پیدا میکنند رو به افزایش است. یکی از دلایل آن نه به خاطر بیماریها مربوط به بینی، بلکه بیشتر به دلیل افزایش ضریب نفوذ اعمال زیبایی در بین افراد است.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت چیست؟

بهترین جراح بینی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

1.      تبحر و تخصص کافی در جراحی بینی داشته باشد

2.      علاوه بر تخصص جراح بینی باید هنر کافی برای جراحی بینی داشته باشد

3.      داشتن سابقه خوب در جراحی بینی

4.      رضایتمندی کامل بیماران او پس از جراحی

انواع عمل بینی

تناسب بینی با سایر اجزا صورت همچون فاصله بینی با لب ها ، ارتفاع بینی ، طول بینی  و غیره ؛ از استانداردها و مشخصه زیبایی برخوردار است که می تواند با جراحی زیبایی بینی ، جذابیت بیشتری به چهره شخص ببخشد.

جراحی بینی انواع مختلفی دارد که به جراحی بینی استخوانی ، جراحی بینی گوشتی تقسیم می شود.

جراح بینی متبحر ، باید بتواند جراحی بینی های گوشتی و بینی های استخوانی را بدون بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی ، برگشت پذیری و مشکلات ناشی از عوارض یک جراحی بینی نادرست ، با نتیجه ای کاملا چشمگیر و مثبت انجام دهد.

لازم به ذکر است که چنانچه فرد دچار شکستگی بینی ، پولیپ بینی ، انحراف بینی و مواردی از این دست باشد ؛ می تواند همزمان با جراحی زیبایی بینی این موارد را نیز برطرف نماید.

منبع: https://www.drmattab.ir/

عوارض عمل زیبایی بینی

 افراد زیادی قصد دارند که قبل از انجام عمل جراحی زیبایی بینی همه جوانب این عمل را در نظر بگیرند و تحقیق و بررسی انجام دهند. افرادی که قبل از انجام عمل زیبایی بینی تحقیق می کنند، در اکثر مواقع نتایج بهتری می گیرند. همچنین این افراد انتظارات منطقی از روند جراحی و اتفاقات بعد از آن دارند. در این مقاله درباره عوارض عمل بینی اطلاعاتی آورده شده که خواندن آن برای همه افرادی که قصد جراحی دارند توصیه می شود.

عوارض و خطرات عمل بینی

نکته حائز اهمیت در خصوص عوارض عمل بینی این است که باید هم عوارض عمومی مرتبط با تمام عمل‌های جراحی و هم عوارض خاص رینوپلاستی ، چه در رینوپلاستی قومی و چه در جراحی ترمیمی بینی، در نظر گرفته شود و پیش از عمل به تفصیل در مورد آنها با جراح صحبت و تبادل نظر شود. در ادامه ابتدا به ذکر عوارض عمل زیبایی بینی می‌پردازیم که احتمال بروز آنها در هر عملی، از جمله عمل بینی وجود دارد:

·         خونریزی

·         عفونت

·         واکنش شدید به بیهوشی و داروی ‌بی‌حسی

·         هماتوم (جمع شدن خون زیر پوست)

خطرهای احتمالی خاص جراحی بینی عبارت‌اند از:

·         بی‌حسی و کرختی

·         خون دماغ شدن

·         به جا ماندن اثر زخم روی پایه بینی

·         پارگی رگ‌های خونی کوچک روی سطح پوست

·         تورم بینی

·         آسیب عصبی دائمی

·         اصلاح بیش از اندازه یا نابسنده بینی که انجام جراحی ترمیمی و ثانویه بینی را ضروری می‌سازد.

 

انتخاب جراح زیبایی مجرب و متبحر احتمال بروز عوارض مرتبط با رینوپلاستی را به شدت کاهش می‌دهد. بیمار باید نهایت استفاده را از جلسه مشاوره ببرد و هر گونه سؤال و ابهام در خصوص عوارض و مشکلات عمل بینی، مزایا و خطرهای احتمالی را با جراح در میان بگذارد. ضمناً پیروی دقیق از دستورات جراح در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی بینی نیز مانع بروز عوارض می‌شود.

منبع: https://www.drmattab.ir/

 

فیلر بینی چیست؟

 

در سال های قبل تنها را برای اصلاح فرم بینی انجام عمل جراحی بینی بود. امروزه از فیلر بینی برای انجام این امر نیز استفاده می شود. دیگر با تزریق ژل و بدون عمل جراحی می توانید فرم بینی خود را اصلاح کنید. به عمل زیبایی بینی بدون جراحی، تزریق فیلر بینی می گویند.

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک عمل زیبایی موقت برای اصلاح فرم بینی افراد است که با تزریق ژل انجام می شود. شما با تزریق فیلر بینی می توانید تغییراتی همانند صاف شدن تیغه ها، از بین بردن برجستگی و فرورفتگی ها و لیفت سر بینی ایجاد کنید.

مدت زمان ماندگاری این عمل 6 ماه است و پس از شش ماه تغییراتی که ایجاد کردید به مرور از بین می رود و نیاز دارید که مجددا ژل بینی تزریق کنید. امر دائمی نبودن فیلر بینی جزء مزیت های آن محسوب می شود. زیرا اگر فردی از تزریق ژل خود راضی نباشد پس از گذشت شش ماه بینی به حالت عادی خود باز می گردد.

روند تزریق فیلر بینی چگونه است؟

تزریق فیلر بینی یک عمل سرپایی به شمار می رود. در مرحله اول فرد دراز می کشد و پزشک محل مورد نظر را با محلول مخصوص تمیز می کند.

در قدم بعدی بی حسی اعمال می شود و مقداری از زل با دقت به بینی تزریق می شود. در آخر نیز پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می کند.

هزینه فیلر بینی

تزریق فیلر بینی به دلیل اینکه یک روش درمانی با هدف زیبایی محسوب می شود، پوشش تحت پوشش قرار نمی دهد. اما باید بدانید که هزینه فیلر بینی به مراتب از هزینه جراحی بینی کمتر است.

عواملی نیز وجود دارد که در هزینه تزریق فیلر بینی تاثیرگذار است. این عوامل عبارتند از:

·         نوع مشکل و مقدار دوز تزریقی ژل

·         نوع ژل و برند آن

·         مهارت پزشک

·         محل و موقعیت مطب مورد نظر

·         در برخی از کلینک‌ها تخفیفاتی برای بیمار در نظر می‌گیرند که در هزینه تمام شده این روش درمانی تاثیر دارد.

عوارض تزریق فیلر بینی

همانطور که می دانید همه عمل ها به میزان کمی عوارض دارند . این امر برای تزریق ژل بینی نیز صادق است. البته باید در نظر داشته باشید که بعضی از این خطرات بسیار نادر هستند و ممکن است هیچوقت اتفاق نیفتد.

·         درد

·         تورم و قرمزی در محل ترزیق

·         کبودی در محل تزریق ژل

·         خونریزی و صدمه به رگ‌های خونی در صورت تزریق ژل به رگ به صورت تصادفی

·         مختل شدن خونرسانی در بینی به دلیل تزریق نادرست

·         اختلال در بینایی

·         گلوله و برجسته شدن ژل دربخش‌های دیگر بینی یا زیر چشم به دلیل حرکت ژل به این نقاط

منبع:  https://www.drmattab.ir/

صفحه قبل 1 صفحه بعد