x تبلیغات
سلامت

با رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم می کنیم؟

 

رژیم کیتو یا رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار دارد.

رژیم کتوژنیک، به‌عنوان یکی از رژیم‌های چربی‌سوزی است که با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، می‌توان به بهبود بیماری‌هایی مانند دیابت و پارکینسون نیز کمک کرد. رژیم کیتو یا رژیم کتوژنیک، یک رژیم لاغری با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار پیشنهاد می‌شود. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن به‌ویژه مغز، پخش می‌شوند تا به‌عنوان منبع انرژی، سوزانده شوند.

تاثیر رژیم غذایی بر روی لاغری و کاهش وزن

افراد زیادی به دنبال یک راه برای لاغری و کاهش وزن هستند. به خصوص بانوان به دنبال یک رژیم لاغری برای زنان هستند. اما باید بگوییم که روش های مختلفی به عنوان بهترین روش لاغری وجود دارند که باعث کاهش وزن می شوند. در ادامه با برخی از این روش ها و مثال های آنان آشنا می شوید.

رژیم غذایی

زمانی که دچار چاقی می شوید، در وهله اول می توانید از رژیم لاغری استفاده کنید. اما باید بدانید که رژیم های لاغری به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

1.      رژیم لاغری اصولی

رژیم هایی همانند رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم کتوژنیک و ... جزو این دسته محسوب می شوند. استفاده از رژیم های لاغری اصولی توس پزشکان بیشتر توصیه می شود.

2.      رژیم لاغری سریع

رژیم های لاغری سریع شامل رژیم لاغری سه روزه، رژیم لاغری یک ماهه و ... هستند. استفاده از این رژیم های لاغری توصیه نمی شود. زیرا افراد در یک مدت زمان کوتاه دچار لاغری می شوند و این امر باعث از دست رفتن املاح معدنی بدن آن ها می شود. همچنین زمان بازگشت وزن نیز سریع است.

عمل های لاغری

افراد پس از اینکه از رژیم های لاغری و ورزش برای تناسب اندام نتیجه ای نگرفتند می توانند به سراغ عمل های لاغری بروند. بر اساس محاسبه bmi می توانند میزان اضافه وزن را تشخیص داده و یکی از انواع عمل لاغری را انتخاب کنید. معروف ترین عمل لاغری که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد، عمل اسلیو معده نام دارد.

منبع: https://www.dritm.ir/

غذاهای سیر کننده و تاثیر آنها در رژیم غذایی ما

 

انواع غذاهای سیر کننده و کم کالری باعث می شوند که مدت زمان بیشتری در روز احساس سیری کنید و انرژی مورد نیاز بدنتان برای زمان بیشتری تامین شود. غذاهای سیر کننده و کم کالری یکی از بهترین انتخاب هایی است که افراد می توانند در رژیم غذایی خود جای دهند.

برای مثال موادی که حاوی قند زیادی هستند باعث می شوند که در مدت زمان کمی احساس سیری زیاد و شدیدی داشته باشید. البته باید در نظر بگیرید که این مواد غذایی احساس سیری شدید دارند اما همچنین کالری بالایی نیز دارا هستند.  افرادی که از عمل لاغری فراری هستند باید راه هایی همچون مصرف غذاهای سیر کننده را انتخاب کنند.

بهترین غذاهای سیر کننده کدامند؟

اگر شما از مواد غذایی سیر کننده و کم کالری استفاده کنید و به غذاهای خود اضافه کنید، سلامت خود و خانواده خود را می توانید تضمین کنید.  در ادامه با انواع غذاهای سیر کننده و کم کالری آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه چه کمکی به کاهش وزن می کند؟

سوپ غذای کم کالری مقوی

سوپ ها جزء غذاهای کم کالری هستند که با وجود مایع بودن، می توانند احساس سیری مناسبی را به شما بدهند. آن ها ممکن است به مدت طولانی در معده باقی بمانند و این باعث می شود که مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید.

املت جزء ساده ترین غذاهای کم کالری به حساب می آید و انواع مختلفی از آن وجود دارد که با توجه به موادغذایی استفاده شده در آن، میزان کالری دریافتی شما توسط آنان متفاوت خواهد بود. انواع املت شامل املت اسفناج، املت سیب زمینی، املت یونانی و ... می شود.

ماهی

مصرف ماهی به خصوص ماهی های کم کالری همچون سالمون را حتما در رژیم خود قرار دهید. ماهی به عنوان یک غذای کم کالری نسبت به سایر غذا‌های غنی از پروتئین از جمله تخم مرغ و گوشت گاو، به میزان بیشتری می‌ تواند احساس سیری ایجاد کند و در واقع دارای بالاترین رتبه بین تمام غذا‌های مورد آزمایش می‌ باشد.

انواع سالاد

سالاد یکی از معروف ترین غذاهای سیرکننده ای است که در عین سبک بودن، باعث ایجاد احساس سیری در فرد شده و در نتیجه فرد کمتر به سراغ تنقلات و خوراکی ناسالم می رود. از پر طرفدار ترین سالادها می توان موارد زیر را نام برد: سالاد سزار، سالاد مرغ سبز، سالاد سیب زمینی، سالاد یونانی و ... .

بیشتر بخوانید: لاغری با روزه خواری چگونه است؟

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز به عنوان یک صبحانه کم کالری و سیرکننده در بین طرفداران رژیم غذایی سالم و خصوصا ورزشکاران شناخته شده است. تحقیقات نشان می‌ دهد افرادی که در وعده صبحانه تخم ‌مرغ آب پز میل می‌ کنند در طول روز احساس گرسنگی کمتری می‌ کنند و در نتیجه کالری کمتری در ادامه روز دریافت می ‌کنند.

منبع: https://www.dritm.ir/

چگونگی درمان کم خونی با رژیم غذایی

 

زمانی که یک نفر دچار کم خونی می شود یعنی میزان سلول های قرمز خون فرد در مقایسه با شرایط عادی و معمولی است. البته این شرایط می تواند به معنی هموگلوبین کمتر از حالت عادی در هر یک از سلول های قرمز خون نیز می باشد. برای راه های درمان کم خونی با غذا در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه های تغذیه ای در رژیم غذایی این بیماران عبارتند از:

·               در برنامه غذایی خود از غلات ، حبوبات جوانه زده و حتی الامکان گوشت و سایر منابع غذایی حاوی آهن استفاده کنند. مصرف غلات و حبوبات جوانه زده باعث افزایش جذب آهن به میزان حداقل دو برابر می شود. – از انواع مغزها مثل پسته ، بادام ، گردو و فندق که منابع خوب آهن هستند به عنوان میان وعده استفاده کنند.

·               همراه با غذا سالاد ،مثل گوجه فرنگی ، کاهو ،کلم ، فلفل سبز دلمه ای و یا سبزی های تازه (سبزی خوردن) و بعد از غذا از انواع میوه ها به خصوص مرکبات که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنند. ویتامین C جذب آهن مواد غذایی گیاهی را افزایش می دهد.

·               با اضافه کردن مقدار کمی گوش به غذاهای گیاهی (مثل سویا) جذب آهن آن را افزایش دهند.

·               از نوشیدن چای ، قهوه و دم کرده های گیاهی یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداری کنند.

·               از نانی که از خمیر ورآمده تهیه شده استفاده و از مصرف نان تهیه شده با جوش شیرین خودداری کنند زیرا مصرف مداوم جوش شیرین از طریق ممانعت از جذب آهن سبب ایجاد کم خونی فقر آهن می شود

 

انواع رژیم غذایی برای بیماری

بله رژیم دش به طور اختصاصی برای کاهش فشار خون طراحی شده است. برنامه غذایی رژیم DASH حاوی انواع میوه ها و سبزیجات است و این رژیم توصیه به کاهش مصرف مواد قندی، نمک و چربی های مضر دارد

فشار خون بالا یک معضل همه گیر در جوامع مختلف است و در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند و روز به روز این تعداد رو به افزایش است. طبق آمار ارائه شده فشار خون بالا طی 4 دهه گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است که این یک نگرانی جدی برای سلامت جوامع است؛ زیرا فشار خون بالا رابطه مستقیمی با بیماری های خطرناکی مثل نارسایی کلیه، بیماری های قلبی و سکته دارد.

درمان زخم معده یکی از بیماری های شایع گوارشی است که در اثر آسیب دیدن لایه مخاطی که نقش حفاظت از معده را دارد، بروز پیدا می کند.

https://www.dritm.ir/

 

لاغری سریع در 3 روز

 

رژیم سه روزه لاغری یکی از روش هایی است که افراد از آن برای کاهش وزن سریع استفاده می کنند. این رژیم لاغری اسامی زیادی از جمله رژیم سه روزه آمریکایی، رژیم سه روزه ارتشی و ... دارد. این روش لاغری به فرادی توصیه می شود که بر اساس محاسبه bmi متوجه شده اند که اضافه وزن شدیدی ندارد و قصد کاهش وزن سریع را دارند. باید بگوییم که رژیم های لاغری به 2 دسته کلی رژیم لاغری سریع و رژیم لاغری اصولی تقسیم می شوند. رژیم سه روزه جزو رژیم های لاغری سریع است که این گونه از رژیم ها توسط پزشکان توصیه نمی شود. برای مثال سرعت برگشت وزن در رژیم سه روزه ارتشی به همان نسبت سرعت کاهش وزن، زیاد است.

رژیم سه روزه لاغری

همانطور که از اسمش نیز پیداست مدت زمان این رژیم 3 روز است و در این مدت زمان کم وزنی حدود 4/5 کیلو گرم را کاهش بدهند. البته باید بگوییم که رژیم لاغری سه روزه یک برنامه غذایی 3 روزه با 4 روز تعطیلی است.

افراد می توانند این رژیم را با چرخه های هفتگی تکرار کنند. شما با استفاده از یک رژیم کالری شماری می توانید میزان کالری دریافتی روزانه خود را محاسبه کنید. برای مثال میزان کالری مصرفی روزانه در رژیم سه روزه ارتشی تقریبا  1100 تا 1400 است.

انواع رژیم های لاغری

همانطور که گفتیم رژیم های لاغری متعددی وجود دارد. برخی از این رژیم ها سریع و برخی دیگر نیز یک روش لاغری سالم را ارائه می دهد.  در ادامه با برخی از رژیم های لاغری معروف آشنا می شوید. اما باید بگوییم که رژیم مدیترانه ای یک رژیم اصولی به شمار می رود.

رژیم لاغری یک ماهه

رژیم لاغری یک ماهه به شما یک برنامه غذایی ارائه می دهد که در طول 1 ماه می توانید بین 5 الی 10 کیلو کاهش وزن داشته باشید. در این رژیم لاغری انواع چربی های حذف شده و به جای آن پروتئین ها جایگزین می شوند. همچنین شما می توانید از برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان استفاده کنید.

رژیم فستینگ

رژیم فستینگ یا رژیم روزه خواری یک استراتژی کاهش وزن است که به کمک آن افراد می توانند کاهش وزن داشته باشند. این رژیم بدین صورت است که شما تصمیم می گیرید که فقط در 8 ساعت از روز غذا بخورید و پس از آن به شکل روزه داری هیچ مواد غذایی ای را مصرف نکنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 

پرخوری عصبی – انواع پرخوری عصبی + روش های درمان

 

اشخاص زیادی وجود دارند که بر اثر بی حوصلگی، استرس های زیاد و ... اولین چیزی که به سراغ آن می روند غذا است. به این اختلال بولیمیا یا پرخوری عصبی گفته می شود. پرخوری در این افراد به یک وسواس تبدیل می شود. افرادی که به پرخوری عصبی مبتلا هستند، در صدد پیدا کردن بهترین روش لاغری هستند. در ادامه با انواع روش های لاغری آشنا می شوید.

علائم ابتلا به پرخوری عصبی چیست؟

·         تلاش برای پنهان کردن رفتارهای پرخوری، تنها غذا خوردن

·         فقدان کنترل بر روی خوردن، خوردن تا زمان ناراحتی جسمی و درد

·         خوردن در زمان خواب بقیه و جایگزین کردن خوراکی هایی که خورده شده است

·         خوردن مقدار زیادی غذا بدون تغییر مشهود در وزن

·         ناپدید شدن غذاها، پنهان کردن جعبه های خالی و بسته بندی ها در مکان های مختلف

·         نوسان بین پرخوری و روزه داری متناوب؛ وعده های غیر کامل یا فقدان غذا خوردن

روش های درمان پرخوری عصبی

پرخوری عصبی در اغلب موارد ریشه روحی و روانشناختی دارد؛ از این رو برای درمان این اختلال در ابتدا باید نوع پرخوری عصبی و علت به وجود آمدن آن در فرد را بررسی کرد. با توجه به نوع پرخوری عصبی، از روش‌های درمانی متفاوتی برای درمان پرخوری عصبی می‌توان استفاده کرد.

روش های لاغری

برای درمان چاقی و کاهش اضافه وزن می تواند از انواع روش های لاغری استفاده کنید. یکی از انواع روش های لاغری استفاده از رژیم های لاغری است. انواع رژیم های لاغری وجود دارند که برخی از آنها را معرفی می کنیم:

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری به نظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است!

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای در واقع عادت‌ها و رژیم غذایی افرادی است که در اطراف دریای مدیترانه زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که در این رژیم غذایی محدودیت‌های عجیب و غریب رژيم‌های لاغری دیگر دیده نمی‌شود. این نوع رژیم غذایی شامل میوه، سبزیجات، غلات، غذاهای دریایی، آجیل، حبوبات و روغن زیتون است. در رژیم مدیترانه ای جایی برای گوشت قرمز و غذاهای شیرین وجود ندارد و همچنین لبنیات به مقدار کمی در این نوع رژیم غذایی یافت می‌شود. رژیم مدیترانه ای، یک نوع رژیم غذایی معتبر، شناخته شده و مورد تأیید در سراسر دنیاست. از این نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن، سلامت قلب و درمان بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود.

منبع: https://www.dritm.ir/

رژیم چاقی سالم و افزایش وزن سریع

 

وقتی به یک جامعه همانند امریکا نگاه می کنیم، می بینیم که افراد زیادی از مشکلات چاقی و اضافه وزن رنج می برند. اما افرادی هم هستند که به دلیل لاغری بیش از حد دچار مشکل شده اند. لاغری به اندازه چاقی می تواند مشکل ساز باشد و سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین به این افراد یک رژیم چاقی توصیه می شود.

اما باید بدانید که چاق شدن و پیدا کردن یک رژم چاقی به معنای خوردن غذاهای ناسالم و یا فست فود نیست. بلکه برای چاق شدن نیز باید از یک رژیم چاقی اصولی استفاده کنید.

کمبود وزن به چه معناست؟

افرادی دچار کمبود وزن هستند که با محاسبه شاخص توده بدنی آنها به عددی کمتر از 18 و نیم برسیم. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که این افراد جرم بدنی کمی دارند و دچار کمبود وزن هستند. همچنین افرادی که BMI آنها بیش تر از 30 باشد، جزو دسته افراد چاق محسوب می شوند.

افرادی که دچار اضافه وزن شدید هستند و از چاقی رنج می برند، می توانند از یک رژیم لاغری سالم استفاده کنند. اما افرادی هستند که پس از استفاده از ورزش برای لاغری و رژیم غذایی برای لاغری نا امید شده و به دنبال یک راه سریع تر برای لاغری و کاهش وزن می گردند. به این افراد انواع عمل های لاغری و عمل اسلیو معده توصیه می شود.

عوارض کمبود وزن چیست؟

پیدا کردن یک رژیم چاقی مناسب بسیلر سخت است و این امر دغدغه بسیاری از افراد است. کمبود وزن می تواند به اندازه اضافه وزن و چاقی مفرد مضر باشد. می توان بیان کرد که ارتباط کمبود وزن با خطر ابتلا به مرگ زود هنگام در مردان 140 درصد و در زنان 100 درصد بیشتر بود.

لیست غذاهای چاق کننده

افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند باید از انواع غذاهای چاق کننده استفاده کنند. به صورت خلاصه و تیتروار باید بگیم که برای افزایش وزن باید از مواد غذایی پر کالری مایع مثل اسموتی ، آب میوه ، معجون و مغزها و خرما و جوانه گندم و کره بادام زمینی استفاده کنید.

برای افرادی هم که به دنبال کاهش وزن هستند، استفاده از لیست غذاهای سیر کننده می تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: https://www.dritm.ir/

رژیم دش چه کمکی به لاغری و کاهش وزن می کند؟

داشتن یک الگوی سالم غذایی یک نکته ی بسیار مهم در پایین آوردن فشار خون است.در ضمن باعث کاهش وزن هم می شود.

هدف رژیم غذایی دش

هدف رژیم لاغری دش پایین آوردن فشار خون و جلوگیری از بالا رفتن آن

تئوری رژیم غذایی دش

مصرف یکسری مواد مغذی مثل پتاسیم –کلسیم-پروتئین-فیبر برای پایین آوردن فشار خون ضروری است.با خوردن میوه ها و سبزیجات و غلات کامل و پروتئین و لبنیات کم چرب این مواد مغذی را دریافت خواهید کرد. و یا کمک گرفتن از یک رژیم گیاهخواری. در ضمن برای بالا رفتن فشار خون باید از خوردن گوشت قرمز پرچرب و شیرینی های چرب و پرکالری اجتناب کرد و مصرف نمک را نیز کاهش داد.

چگونگی کارکرد رژیم غذایی دش

در رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری دش روزانه باید ۸-۶ سهم غلات، ۵-۴ سهم میوه ها و سبزیجات، ۳-۲ سهم لبنیات کم چرب با بدون چربی، ۶ یا کمتر سهم گوشت قرمز کم چرب، ۱ سهم معادل ۲۸ گرم مرغ و ماهی، ۵-۴ سهم آجیل و دانه های روغنی و بنشن در هر هفته ۳-۲ سهم روغن ها و چربی ها و ۵ سهم یا کمتر را به شیرینی جات اختصاص دهید.

این رژیم توصیه می کند مصرف سدیم را در ابتدا به کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم در روز و بعد از مدتی به زیر ۱۵۰۰ میلی گرم برسانید.در این رژیم غذایی اصولی لازم نیست زیاد به خودتان سخت بگیرید.در هر وعده ی غذایی می توانید یک وعده سبزیجات را بگنجانید و مثلا به همراه وعده ی غذایی دیگر فقط میوه بخورید . می توانید مثل گیاهخواران در هفته ۲ وعده یا بیشتر را به غذاهای بدون گوشت اختصاص دهید . در غذاهایتان سعی کنید از طعم دهنده های گیاهی و ادویه ها زیاد استفاده کنید تا کمبود نمک را در غذا زیاد احساس نکنید .

در ضمن انجام ورزش برای لاغری هم نباید فراموش شود. اگر هدفتان از دنبال کردن این رژیم کاهش وزن است بهتر است با پزشکتان مشورت کنید تا برنامه ی غذایی تان را بر این اساس تغییر دهد و بهترین روش لاغری را به شما ارائه دهد. از آنجایی که تاکید رژیم دش روی خوردن غذاهای سالم است با دنبال کردن آن می توانید وزنتان را هم کاهش دهید .فقط کافی است فعالیت بدنی تان را زیاد کنید و کمتر غذا بخورید و میزان کالری مصرفی را کاهش دهید.

منبع: https://www.dritm.ir/

با پیاده روی چند کیلو در ماه کم میکنیم؟

 

در سال های اخیر مشاهده گر این هستیم که افراد زیادی به دنبال ورزش ها برای خفظ سلامتی و تناسب اندام می روند. اما برخی از افراد هم هستند که از ورزش برای لاغری استفاده می کنند. ورزش های متنوعی برای کاهش وزن و یا تناسب اندام وجود دارد که برای لاغری بسیار مفید هستند. در ادامه با برخی از این ورزش ها و به خصوص لاغری با پیاده روی بیشتر آشنا می شوید.

لاغری با ورزش

همانطور که گفتیم ورزش های متفاوتی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد. این ورزش های مخصوص برای لاغری موضعی استفاده می شود. این ورزش های لاغری عبارتند از:

·         ورزش برای لاغری دست

·         لاغری با پیاده روی

·         ورزش لاغری پا

·         ورزش برای لاغری شکم و پهلو

·         بهترین ورزش های لاغری

برای اینکه متوجه شوید که چقدر نیاز به کاهش وزن دارید می توانید با محاسبه bmi متوجه بشوید. ورزش هایی همانند اسکات می تواند به شما به عنوان ورزش برای لاغری پا کمک کند.

کالری سوزی با پیاده روی چگونه است؟

باید تا الان متوجه شده باشید که میزان کالری که در زمان پیاده روی می سوزانید در همه یکی نمی باشد بلکه این کالری سوزی بر اساس وزن و شدت و مدت زمان پیاده روی متفاوت است در واقع افرادی که پیاده روی می نمایند اگر وزنشان زیاد باشد میزان کالری که می سوزانند بیشتر بوده البته باید بدانید در زن و مرد این میزان متفاوت می باشد و نتایج نشان می دهد که میزان کالری سوزی در مردان در ورزش برای لاغری بیشتر است.

اگر می خواهید میزان کالری سوزی در شما افزایش یابد باید پیاده روی سخت انجام دهید به نحوی که مثلا از تپه یا کوهی بالا بروید و یا پیاده روی در جهت خلاف باد و یا اگر در خانه ورزش می نمایید با تردمیل شیب دار شروع کنید. همچنین می توانید برای این که میزان کالری سوزی شما افزایش یابد یک کوله پستی به همراه داشته باشید.

اگر می خواهید در طول چند هفته نیم الی یک کیلو گرم چربی سوزی داشته باشید باید روزانه به مدت یک ساعت آرام بدوید و یا راه بروید.

منبع: https://www.dritm.ir/

چگونه با رژیم نوم لاغر شویم؟

 

افراد زیادی هستند که امروزه به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. دغدغه این افراد پیدا کردن بهترین روش لاغری است. برای لاغری و کاهش وزن راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه آنها را نام می بریم اما باید بگوییم که در این مقاله از دکتر آیتم قصد داریم درمورد رژیم لاغری نوم صحبت کنیم.

انواع مختلف روش های لاغری

برای لاغری و کاهش وزن راه های زیادی وجود دارد از جمله:

ورزش: یکی از مواردی که به افراد در کاهش وزن کمک بسزایی می کند استفاده از ورزش برای لاغری است.

رژیم لاغری سریع: رژیم های لاغری انواع مختلفی دارد اما با توجه به گفته های متخصصان تغذیه، رژیم های لاغری سریع به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از انواع رژیم های لاغری سریع، رژیم آب درمانی است.

رژیم لاغری اصولی: یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری استفاده از رژیم های اصولی است که رژیم لاغری نوم و رژیم مدیترانه ای از جمله این رژیم ها هستند.

عمل های لاغری: افرادی که با استفاده از روش های لاغری قبل موفق به کاهش وزن نمی شوند به سراغ عمل های لاغری می رونهد. پس از محاسبه bmi توسط پزشک می توانند از انواع عمل لاغری که معروف ترین آن ها عمل اسلیو معده است استفاده کنند.

رژیم لاغری نوم

رژیم غذایی نوم یکی از انواع رژیم های مناسب برای افراد است که به کمک آن می توانید به تناسب اندام دست یابید. رژیم غذایی نووم از آن دسته رژیم های غذایی است که بسیار می تواند برای افراد جالب و تاثیر گذار باشد. رژیم نووم یا Noom از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۸ به سرعت رشد کرده و به یکی از رژیم های غذایی بیشترین جست و جو  تبدیل شده است. طبق گفته Noom، افرادی که از برنامه خود استفاده می کنند و یک سبک زندگی سالم را در پیش می گیرند می توانند انتظار داشته باشند که هفته ای ۱ تا ۲ پوند (۱/۵ کیلوگرم) وزن کم کنند.

گروه های غذایی Noom

این غذاهای کم کالری هستند و بیشترین غلظت مواد مغذی را در خود دارند، باید همان چیزی باشند که بیشتر از همه می خورید.

سبزیجات دلچسب: سیب زمینی شیرین، اسفناج، کلم بروکلی

میوه ها: سیب، توت فرنگی، بلوبری

نوشیدنی ها: چای و قهوه شیرین نشده

منبع: https://www.dritm.ir/

مهمترین دلایل چاقی چیست و راه‌های پیشگیری از آن

 

چاق بودن یعنی اینکه شما در بدن خود مقدار زیادی چربی دارید، که باعث به خطر افتادن سلامتی شما می‌شود. داشتن چربی زیاد در بدن می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی از جمله، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشارخون بالا، آرتروز، سکته و … شود.

به چه کسانی چاق گفته می‌شود؟

برای مشخص کردن اینکه چاق هستید یا لاغر و همچنین اندازه گیری اینکه چقدر چاق هستید می توانید از فرمول شاخص توده بدنی   (BMI) استفاده کنید. شاخص توده بدنی ترکیبی از قد و وزن شماست و اگر این شاخص بالاتر از ۳۰ باشد سلامتی شما در خطر قرار دارد. برخی افراد برای اینکه به یک لاغری سریع دست یابند از رژیم آب درمانی استفده می کنند.

بعضی از دلایل چاقی

عوامل متعددی در چاقی تاثیر دارند و عبارتند از:

برنامه غذایی ناسالم

معمولاً در غذاهایی که به طور سریع پخته می‌شوند (مثل فست فود‌ها) ، میزان چربی و کلسترول بسیار بالا بوده و می‌تواند موجب به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها شود. اگر فرد بیش از حد نیاز کالری مصرف کند این کالری در بدن او موجب چاقی و اضافه ‌وزن می‌شود.

تحرک کم

کم تحرکی یکی از مشکلات جدی است که می تواند عوارض زیادی در پی داشته باشد و یکی از این مشکلات چاقی است. چاقی و کم تحرکی می تواند به مرور زمان اندام شما را  بهم ریخته و باعث بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و کبدی شود.

ورزش نکردن و عدم تحرک، به شدت میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار داده و آن را کاهش می دهد و موجب چاقی میشود.

 راه‌های پیشگیری از چاقی

در ﻧﻈﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺑﺮﻗﺮاری ﺷﯿﻮه زﻧﺪﮔﯽ ﺳﺎﻟﻢ (ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﺴﻤﯽ و آراﻣﺶ روﺣﯽ)، ﻣﻬﻢ ﺗﺮﯾﻦ و ﻣﻮﺛﺮ ﺗﺮﯾﻦ راه ﺑﺮای ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ اﺿﺎﻓﻪ وزن اﺳﺖ. کمک گرفتن از یک رژیم لاغری سریع همانند رژیم لاغری سه روزه می توانید به سرعت کاهش وزن داشته باشید.

اصلاح الگوی غذایی

رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند وزن شما را کنترل کند. حتی اگر ساعت‌های طولانی را در باشگاه‌های ورزشی سپری کنید ولی از یک رژیم غذایی اصولی پیروی نکنید چاق خواهید شد.

رژیم غذایی شما باید حاوی مقادیر کافی میوه و سبزیجات و همچنین منابع مناسبی از پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم باشد. گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ و لبنیات از بهترین منابع حاوی پروتئین به حساب می‌آیند. افراد گیاهخوار نیز می‌توانند از انواع حبوبات مثل لوبیا، نخود، عدس، سویا در رژیم غذایی خود بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: انواع ورزش برای لاغری شکم و پهلو

داشتن فعالیت مفید، ورزش منظم

تحقیقات نشان داده است که یکی از مهمترین عواملی که می تواند در دراز مدت کاهش وزن را حفظ کند ، ورزش صحیح و مداوم است. علاوه بر این، انجام ورزش در کنار یک رژیم غذایی مناسب هم به پروسه کاهش وزن صحیح تر و سریع تر افراد کمک می کند.

منبع: https://www.dritm.ir/

صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد