x تبلیغات
سلامت

با انواع مختلف رژیم لاغری سریع آشنا شوید و بهترین را انتخاب کنید.

 

امروزه افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند به سراغ بهترین روش لاغری می روند. برخی افراد با استفاده از ورزش لاغری به وزن ایده آل خود می رسند. برخی نیز به دنبال رژیم های لاغری می روند. لاغری سریع بدون استفاده از رژیم های لاغری بر پایه دو اصل است:

1.      بنا بر دلایل ژنتیکی بدن شخص باعث تجمع چربی در نقاط مختلف بدن نمی شود

2.      مغز و تفکر انسان قابلیت هایی باور نکردنی دارند.

پزشکان و متخصصان تغذیه در قدم اول به بیماران خود یک رژیم لاغری اصولی را پیشنهاد می کنند. اما برخی افراد به دنبال رژیم های لاغری سریع عستند. بنابر این در ادامه با یک نمونه از رژیم های لاغری سریع آشنا می شوید و می توانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

رژیم لاغری سریع و موثر

رژیم های غذایی با کنترل مواد غذایی مصرف شده، باعث لاغری سریع می‌شوند. تا کنون هشت رژیم غذایی کارآمدی خود را ثابت کرده و باعث کاهش وزن و خصوصا تجمع چربی در نقاط مختلف بدن شده‌اند. اسامی این هشت رژیم به ترتیب: پالئو، وگان، کم کربو، دوکان، کم چرب، اتکینز، اچ سی جی و زون بوده که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. این رژیم‌ها را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با شرایط شما همخوانی داشته و برای شما بهتر است. یادتان باشد که رژیم لاغری سریع تنها در صورتی مفید است که بتوانید بعد از آن، وزن خود را حفظ کنید. و هیچوقت به عنوان بهترین روش لاغری توصیه نمی شود.

رژیم اتکینز

یکی  از شاخه‌های رژیم کم کربو، اتکینز بوده که به دلیل موفقیت بسیار زیاد، محبوبیت فراوانی پیدا کرد. در رژیم Atkins، فرد مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و به جای آن، پروتئین و چربی بیشتری دریافت می‌کند. بدین ترتیب، فرایند کاهش وزن و لاغری سریع، به شکل بهتری اتفاق می‌افتد. اولین اثر رژیم لاغری اتکینز، کاهش اشتها است و بنابراین، فرآیند لاغری به صورت خودکار به جریان افتاده و به مرور زمان، کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

اتکینز که هنوز هم در حال مطالعه بوده و محققان اعداد و ارقام متفاوتی از میزان اثرگذاری آن ارائه کرده‌اند، در چهار گام کلی اتفاق می‌افتد. در گام اول، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 20 گرم در طول روز کاهش یافته و این کار برای چهارده روز ادامه می‌یابد. با رسیدن به وزن مناسب (بر مبنای شاخص توده بدنی)، سه مرحله‌ی دیگر آغاز شده و میزان کربوهیدرات افزایش می‌یابد. این رژیم باید تحت نظر فرد متخصص اجرا شود.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

کالری چیست؟ روزانه چقدر کالری مصرف می کنیم؟

 

درون هر ماده غذایی که ما می خوریم انرژی نهفته ای وجود دارد که با دریافت آن، انرژی مورد نیاز بدن ما تامین می شود. با مصرف مواد غذایی، انرژی داخل آن ها توسط متابولیسم بدن و فعالیت های سلولی خاصی آزاد شده و در داخل بدن تبدیل به سوخت می‌ شود. بدن ما نیز برای ادامه حیات و انجام فعالیت‌ های خود از سوخت آزاد شده از غذا استفاده می کند. وقتی درباره کالری غذا صحبت می‌ کنیم، در اصل می ‌خواهیم مقدار انرژی که این غذا تولید می ‌کند را محاسبه ‌کنیم و ببینیم دقیقا چقدر است.

انرژی دریافتی صرف چه اموری می شود؟

·         10 درصد از این انرژی صرف گوارش می شود.

·         20 درصد از این انرژی صرف انجام فعالیت های روزمره مانند راه رفتن، حرف زدن و … می شود.

·         مابقی صرف انجام فعالیت های سلولی به منظور حفظ بقا و انجام عملکرد طبیعی آنها می شود.

این بدین معنی است که ما برای حفظ حیات و ادامه زندگی نیازمندیم که 70 درصد از انرژی دریافتی را به سلول های بدن برسانیم و به این 70 درصد انرژی که برای ادامه حیات ما ضروری است اصطلاحا نرخ متابولیسم یا سوخت و ساز گفته می شود.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری اصولی

ما در طول روز به چه مقدار انرژی نیاز داریم؟

بدن انسان برای زنده ماندن و انجام فعالیت‌ های روزانه خود نیاز به دریافت انرژی از مواد غذایی دارد و برای حفظ سلامت و کنترل وزن خود باید مقدار انرژی مورد نیاز روزانه برای سوخت ساز و مقدار انرژی که از مواد غذایی دریافت می ‌کنیم را تعیین کنیم.

مقدار انرژی مورد نیاز روزانه با توجه به دو فاکتور BMR و فعالیت فیزیکی فرد متغیر است. افراد از این روش برای پیروی از یک رژیم لاغری نیز استفاده می کنند. همانند رژیم کالری شماری.

نرخ متابولیسم پایه : (BMR) مقدار انرژی که بدن در زمان استراحت به آن نیاز دارد. این مقدار در زنان و مردان متفاوت است.

نرخ متابولیسم پایه در زنان = ( سن × 7/4) – ( قد × 7/1 ) + ( وزن×6/9) + 655

نرخ متابولیسم در مردان = ( سن ×8/6) – ( قد × 5) + ( وزن×7/13) + 66

·         وزن برحسب کیلو گرم

·         قد بر حسب سانتی متر

·         سن براساس سال

بعد از محاسبه متابولیسم پایه باید فاکتور فعالیت‌های فیزیکی را هم در محاسبه کالری مورد نیاز روزانه در نظر گرفت:

·         فعالیت فیزیکی بسیار کم:( نرخ متابولیسم پایه × 2/1 )

·         فعالیت فیزیکی کم: ( نرخ متابولیسم پایه × 375/1 )

·         فعالیت فیزیکی متوسط: ( نرخ متابولیسم پایه × 55/1 )

·         فعالیت فیزیکی زیاد: ( نرخ متابولیسم پایه×725/1 )

·         فعالیت فیزیکی خیلی زیاد: (نرخ متابولیسم پایه ×9/1 )

درنتیجه این فرمول، کالری مورد نیاز روزانه زنان 1600 تا 2000 است و برای مردان 2000 تا 3000 می ‌باشد.

برخی افراد زمانیکهمتوجه می شوند رسیدن به وزن هدف خود، امری دشوار است به رژیم های لاغری سریع روی می اورند. برخی از این لفراد از مواد غذایی کم کالری و یا موادی همانند آب که هیچگونه کالری ای ندارد استفاده می کنند. این رژیم با نام رژیم آب درمانی شناخته می شود.

منبع:  https://www.dritm.ir/

رژیم کالری شماری چیست؟

 

رژیم کالری شماری یک روش برای افزایش و کاهش وزن است که پایه آن روی شمردن کالری ها تنظیم شده است. این بدان معنا است برای مثال اگر شما برای کاهش وزن این روش را انتخاب کرده اید برای یک هفته کالری روزانه خود را یادداشت می کنید و در آخر برای شروع رژیم غذایی افزایش وزن به میزان کالری ها اضافه می کنید و برای کاهش وزن از کالری روزانه خود کم می کنید. در برخی موارد افراد از ورزش لاغری شکم و پهلو نیز استفاده می کنند.

عوارض رژیم غذایی کالری شماری

برنامه کالری شمار، یکی از انوع برنامه ها و رژیم هایی بود که برای مقابله با چاقی و رسیدن به تناسب اندام معرفی شد. تاریخچه دقیقی از معرفی این رژیم در دست نیست اما بسیاری آن را منتسب به متخصص تغذیه، نویسنده و محقق آمریکایی، Jonny Bowden می دانند. این متخصص تغذیه تحقیقات فراوانی بر روی تغذیه و رژیم های غذایی انجام داده و کتاب های متعددی نیز در این زمینه ها به چاپ رسانده است.Bowden و همکاران او می گفتند می توان انرژی و کالری غذاها و مواد مغذی را محاسبه کرد. با استفاده از این مفهوم نیز می توان کالری غذاهای مختلف مصرفی روزانه را محاسبه کرده و با میزان کالری های سوزانده شده روزانه مقایسه کرد.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین روش های لاغری دنبال می کنیم.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت. رژیم لاغری کالری شماری می تواند یک رژیم لاغری اصولی محسوب شود.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین رژیم های کاهش وزن دنبال می کنیم.

منبع

دیابت نوع 2 و تاثیر انسولین بر روی آن :

 بیماری دیابت نوع 2 زمانی بوجود می آید که بدن در نحوه استفاده از گلوکز به عنوان دچار اختلال شود. در ابتدا بصورت مزمن است. یعنی تنها موجب افزایش گردش بیش از اندازه قند در خون هر شخص میشود. سپس سطح قند خون بالا میرود. این امر موجب ایجاد اختلال در گردش خون، سیستم عصبی و ایمنی بدن میشود. این بیماری بطور عمده در بزرگسالان مشاهده میشود اما در مواردی نادر در کودکان نیز مشاهده شده است. افزایش چاقی در سنین پایین باعث شکل گیری این دیابت در کودکان شده است.  برای کنترل این بیماری می توانید از رژیم دیابتی استفاده کنید.

انسولین چه کمکی به بیماران دیابتی میکند؟

انسولین هورمونی است که در بدن انسان از غده ای در پشت و زیر پانکراس ترشح میشود. وظیفه اصلی انسولین تنظیم میزان قند خون است. قندی که در جریان خون وجود دارد سبب میشود تا پانکراس تحریک شود و شروع به ترشح انسولین کند. پس از آن انسولین وارد جریان خون میشود. قند خون با استفاده از انسولین میتواند وارد سلول های بدن شود. در نتیجه قند خون کاهش پیدا میکند. پانکراس نیز در نهایت میزان ترشح انسولین را کم میکند.

علائم دیابت نوع 2 چیست؟

باید بدانید که بیماری های مرتبط با قندخون ، بیماری هایی مزمن هستند. امکان دارد شما سالها به این بیماری مبتلا باشید اما متوجه آن و علائم آن نشده باشید. علائم این بیماری به مرور خود را نمایان میکنند که تعدادی از آنها را در زیر برای شما جمع آوری کرده ایم:

1.            تشنگی بیشتر از حالت عادی

2.            تکرر ادرار

3.            کاهش وزن ناخواسته که برای کنترل ای امر افراد می توانند از رژیم چاقی استفاده کنند.

4.            افزایش میل به غذا یا افزایش حس گرسنگی و یا ابتلا به پرخوری عصبی

5.            خستگی

6.            تاری دید

7.            زخم‌های شما دیر التیام پیدا می‌کنند

8.            عفونت‌های مکرر

9.            بی‌حسی در دست یا پا

10.          سوزن‌سوزن شدن دست یا پا

در صورت مشاهده این علاوم به پزشک مراجعه کنید.

علل ابتلا به دیابت نوع 2 :

اگردر عملکرد پانکراس و یا همان لوز المعده اختلال بوجود بیاید بیماری دیابت نوع 2 شکل میگیرد. بدین صورت که پانکراس قادر به تولید میزان انسولین کافی برای مدیریت سطح خون نباشد، و یا اینکه نسبت به انسولین مقاومت کند. در این نوع پانکراس تلاش بیشتری برای تولید انسولین میکند که این امر به مرور باعث تضعیف آن میشود. که به مرور دیگر قادر به تولید انسولین نخواهد بود.

منبع : https://www.dritm.ir/

بهترین رژیم شیردهی برای بانوان در دوران شیردهی

بعضا مشاهده می کنیم که بانوان پس از دوران بارداری به دنبال ورزش لاغری می روند و نتیجه دلخواه را بدست نمی آورند. اکثر بانوان پس از زایمان و به دنیا آوردن نوزاد خود، سریعا قصد دارند تا وزن و ظاهر فیزیکی خود را به دوران قبل از بارداری بازگردانند. بدون شک لاغری بعد از زایمان برای خانم های زیادی چالش برانگیز است. جالب است بدانید لاغری در دوران شیردهی و داشتن یک رژیم شیردهی به مراتب آسان تر بوده و مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند، کالری بیشتری می سوزانند.

علت اضافه وزن در دوران بارداری

در زمان بارداری مادر بطور میانگین بین 11 الی 16 کیلو اضافه وزن پیدا می کند. با در نظر گرفتن این موضوع باید بدانید که لاغری در دوران شیردهی و پس از زایمان بسیار مهم است. اکثر مادرها به دنبال بهترین رژیم لاغری برای زنان می روند.

برای لاغری در دوران شیردهی چه کار کنیم ؟

برخی از مادران متاسفانه برای لاغری در دوران شیردهی، رژیم غذایی فشرده بدون مشورت با دکتر تغذیه را دنبال می کنند و نتیجه مطلوبی کسب نخواهند کرد. دقت داشته باشید که کاهش وزن یک شبه اتفاق نمی افتد و شما باید با دنبال کردن یک رژیم غذایی متناسب با دوران شیردهی و ورزش اقدام به کاهش وزن کنید.

همچنین لاغری در دوران شیردهی اگر همراه با کاهش وزن شدید باشد می تواند سم موجود در چربی ها را در جریان خون شما رها کند و کودک دلبندتان با نوشیدن آن مسموم شود. بنابراین کاهش وزن سریع و فشرده می تواند درصد سم در شیر مادر را به طور چشمگیری افزایش دهد.  اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از رژیم های لاغری غیر علمی می تواند به شما و فرزند دلبندتان آسیب وارد کند. بدین دلیل شما باید از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کنند.

بهترین مواد غذایی برای لاغری در دوران شیردهی

به عنوان خانمی که به تازگی مادر شده اید، بدن زودتر از همیشه احساس گرسنگی می کند. از این رو برای لاغری در دوران شیردهی به شدت توصیه می کنیم از مصرف غذاهای سرشار از فیبر غافل نشوید. جالب است بدانید اگر در طول روز ۱۰ گرم مواد غذایی حاوی فیبر استفاده کنید، طی ۵ سال ۴ درصد از چربی شکمی تان از بین می رود. فیبر باعث می شود سرعت هضم غذا کاهش یابد و احساس گرسنگی را از بین می برد. بنابراین هر زمان احساس گرسنگی کرده اید سعی کنید از میوه و سبزیجات حاوی فیبر بهره ببرید.

در نهایت نوشیدن آب کافی برای لاغری در دوران شیردهی بسیار حائز اهمیت می باشد. جالب است بدانید با نوشیدن ۱ لیتر آب و یا بیشتر می توانید ۲۴ تا ۳۰ درصد کالری بیشتری بسوزانید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

رژیم غذایی افراد دیابتی

 

افراد دیابتی باید در نظر داشته باشند که برای کنترل کردن بیماری دیابت می توانند با استفاده از مواد غذایی مناسب و یا عمل به رژیم دیابتی می توانند این بیماری را کنترل کنند.

ماهی چرب

ماهی قزل‌آلا، شاه ماهی، ساردین و… حاوی مقادیر بالایی امگا 3 هستند که برای سلامتی قلب بسیار مهم اند. مصرف ماهی چرب به تنظیم قند خون بدن کمک می‌کند و همچنین دارای پروتئین با کیفیت بالا است که احساس سیری را به فرد تلقین میکند و به دنبال آن قند خون ثابت می ماند.

سبزیجات با برگ تیره

اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات برگ دار حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین c هستند.

افرادی دیابتی سطح ویتامین C کمتری دارند و باید مواد غذایی مصرف کنند که حاوی ویتامین C بالایی هستند تا این کمبود جبران شود. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل میکند و خواص ضد التهابی دارد و قرار دادن آن در رژیم غذایی برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

ماست یونانی

این نوع ماست یک انتخاب مناسب برای افراد دیابتی است. پروبیوتیک‌های موجود در ماست یونانی در کنترل و تنظیم قند خون تاثیر دارند و خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهند. ماست یونانی به دلیل پروتئین موجود، برای کاهش وزن در افراد دیابتی مفید است.

روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسید اولئیک می‌باشد که نوعی چربی اشباع نشده است و در کنترل قند خون تأثیر دارد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که التهاب و فشار خون را کاهش می‌دهند.

توت فرنگی

توت فرنگی از جمله میوه‌ هایی مناسب برای افراد دیابتی است. چون توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به آن رنگ قرمز می‌دهند و در اصل این آنتی اکسیدان‌ها سطح کلسترول و قند خون را بعد از غذا خوردن کاهش می‌دهند. هچنین حاوی ویتامینC   می‌باشد که با خاصیت ضد التهابی برای سلامت قلب مفید است.

سیر

سیر برخلاف اندازه کوچک و کالری کمی که دارد دارای مواد مغذی بالایی همچون : منگنز، ویتامین B6  و ویتامین C است. سیر به بهبود سطح قند خون کمک می‌کند و برای تنظیم کلسترول نیز مفید است.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز در مدیریت و کنترل سطح قند خون اثر مثبتی دارد. در رژیم غذایی برای افراد دیابتی مصرف روزانه سرکه سیب توصیه می‌شود. (به این صورت که یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل مخلوط کنید و بنوشید.)

 

در آخر: در کنار تغذیه مناسب، ورزش کردن و داشتن فعالیت مفید اهمیت زیادی دارد و همچنین ترک کردن سیگار و دخانیات نیز توصیه می‌شود. همچنین رژیم غذایی تا حد زیادی می تواند به این بیماران کمک کند.

آپنه خواب چیست؟

 

در این بیماری هنگام خواب تنفس فرد قطع یا بسیار کم می‌شود به طوری که حالت خفگی به او دست می دهد و باعث می‌شود فرد خواب راحتی نداشته باشد. آپنه خواب خطر سکته مغزی، سکته قلبی و ابتلا به فشارخون را بالا می‌برد. در این مقاله درباره انواع، علائم، علت های این بیماری توضیح می‌دهیم.

این عارضه هم کودکان و هم بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اگرچه در مردان شایع‌تر است.

انواع آپنه خواب

این بیماری سه نوع است:

آپنه خواب مرکزی

در آپنه مرکزی ارتباط مغز با عضلات تنفسی به طور موقت به مدت 10 الی 30 ثانیه قطع می‌شود و فرد با حالت خفگی از خواب می‌پرد؛ این بیدار شدن به‌طوری کوتاه است ‌که شما متوجه آن نمی‌شوید. این نوع از آپنه خواب معمولاً مربوط به یک بیماری زمینه‌ای است. به‌ عنوان‌ مثال سکته مغزی، عفونت مغز یا در موارد نادر تومور مغزی. داروهای ضد درد مانند مواد افیونی نیز می‌توانند در روند طبیعی تنفس اختلال ایجاد کنند.

آپنه خواب انسدادی

 آپنه انسدادی رایج‌ترین نوع این بیماری است که در آن ماهیچه‌های پشت گلو شل شده و لوله تنفسی فرد مسدود می‌شود. عوامل متعددی خطر انسداد مجاری را افزایش می‌دهند.

ویژگی‌های آناتومیکی بدن فرد مانند اندازه گردن، فک، لوزه‌ها و سایر بافت‌های پشت گلو مستقیماً بر جریان هوا تأثیر می‌گذارد. آپنه خواب یکی از بیماری های مرتبط با چاقی است. چاقی به تنگ شدن آناتومیکی مجاری تنفسی کمک می‌کند و تحقیقات نشان داده است که افزایش 10 درصدی وزن می‌تواند معادل افزایش شش برابری خطر آپنه انسدادی خواب باشد.

آپنه خواب مختلط

در حالتی که فرد به آپنه خواب مرکزی و آپنه انسدادی خواب همزمان مبتلا باشد، به آن آپنه خواب مختلط می‌گویند.

علت به وجود آمدن آپنه خواب

·         چاقی یکی از دلایل ابتلا به آپنه خواب است. رسوبات چربی در اطراف اندام تنفسی ممکن است باعث تنگی نفس شود. البته همه افرادی که به این بیماری مبتلا هستند چاق نیستند.

·         افراد مبتلا به فشارخون بالا نیز در معرض خطر آپنه خواب هستند.

·         نارسایی قلبی یا کلیوی نیز در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است.

·         افرادی که گردن‌های کلفت دارند نیز در معرض خطر هستند.

·         اگر با بینی سخت نفس می‌کشید احتمال اینکه در خواب دچار تنگی نفس شوید وجود دارد.

آپنه خواب در مردان بیشتر از زنان وجود دارد.به طور کلی، از هر چهار مرد یک نفر مبتلا به آپنه خواب است. در خانم‌ها اغلب با نزدیک شدن به دوران یائسگی به دلیل کاهش هورمون‌های زنانه این بیماری به وجود می‌آید.

 

منبع : www.dritm.ir

خرید قطعات کیا و هیوندای اصل و اورجینال

 

خودروهای کیا و هیوندا در ایران طرفداران زیادی دارد. تقاضای زیاد مردم در خرید این 2 خودرو موجب شده است که فروشگاه های لوازم یدکی خودرو به فکر تهیه و فروش قطعات هیوندای و کیای اصل و اورجینال بیفتند.

البته بعضی از مجموعه ها بصورت تخصصی در زمینه واردات و پخش قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز فعالیت می کنند. البته کاربران به این مراکز راحت تر میتوانند اعتماد کنند. در این مطلب بطور کلی درباره قطعات هیوندا و کیا صحبت خواهیم کرد.

معرفی برند هیوندای موتور

هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره ای و چند ملیتی است. هیوندای موتور و کیا موتورز از زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ هستند. پس از شرکت جنرال موتورز، فولکس واگن و تویوتا بزرگ ترین شرکت خودرو سازی در جهان هستند.

مهم ترین قطعات هیوندای

از جمله قطعات مهم هیوندای که در بازار تقاضای زیادی هم دارند میتوتن اشاره کرد به :

·         کمپرسور کولر

·         سیبک فرمان

·         پلوس

·         گردگیر پلوس

·         میل سوپاپ

·         دیسک ترمز

·         طبق

معرفی برند کیا موتورز

کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره ای است که جزو زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ محسوب میشود. این شرکت از سال 1994 فعالیت خود را در زمینه تولید مفتول های فلزی و دوچرخه سواری آغاز کرده است. کیا پس از تولید کیا کردوس به بازار خودروهای خانگی راه یافت.

بهترین ماشین های این مجموعه طبق امار و اطلاعات بدست آمده، شامل کیا اسپورتیج، کیا فورته، کیا سورنتو و کیا اوپتیما است.

راهنمای خرید قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز

لوازم یدکی کیا و هیوندای شامل لوازم یدکی جانبی، بدنه ، موتوری و ... است. به دلیل وجود برندها و قیمت های مختلف احتمال سردرگمی در هنگام خرید قطعات این خودروها وجود دارد. یکی از دغدغه های افرادی که خودروهای خارجی دارند این است که قطعات اصل و اورجینال را از کجا تهیه کنیم؟ شما می توانید با در نظر گرفتن چند فاکتور بسیار ساده یک خرید بی دردسر و مطمئنی را داشته باشید:

·         خرید از بازارهای فروش

·         خرید از فروشگاه های لوازم یدکی آشنا

·         خرید از نمایندگی فروش لوازم یدکی کیا موتورز و هیوندای

·         درباره شرایط تعویض و عودت کالا سوال کنید

·         بررسی QR کد قطعات

·         بررسی اعتبار فروشگاه های اینترنتی

·         بسته بندی لوازم یدکی را فراموش نکنید

·         بررسی ظاهری قطعه

کلام اخر:

برای خرید لوازم یدکی خودروهای گران قیمت و وارداتی باید به دنبال یک فروشگاه رسمی و مورد تایید باشید.

خرید قطعات کیا و هیوندای اصل و اورجینال

 

خودروهای کیا و هیوندا در ایران طرفداران زیادی دارد. تقاضای زیاد مردم در خرید این 2 خودرو موجب شده است که فروشگاه های لوازم یدکی خودرو به فکر تهیه و فروش قطعات هیوندای و کیای اصل و اورجینال بیفتند.

البته بعضی از مجموعه ها بصورت تخصصی در زمینه واردات و پخش قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز فعالیت می کنند. البته کاربران به این مراکز راحت تر میتوانند اعتماد کنند. در این مطلب بطور کلی درباره قطعات هیوندا و کیا صحبت خواهیم کرد.

معرفی برند هیوندای موتور

هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره ای و چند ملیتی است. هیوندای موتور و کیا موتورز از زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ هستند. پس از شرکت جنرال موتورز، فولکس واگن و تویوتا بزرگ ترین شرکت خودرو سازی در جهان هستند.

مهم ترین قطعات هیوندای

از جمله قطعات مهم هیوندای که در بازار تقاضای زیادی هم دارند میتوتن اشاره کرد به :

·         کمپرسور کولر

·         سیبک فرمان

·         پلوس

·         گردگیر پلوس

·         میل سوپاپ

·         دیسک ترمز

·         طبق

معرفی برند کیا موتورز

کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره ای است که جزو زیرمجموعه های هیوندای موتور گروپ محسوب میشود. این شرکت از سال 1994 فعالیت خود را در زمینه تولید مفتول های فلزی و دوچرخه سواری آغاز کرده است. کیا پس از تولید کیا کردوس به بازار خودروهای خانگی راه یافت.

بهترین ماشین های این مجموعه طبق امار و اطلاعات بدست آمده، شامل کیا اسپورتیج، کیا فورته، کیا سورنتو و کیا اوپتیما است.

راهنمای خرید قطعات خودروهای هیوندای و کیا موتورز

لوازم یدکی کیا و هیوندای شامل لوازم یدکی جانبی، بدنه ، موتوری و ... است. به دلیل وجود برندها و قیمت های مختلف احتمال سردرگمی در هنگام خرید قطعات این خودروها وجود دارد. یکی از دغدغه های افرادی که خودروهای خارجی دارند این است که قطعات اصل و اورجینال را از کجا تهیه کنیم؟ شما می توانید با در نظر گرفتن چند فاکتور بسیار ساده یک خرید بی دردسر و مطمئنی را داشته باشید:

·         خرید از بازارهای فروش

·         خرید از فروشگاه های لوازم یدکی آشنا

·         خرید از نمایندگی فروش لوازم یدکی کیا موتورز و هیوندای

·         درباره شرایط تعویض و عودت کالا سوال کنید

·         بررسی QR کد قطعات

·         بررسی اعتبار فروشگاه های اینترنتی

·         بسته بندی لوازم یدکی را فراموش نکنید

·         بررسی ظاهری قطعه

کلام اخر:

برای خرید لوازم یدکی خودروهای گران قیمت و وارداتی باید به دنبال یک فروشگاه رسمی و مورد تایید باشید.

هر چه که باید از ساخت تا نگهداری استخر بدانید!

 

تا چند سال پیش افراد کمتری به فکر ساخت استخر در خانه، ویلا یا باغ های شخصی خود بود. زیرا اغلب ترجیح میدادند لذت آبتنی و شنا کردن را در رودها، رودخانه ها و یا دریاچه های پرآب تجربه کنند. اما در دنیای امروز کمتر کسی میتواند بصورت هفتگی و یا حتی ماهانه به طبیعت برود. به همین دلیل افراد سعی دارند که تفریحات را به محل زندگی خود نزدیکتر کنند.

ما در این مقاله قصد داریم درباره ی ساخت و شیوه های نگهداری استخر بپردازیم.

مراحل ساخت استخر:

برای ساخت استخر در هر مکانی نیاز است که مراحل خاصی را طی کنید. این مراحل شامل:

اخذ مجوزهای لازم:

برای ساخت استخر در هر مکانی لازم است که اقدام به گرفتن پروانه ساخت و مجوز های لازم کنید. برای این امر نیاز است که به ساختمان اداری مربوطه مراجعه کنید.

همراه با گرفتن پروانه ساخت استخر باید مسئول ساخت استخر مشخصات دقیق استخر را به شما توضیح دهد.

قبل از شروع ساخت باید حتما موقعیت مورد نظر را بررسی کنید. زیرا ممکن است موجب نارضایتی برخی همسایه ها باشد.

همچنین در بعضی از مناطق نیاز است که یک مجوز جداگانه برای برق استخر از شهرداری بگیرید.

انتخاب مکان مناسب:

باید فضایی که قرار است استخر را آنجا احداث کنید، به دقت مورد بررسی قرار دهید. زیرا ممکن است در طول مراحل ساخت نیاز به اضافه کردن یا حذف تجهیزاتی باشد که در نتیجه موجب افزایش هزینه های شما شود.

طراحی استخر:

قبل از شروع کار باید تصمیم بگیرید که دوست دارید استخر شما به چه شکل باشد؟ مستطیل یا گرد؟ عمق و ارتفاع آن چقدر باشد؟ تعداد ورودی ها و خروجی ها چه تعداد باشد؟ تمام این موارد را باید قبل از شروع مراحل احداث، با پیمانکار در میان بگذارید.

پایه ریزی استخر با بتن:

اصولا پایه های استخر شنا در 3 سطح مختلف کار میشوند. در این سطوح از 3 ماده بتن، وینیل یا فایبر گلاس استفاده میشود. در بین این مواد بتن محکم ترین و بادوام ترین عنصر است. البته باید در نظر داشت که بتن از سایر مواد گران تر است.

از قالب فایبر گلاس برای نصب راحت تر استفاده کنید

این قالب های استخر بصورت اماده در بازار وجود دارند. قالب های فایبر گلاس علاوه بر قیمت مناسب، دوام بسیار بالایی نیز دارند.

لایه وینیل، بهترین گزینه برای ساخت استخر ارزان

این لایه ها اصولا بزرگ و مسطح هستند. بر اساس خطوط استخر طراحی شده و برای استخرهای خانگی انتخاب بسیار مناسبی هستند. اما نکته جالب توجه این است که: طول عمر انها نسبت به بتن و فایبرگلاس کمتر است.

و همچنین این لایه ها به مرور زمان دچار چروکی، شل شدگی و حباب زدگی میشوند که باعث میشود ظاهر استخر خراب شود.

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد