این عمل می تواند در کاهش وزن بسیار تاثیر گذار باشد .بعضی از افراد زمانی که خیلی وزنشان بالا است و نمی توانند بنا به هر دلیلی وزن خود را کاهش دهند، از این روش استفاده می کنند.اما شما در وهله اول باید با دکتر متخصص صحبت کنید، ایشون راهنمایی های لازم را به شما می کنند. اگر وزن شما با رعایت رژیم و ورزش قابل کاهش باشد دیگر نیاز به توضیحات جراحی نخواهد بود.عمل های بسیار زیادی در این دنیا وجود دارد مثل عمل اسلیو معده،اما عمل لاغری شکم بسیار محبوب تر می باشد. می دانید زمانی که وزن افراد بیش از اندازه تایین شده بشود، دچار بیماری هایی می شوند که بر اثر چاقی زیاد به وجود می آید.

عمل لاغری چیست؟

طبق گفته های بالا می توان بیان نمود که یکی از روش هایی که می توان وزن خود را در صورتی که خیلی زیاد باشد و نتوانیم کاهش دهیم،عمل لاغری می باشد.این که جراحی شما نیاز به بیهوشی داشته باشید یا خیر، یا اینکه سرپایی عمل میکنید بستگی به اندام شخص دارد.چون فقط عمل چاقی بر روی شکم انجام نمی شود و خیلی اندام های دیگر هم در بر میگیرد.

جراحی های موضعی کدام اند؟

این عمل ها به 2 صورت انجام می شود، با دستگاه های مخصوص لاغری یا چاقی، اگر لازم شود پیکرتراشی انجام خواهد شد.اما سوالی که پیش می آید این است که کدام اندام ها از این دو روش پیروی می کنند؟

·         پهلو و شکم

·         مچ،ساق،ران پا

·         بازو

·         صورت

بدترین نکاتی که می توان به آن اشاره کرد، از دست دادن خود زیاد فرد در حین جراحی می باشد.عفونت داخل بدن فرد به وجود می آید و بسیاری از موارد دیگر می تواند عوارضی باشد که این نوع از جراحی به همراه خود می آورد.

آیا می توانیم بدون جراحی خودمان را لاغر کنیم؟

در خیلی از موارد بله و در خیلی موارد خیر!فرض کنید یه کسی که دچار دیابت و یا قند همچنین تیروئید می باشد در بسیاری از مواقع مجبور به انجام این عمل می شود.اما اگر فردی دچار اضافه وزن هست و هیچ مشکل و بیماری هم ندارد می تواند با مراجعه به دکتر تغذیه برای این موضوع اقدام کند و به وزن ایده آل خود برسد.تا حد امکان باید سعی کنیم که پای ما به اتاق عمل نکشد، چراکه هر عملی عوارض خودش را به همراه دارد.بهترین گزینه برای رسیدگی به این موضوع خودمان هستیم!