x تبلیغات
دندانپزشکی

ارتودنسی زیبایی با براکت سرامیکی یا یاقوت کبود

 

شکل ظاهری و ظاهر فرد می‌تواند جنبه بسیار مهمی هنگام تصمیم‌گیری برای درمان ارتودنسی است. به همین دلیل، با پیشرفت تکنولوژی ارتودنسی زیبایی به وجود آمد. ارتودنسی زیبایی با مواردی غیر از فلز ساخته شده‌اند. ارتودنسی زیبایی بسیار شفاف است؛ به صورتی که می‌توان گفت عملا قابل مشاهده نیستند.

بیشتر بدانید: عوارض ارتودنسی دندان

ارتودنسی زیبایی

شما می‌توانید سه روش برای ارتودنسی زیبایی انتخاب کنید.

·         گزینه اول همان ارتودنسی سنتی است. این ارتودنسی را به اسم ارتودنسی رنگی می‌شناسیم. در این روش از الاستیک‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده شده است. جوانان و نواجوانان خواهان این روش هستند. چون خودشان می‌توانند رنگ‌های ارتودنسی را انتخاب کنند و هر شش یا هشت هفته آن‌ها را تغییر دهند. همچنین این روش هزینه بسیار پایینی برای خانواده‌ها به همراه دارد.

·         گزینه دو برای ارتودنسی زیبایی، ارتودنسی با براکت سرامیکی است. این روش از جنس شیشه‌ای مانند ساخته می‌شود. در ادامه به صورت کامل این روش را بررسی خواهیم کرد.

·         گزینه سوم ارتودنسی زیبایی، ارتودنسی یاقوت کبود است. اسم دیگر ارتودنسی یاقوت کبود، دزافیرو است. این ارتودنسی علاوه بر شفافیت زیاد، مقاومت بسیار بالایی نیز دارد. این روش ارتودنسی را نیز به صورت کلی بررسی خواهیم کرد.

ارتودنسی سرامیکی

افراد در صورت نیاز به اصلاح ناهنجاری‌ها در شکل یا موقعیت دندان‌های خود، یکی از گزینه‌هایی که دارند ارتودنسی زیبایی است. ارتودنسی سرامیکی هم یکی از انواع ارتودنسی زیبایی است. امروز ما قصد داریم همه موارد مربوط به این روش درمانی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید ارزیابی درستی انجام دهید.

هدف از ارتودنسی، دندانی صاف و زیبا یا جلوگیری از ناهنجاری دندان است. علت اصلی استفاده از ارتودنسی صرفا صافی دندان و زیبایی ظاهری نیست. شما با ارتودنسی می‌توانید دندان‌های سالم داشته باشید. ارتودنسی سرامیکی به عنوان جایگزینی برای براکت‌های فلزی معرفی شدند. ارتودنسی‌های فلزی علی رغم اینکه بسیار اثربخش هستند؛ اما ظاهر زیبایی ندارند. ارتودنسی سرامیکی با داشتن ظاهر شفاف می‌تواند این جنبه که افراد بسیار نگران آن بودند را بهبود بخشد.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان

 

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان بهترین استراتژی است که شما می توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرید.

ترمیم و زیبایی‌هایی مثل ارتودنسی‌ دیگر مثل قبل نیستند و ظاهر بدی ندارند.

ارتودنسی‌های امروزه شفاف هستند و در صورت درخواست بیمار می‌تواند به رنگ دندان تولید شود. همچنین ارتودنسی‌های امروزه متحرک هستند و شما می‌توانید هنگام غذا خوردن و مسواک زدن ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید.

هنگام انتخاب درمان باید به نکاتی توجه کنید. یکی از نکاتی که بیشترین تأثیر را در میزان بهبودی شما می‌گذارد.

انتخاب بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان به موارد زیر بستگی دارد.

از دیگران توصیه و پیشنهاد بخواهید:

هنگام تصمیم گیری، به تنهایی تصمیم نگیرید. شما باید از دوستان و آشنایان خودتان نظر بخواهید و توصیه‌های آن‌ها را گوش کنید. شما باید بدانید که تنها کسی نیستید که می‌خواهید از این درمان استفاده کنید. قبل از شما افراد بسیار زیادی بودن که این درمان را انجام داده‌اند. شما باید از آن‌ها مشورت بگیرید.

دانش و تخصص هر متخصص‌ترمیم و زیبایی دندان را بسنجید:

شما حالا یک لیست از پیشنهادهای دیگران تهیه کردید و تحقیقات ضمیمه‌ای را انجام داده‌اید. شما باید شروع به تحقیق درباره میزان علم هر کدام از متخصصان کنید. یکی از راه‌های این که بفهمید که متخصص شما چه میزان مهارت دارد این است که محل تحصیل او را بدانید.

فنّاوری که مورد استفاده قرار می‌دهد:

شما باید بدانید که متخصص مورد نظر شما از چه فناوری استفاده می‌کند. متخصص شما آیا با فناوری‌های جدید آشنا هست یا خیر؟ شما باید بدانید که متخصص شما چه زمانی آخرین آموزش‌ها را دیده است؟ آیا بهترین متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی شما از فناوری‌های جدید مانند اشعه ایکس سه بعدی، یا برداشت‌های دیجیتال استفاده می‌کند

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می دهد؟

·         بلیچینگ دندان

·         ونیر دندان

·         اینله و انله دندان

·         روکش دندان

·         بریج دندان

·         باندینگ دندان

·         ایمپلنت دندان

 

تفاوت دندانپزشکی ترمیمی با دندانپزشکی زیبایی

همه روش هایی که برای سالم ماندن دندان و جلوگیری از فروپاشی دندان به کار برده می شود در دسته ترمیم دندان قرار می گیرد. اولویت اصلی دندانپزشکی ترمیمی و تاکید آن بر بهبود سلامتی دندان و حفظ عملکرد آن‌ها است. اما از سوی دیگر متخصص زیبایی دندان زیبایی روی تمام جنبه‌های زیبایی دندان‌ها تمرکز دارد و هر کاری برای بهبود طرح لبخند انجام می‌دهد.

منبع

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان

 

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در تهران بهترین استراتژی است که شما می‌توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می‌آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می‌شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرد. فناوری جدید با امکاناتی که در اختیار ما قرار داده است، به شما بسیار در ترمیم و زیبایی دندان کمک کرده است.

امروزه با پیشرفت فناوری دندانپزشکی، ترمیم‌های زیبایی برای کودکان و نوجوانان صرفاً انجام نمی‌شود. امروزه بزرگسالان هم بسیار از این درمان استفاده می‌کنند. ترمیم و زیبایی‌هایی مثل ارتودنسی‌ دیگر مثل قبل نیستند و ظاهر بدی ندارند.

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می‌دهد؟

بلیچینگ دندان

زمانی که دندان ها بر اثر عواملی همچون نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، مسائل ژنتیکی و … دچار تغییر رنگ و لک می‌شوند باعث می شود ظاهر دندان ها جلوه بدی پیدا کنند.

بلیچینگ یک فرآیند شیمیایی رایج در ترمیم و زیبایی دندان هاست که جهت سفید کردن دندان‌های افراد کاربرد دارد. بلیچینگ دندان می‌تواند یا در مطب توسط متخصص زیبایی دندان انجام داده شود یا به صورت خانگی صورت بگیرد.

ونیر دندان

ونیرها لایه های نازکی از مواد هستند که برای رفع مشکلات ظاهری دندان ها همچون لب پر شدگی، ترک خوردگی، لک شدگی، فاصله بین دندان ها و… به کار برده می شوند.

ونیرها از جنس پرسلن یا رزین کامپوزیت هستند که به ونیرهای پرسلنی لمینت دندان و به ونیرهای کامپوزیتی ونیر کامپوزیت گفته می شود.

اینله و انله دندان

اینله و انله دندان برای ترمیم دندان پوسیده بکار برده می‌شوند و در لابراتوراهای دندانپزشکی ساخته می‌شوند.

اینله و انله از مواد کامپوزیت رزینی و یا مواد سرامیکی ساخته می‌شوند و به سطح دندان متصل می شوند. و بدون اینکه به دندان آسیب برسانند باعث افزایش استحکام دندان‌ ها و همچنین برگشت عملکرد و ظاهر طبیعی دندان می‌شوند.

روکش دندان

از روکش دندان جهت ترمیم یک دندان که دارای یک سوراخ یا پوسیدگی نسبتا بزرگ است استفاده می شود.

روکش‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و برای بهبود استحکام دندان‌ها و جلوگیری از شکسته شدن آن‌ها استفاده می‌شوند. روکش تمام سرامیکی به عنوان روکشی که زیبایی و استحکام را همزمان ایجاد می‌کند، جایگاه ویژه‌ای در ترمیم دندان دارد.

منبع

ارتودنسی تک فک چگونه انجام می شود؟

 

بعضی مواقع افراد دارای مشکلاتی در قسمت دهان خود هستند که فقط با درمان ارتودنسی برطرف می شود. این مشکلات عبارتند از شلوغی بیش از حد دندان ها، وجود فاصله بین دندان ها، روی هم رفتن دندان ها و مشکلاتی از این قبیل. تمامی این مشکلات با درمان ارتودنسی برطرف می‌شود؛ اما گاهی مشکلاتی که افراد در قسمت دندانی‌شان دارند فقط مختص دندان نمی‌شود و فک را هم درگیر می‌کند.

اگر دچار مشکلات فک باشید که نتوان فقط با ارتودنسی آن را برطرف کرد، ممکن است نیاز به جراحی فک داشته باشید. جراحی فک که به آن جراحی ارتوگناتیک گفته می‌شود، بی‌نظمی استخوان‌های فک را اصلاح می‌کند و فک و دندان‌ها را برای اصلاح روش کارشان دوباره مرتب می‌کند و به حالت درست خود بازمی‌گرداند. انجام این اصلاحات ممکن است باعث بهبود چهره شما هم بشود؛ یعنی، ممکن است پس از برطرف شدن مشکل دندان و فک شما، چهره‌تان کمی تغییر کند و بهتر از قبل دیده شود.

زمان استفاده از درمان ارتودنسی تک فک:

ارتودنسی تک فک فقط می تواند در قسمت فک بالایی یا فقط در قسمت فک پایینی انجام شود. اگر مشکل دندان شما بیش‌ازحد باشد، به حدی که فکتان را هم درگیر کند باید در کنار مشاوره گرفتن از متخصص ارتودنسی از پزشک جراح فک هم مشاوره بگیرید.

همچنین باید بدانید که جراحی فک برای درمان ارتودنسی تک فک پس از توقف رشد فرد باید انجام شود. به این دلیل که افراد وقتی در سن رشد هستند فک و دندانشان هم رشد می‌کند و طی مدت‌زمانی که فرد رشدش کامل شود ممکن است حالت‌های مختلفی به خود بگیرند. به این دلیل باید صبر کرد تا رشد فرد تمام شود و سپس کار جراحی فک را شروع کرد.

جراحی فک چه مشکلاتی را درمان می کند؟

·         فرد در جویدن و گاز گرفتن بهبود پیدا می کند.

·         مشکلات بلع و گفتار شخص اصلاح می شود.

·         میزان سایش و خرابی بیش از حد دندان ها به حداقل می رسد.

·         در مواردی نیز اپن باید از بین می رود.

·         مشکل عدم تقارن و تعادل فک بالا و پایین حل میشود.

·         عدم تعادل مانند چانه های کوچک و اوربایت ها از بین می روند.

·         لب ها برای بسته شدن کاملا راحت می شوند.

·         درد ناشی از مشکلات فکی که در قسمت گیجگاه و سر فرد اتفاق می‌افتد از بین می‌رود.

·         آسیب دیدگی صورت و یا نقایص مادرزادی را ترمیم می شود.

·         آپنه انسدادی خواب تسکین پیدا می کند.

رفرنس

بایدها و نبایدهای دندانپزشکی بارداری

 

مسائل مربوط به بارداری و مراقبت‌های ویژه کم بود که دندان درد هم اضافه و پشت‌بندش کلی دغدغه دشوار آفتابی شد، چیزهایی درباره دندانپزشکی بارداری ، خطراتی که گرفتاری‌های دهان و دندان مادر و فرزند در رحم را تهدید می‌کند، درمان‌های خانگی و یکی دو جین موضوع دیگر. در این یادداشت تا حد امکان به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در دوران بارداری این داروها را مصرف نکنید

فرض بگیرید در ماه‌های اول بارداری درد دندان کلافه‌تان کرده است، آن‌قدر که طاقت‌تان را سر رسانده و تحملش حتی برای یک دقیقه دیگر هم غیرممکن است. از طرفی درمان خانگی هم تسکینش نمی‌دهد. تا صبح نیز راه درازی مانده. باید جوری علاجش کنید. می‌روید به اولین کلینیک دندانپزشکی بارداری. پرستار و پزشک هیچ‌یک در نگاه اول متوجه بارداری شما نمی‌شوند و مشتی آمپول و دوا و دارو برایتان می‌نویسند، بلکه دردتان آرام بگیرد. آیا این داروها برای شما مناسب‌اند؟ آیا جان جنینی را که در رحم دارید به خطر نمی‌اندازند؟!

دندانپزشکی در بارداری خطرناک است

دندانپزشکی بارداری ، آخرین و ضروری‌ترین راه‌حل برای مقابله با بیماری‌های اضطراری همچون عفونت لثه، پوسیدگی و اعمال حیاتی مثل عصب‌کشی است. با وجود این اما عمیقا پیشنهاد می‌کنیم که از جراحی‌های زیبایی دندان پرهیز کنید. در این یادداشت پاره‌ای از دلایل را فهرست می‌کنیم:

اشعه ایکس در دوران بارداری خطرآفرین است

داروهای تزریقی و بیهوشی برای بارداران ضرر دارد

وضعیت جسمانی بارداران برای جراحی مناسب نیست

جراحی‌هایی که آن‌ها را در دوران بارداری توصیه نمی‌کنیم:

روکش دندان در بارداری

لمینیت سرامیکی و ونیر کامپوزیت، از انواع و اقسامش، در دوران بارداری مجاز نیست! چرا که در هر یک از این جراحی‌ها شما در معرض اشعه ایکس خواهید بود. آن‌گونه که حرفش به میان آمد، اشعه ایکس یکی از مخرب‌ترین اعمال در روند درمانی‌ست که می‌تواند سلامت مغزی جنین را به خطر بیندازد.

جرم گیری دندان در بارداری

جرم گیری دندان در شرایط عادی هم جز درمان‌های اورژانسی به شمار نمی‌آید، چه برسد در دوران حاملگی که حساسیت دندانپزشکی بارداری دو چندان است. دندان‌پزشکان کارِ جرم‌گیری را به کسانی پیشنهاد می‌دهند که کار دندان‌هایشان از کار نگذشته است و کارشان با برداشتن سطحی پلاکت‌ها راه می‌افتد. اگر در این مرحله به سر می‌برید، برای مراجعه به دندانپزشکی دست نگه دارید و خطرات ناشی از دراز کشیدن بر یونیت دندانپزشک را به جان نخرید.

ایمپلنت دندان در بارداری

ایمپلنت نوعی حراجی دندانی است. در این شیوه از جراحی، جراح جای خالی دندان‌ها را پر می‌کند. ما اما در این دوره توصیه می‌کنیم ایمپلنت دندان‌هایتان را به تعویق بیندازید. پروسه طولانی‌مدت و رادیوگرافی و تزریق داروهای بیهوشی طی ایمپلنت کردن دندان می‌تواند جان‌ شما و جنین‌تان را تهدید کند.

منبع

خونریزی زبان نشانگر چیست؟

 

خونریزی زبان می تواند دلایل زیادی داشته باشد که برخی از آنها را باید جدی بگیرید. و البته برای برخی دیگر از آنها جای هیچ نگرانی نیست.

معروف ترین علت های خونریزی زبان عارتند از:

·         گاز گرفتن شدید ناگهانی زبان

·         زخم های دهان

·         صدمات ناشی از دندان مصنوعی، بریس و با ایمپلنت

·         خوردن غذاهای تند یا سفت

·         پرتودرمانی برای سرطان

در ادامه با دلایل مختلف خونریزی زبان آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: چه زمانی به عصب کشی دندان نیاز پیدا می کنیم؟

چه زمانی خونریزی زبان اتفاق میافتد؟

دلایل خطرناک و غیر خطرناک برای خونریزی زبان وجود دارد. بعضی مواقع این خونریزی زبان بصورت آشکارا خواهد بود و برخی مواقع پنهان. برای مثال می توان گاز گرفتن زبان و یا عفونت ها را نام برد.

دلایلی که باعث می شود بطور نهان خونریزی زبان اتفاق بیافتد عبارتند از:

بیشتر بخوانید: روش های اصلاح طرح لبخند کدامند؟

زخم یا تاول دهان

زخم ها یا تاول هایی که در دهان، از جمله روی زبان ایجاد می شوند، به عنوان آفت دهان نیز شناخته می شوند. اینها می توانند در نتیجه تغییرات هورمونی یا ژنتیکی ایجاد شوند یا در اثر برخی شرایط سلامتی مانند کمبود ویتامین B-12 یا بیماری التهابی روده (IBD) ایجاد شوند.

آنها به ندرت باعث نگرانی می شوند و به خودی خود بهبود می یابند. با این حال، محرک هایی مانند غذای تیز یا مسواک خشن ممکن است به این زخم ها آسیب برساند و منجر به خونریزی از زبان شود.

عفونت های دهان

عفونت های قارچی در دهان نسبتاً شایع هستند، و اگر درمان نشوند، می توانند پیشرفت کنند و باعث خونریزی زبان شوند.

عفونت هایی مانند برفک دهان (کاندیدیازیس) ممکن است منجر به زخم های سخت دهان شود که باعث درد در هنگام خوردن، آشامیدن و بلع می شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

متخصص اندودنتیست

 

متخصص اندودنتیست یا (Endodontist) دندانپزشکی است که در زمینه ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پالپ دندان (tooth’s pulp) یا مغز دندان و کانال ریشه دندان ها آموزش دیده است. اندودنتیست ها معمولا در میان مردم چندان شناخته شده نیستند . ممکن است شما با چنین دندانپزشکانی مواجه شده باشید اما متوجه تخصص آن ها نشده باشید. حتی ممکن است مشکلی برای کانال ریشه دندان شما پیش آمده باشد و یک بار هم چنین پزشکی را ندیده باشید. البته شما برای ترمیم دندان هایتان باید به متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید.

اندودونتیکس یا (Endodontics)

با اینکه شما با نام چنین تخصصی آشنایی ندارید، ولی احتمالا شما به چنین متخصصان دندانپزشکی مراجعه کرده باشید. برخی از مردم به آن ها متخصص ریشه دندان نیز می‌گویند. اندودنتیکس یک رشته تخصصی در دندانپزشکی است که به بررسی دقیق و درمان مشکلات پالپ نرم درون دندان تمرکز دارد. درون دندان واقعا عجیب و جالب است. اگرچه قسمت بیرونی دندان یک بافت سخت، سفت و سفید رنگ است. اما پالپ دندان یک بافت نرم است. به متخصصان این بافت نرم نیز در زبان ساده اندودنتیست گفته می‌شود.

آنچه اندودنتیست ها انجام می دهند

درمان ریشه کانال

آندودنتیست‌ها، جراحی های مربوط به کانال ریشه دندان را انجام می دهند. درحالی که دندانپزشکان چنین کاری انجام نمی دهند. یکی از رایج ترین مشکلات کانال ریشه کلسیفیکاسیون یا انباشت کلیسم در آن ها است. متخصص اندودنتیست این ذخایر کلسیم را با ابزار کوچک جراحی از بین می‌برد.

گاهی اوقات بیمار در دندان خود درد شدیدی را احساس می کند که با انجام تست های رایج و حتی اشعه ایکس علت درد مشخص نمی شود. در این موارد متخصصین ریشه دندان برای پیدا کردن علت درد، اقدام به انجام یک جراحی اکتشافی دندان می کنند.

انجام جراحی تشخیصی، به این متخصصان اجازه می دهد تا به طور مستقیم به دندان و ریشه آن نگاه کنند. تا شکستگی های جزئی یا موارد دیگری که باعث درد می شود را کشف کنند. با پیدا کردن علت درد، متخصص تلاش می کند تا مشکل را برطرف کرده و سپس دندان را به حالت نخست خود بازگرداند.

با بروز مشکل در کانال ریشه دندان، و برطرف کردن این مشکل، بیشتر کانال های ریشه به طور کامل بهبود می یابند و شما نیازی به انجام کار اضافی روی آن‌ها ندارید. با این حال، برخی از دندان‌ها حتی پس از مداخله جراحی بهبود پیدا نمی کنند. و ممکن است که ریشه آلوده و عفونی شود. جراحی اندودنتیک در این شرایط بهترین شانس زنده ماندن و احیای دندان شما خواهد بود. در صورت عدم درمان مجدد این شرایط، ریشه آلوده یا آسیب دیده می تواند منجر به ریزش دندان و از بین رفتن آن می‌شود.

منبع

چند علت زبان سبز

 

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه صناعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است، اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد. علائم یک زبان سبز معمولا پس از درمان شرایط زیر اتفاق می افتد.

چند علت زبان سبز

شرایط و حتی بیماری های مختلف ممکن است یک زبان سبز را ایجاد کند. برخی از مهمترین شرایط در این خصوص که علاوه بر تغییر رنگ زبان, باعث بر هم خوردن اصول اصلاح طرح لبخند نیز میشوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

برفک دهانی:

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان ضعیف, منجر به عفونت میشود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل است. ریزش دهان هنگامیکه این مخمر در دهان و زبان غلبه می کند ، اتفاق می افتد. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی کودکان بیشتر مورد توجه باشد.

لوکوپلاکیا

لوکوپلاکیا سبب ایجاد یک لکه سفید در دهان یا زبان می شود که ممکن است در طول زمان سبز شود یا تغییر رنگ داده شود. لوکوپلاکیا اغلب با مصرف الکل یا دخانیات مرتبط است همچنین ممکن است شکست ایمپلنت دندان باعث بروز این مشکل شود.

لوکوپلاکیا معمولا بی درد و بی ضرر است. پزشکان هنوز هم می خواهند آن را به طور منظم نظارت کنند زیرا بعضی از موارد لکوپالاکیا ممکن است سرطانی باشد .

زبان مودار

زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سبز رنگ می شود. زبان مودار در افراد مسن بیشتر از سایر افراد دیگر رایج است، هرچند که در هر سنی ممکن است رخ دهد. زبان مودار علاوه بر سبز شدن ممکن است علایم دیگر را شامل شود:

·         طعم عجیب و غریب در زبان

·         احساس خارش یا ضعف در هنگام بلعیدن می تواند بدتر شود

·         بوی بد دهان

·         مشکل خوردن غذا یا تغییر در جوانه های طعم

زبان جغرافیایی

زبان جغرافیایی یک وضعیت و بیماری بی ضرر است که موجب بروز دایره هایی در زبان می شود. این تکه ها اغلب به نظر می رسد به عنوان یک نقطه قرمز تیره با یک مرز بال سفید در ابتدا، اما آنها ممکن است در طول زمان تغییر رنگ بدهند. این ضایعات همچنین ممکن است در طول زمان شکل یا مکان را تغییر دهند و اغلب ناپدید می شوند و دوباره ظاهر می شوند.

منبع

صفحه قبل 1 صفحه بعد