اسلیو معده نوعی کاهش اندازه معده برای درمان چاقی است. در حین عمل، قسمت بزرگی از معده برداشته می‌شود به طوری که فقط قسمت لوله مانند آن باقی می‌ماند و بیماران در هنگام غذا خوردن خیلی سریع‌تر احساس سیری می‌کنند. ما در این مقاله به بررسی هر آنچه که باید در مورد الزامات عملیات، مزایا و خطرات و رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

لاغری با جراحی

افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند همیشه به دنبال راهی برای لاغری می گردند. برای لاغری می توان راه های زیادی را پیشنهاد داد. از جمله:

1.      ورزش برای لاغری

2.      انواع رژیم لاغری

3.      جراحی لاغری

افرادی که با استفاده از دو روش اول به نتیجه مطلوب نمی رسند، می توانند از جراحی لاغری استفاده کنند. افرادی که به دنبال انجام جراحی لاغری هستند می توانند به یک جراح چاقی مراجعه کرده و با محاسبه bmi خود بفهمند که قادر به انجام این عمل جراحی هستند یا ن؟

افرادی که کاندیدای مناسبی برای عمل لاغری شناخته می شوند، می توانند با مشورت دکتر چاقی عمل لاغری مناسب را انتخاب کنند.

انواع جراحی لاغری

جراحی لاغری انواع مختلفی دارند که بر اساس عادت های غذایی شما می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. البته باید در نظر داشته باشید که انجام عمل های لاغری باید با صلاح دید پزشک انجام شود.

اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی (به انگلیسی sleeve = لوله) عمل کاهش معده برای درمان چاقی است. این روش بر اساس اصل محدودیت غذایی است. این روش حجم معده را به اندازه یک موز کوچک کاهش می‌دهد. در نتیجه، معده پس از مصرف مقدار کمی غذا سریع پر می‌شود. پر شدن معده منجر به کشیده شدن دیواره معده می‌شود که به نوبه خود باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. همچنین باید به عوارض اسلیو معده دقت کنید.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

بلافاصله پس از عمل اسلیو معده، نباید چیزی بخورید تا معده بهبود یابد. بسته به نوع دقیق عمل، پزشکان، پرسنل پرستاری یا متخصصان تغذیه به شما مشاوره خواهند داد که چگونه می‌توانید به آرامی غذا خوردن خود را دوباره به یک رژیم غذایی عادی تغیر دهید.

منبع: https://www.dritm.ir/