x تبلیغات
سلامت

متخصص اندودنتیست

 

متخصص اندودنتیست یا (Endodontist) دندانپزشکی است که در زمینه ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پالپ دندان (tooth’s pulp) یا مغز دندان و کانال ریشه دندان ها آموزش دیده است. اندودنتیست ها معمولا در میان مردم چندان شناخته شده نیستند . ممکن است شما با چنین دندانپزشکانی مواجه شده باشید اما متوجه تخصص آن ها نشده باشید. حتی ممکن است مشکلی برای کانال ریشه دندان شما پیش آمده باشد و یک بار هم چنین پزشکی را ندیده باشید. البته شما برای ترمیم دندان هایتان باید به متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید.

اندودونتیکس یا (Endodontics)

با اینکه شما با نام چنین تخصصی آشنایی ندارید، ولی احتمالا شما به چنین متخصصان دندانپزشکی مراجعه کرده باشید. برخی از مردم به آن ها متخصص ریشه دندان نیز می‌گویند. اندودنتیکس یک رشته تخصصی در دندانپزشکی است که به بررسی دقیق و درمان مشکلات پالپ نرم درون دندان تمرکز دارد. درون دندان واقعا عجیب و جالب است. اگرچه قسمت بیرونی دندان یک بافت سخت، سفت و سفید رنگ است. اما پالپ دندان یک بافت نرم است. به متخصصان این بافت نرم نیز در زبان ساده اندودنتیست گفته می‌شود.

آنچه اندودنتیست ها انجام می دهند

درمان ریشه کانال

آندودنتیست‌ها، جراحی های مربوط به کانال ریشه دندان را انجام می دهند. درحالی که دندانپزشکان چنین کاری انجام نمی دهند. یکی از رایج ترین مشکلات کانال ریشه کلسیفیکاسیون یا انباشت کلیسم در آن ها است. متخصص اندودنتیست این ذخایر کلسیم را با ابزار کوچک جراحی از بین می‌برد.

گاهی اوقات بیمار در دندان خود درد شدیدی را احساس می کند که با انجام تست های رایج و حتی اشعه ایکس علت درد مشخص نمی شود. در این موارد متخصصین ریشه دندان برای پیدا کردن علت درد، اقدام به انجام یک جراحی اکتشافی دندان می کنند.

انجام جراحی تشخیصی، به این متخصصان اجازه می دهد تا به طور مستقیم به دندان و ریشه آن نگاه کنند. تا شکستگی های جزئی یا موارد دیگری که باعث درد می شود را کشف کنند. با پیدا کردن علت درد، متخصص تلاش می کند تا مشکل را برطرف کرده و سپس دندان را به حالت نخست خود بازگرداند.

با بروز مشکل در کانال ریشه دندان، و برطرف کردن این مشکل، بیشتر کانال های ریشه به طور کامل بهبود می یابند و شما نیازی به انجام کار اضافی روی آن‌ها ندارید. با این حال، برخی از دندان‌ها حتی پس از مداخله جراحی بهبود پیدا نمی کنند. و ممکن است که ریشه آلوده و عفونی شود. جراحی اندودنتیک در این شرایط بهترین شانس زنده ماندن و احیای دندان شما خواهد بود. در صورت عدم درمان مجدد این شرایط، ریشه آلوده یا آسیب دیده می تواند منجر به ریزش دندان و از بین رفتن آن می‌شود.

منبع

چند علت زبان سبز

 

مشکل سبز شدن زبان یا همان زبان سبز پس از خوردن یا نوشیدن چیزی که دارای رنگ سبز است (چه طبیعی چه صناعی مانند رنگ های خوراکی) بیشتر رخ میدهد. علاوه بر این، عفونت و یا رشد بیش از حد میکروب های خاص نیز اغلب علت یک زبان سبز است، اگرچه علل دیگری نیز برای توجیه این مساله وجود دارد. علائم یک زبان سبز معمولا پس از درمان شرایط زیر اتفاق می افتد.

چند علت زبان سبز

شرایط و حتی بیماری های مختلف ممکن است یک زبان سبز را ایجاد کند. برخی از مهمترین شرایط در این خصوص که علاوه بر تغییر رنگ زبان, باعث بر هم خوردن اصول اصلاح طرح لبخند نیز میشوند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند:

برفک دهانی:

در بعضی موارد، ایجاد میکروب یا بهداشت دهان ضعیف, منجر به عفونت میشود. کاندیدا آلبیکنس، نوعی مخمر طبیعی است که معمولا توسط باکتری های دیگر متعادل است. ریزش دهان هنگامیکه این مخمر در دهان و زبان غلبه می کند ، اتفاق می افتد. این مشکل ممکن است در حوزه دندانپزشکی کودکان بیشتر مورد توجه باشد.

لوکوپلاکیا

لوکوپلاکیا سبب ایجاد یک لکه سفید در دهان یا زبان می شود که ممکن است در طول زمان سبز شود یا تغییر رنگ داده شود. لوکوپلاکیا اغلب با مصرف الکل یا دخانیات مرتبط است همچنین ممکن است شکست ایمپلنت دندان باعث بروز این مشکل شود.

لوکوپلاکیا معمولا بی درد و بی ضرر است. پزشکان هنوز هم می خواهند آن را به طور منظم نظارت کنند زیرا بعضی از موارد لکوپالاکیا ممکن است سرطانی باشد .

زبان مودار

زبان مودار یک حالت بی ضرر است که سبب تغییر ظاهر زبان و معمولا ایجاد زبان سبز رنگ می شود. زبان مودار در افراد مسن بیشتر از سایر افراد دیگر رایج است، هرچند که در هر سنی ممکن است رخ دهد. زبان مودار علاوه بر سبز شدن ممکن است علایم دیگر را شامل شود:

·         طعم عجیب و غریب در زبان

·         احساس خارش یا ضعف در هنگام بلعیدن می تواند بدتر شود

·         بوی بد دهان

·         مشکل خوردن غذا یا تغییر در جوانه های طعم

زبان جغرافیایی

زبان جغرافیایی یک وضعیت و بیماری بی ضرر است که موجب بروز دایره هایی در زبان می شود. این تکه ها اغلب به نظر می رسد به عنوان یک نقطه قرمز تیره با یک مرز بال سفید در ابتدا، اما آنها ممکن است در طول زمان تغییر رنگ بدهند. این ضایعات همچنین ممکن است در طول زمان شکل یا مکان را تغییر دهند و اغلب ناپدید می شوند و دوباره ظاهر می شوند.

منبع

فیلر بینی چیست؟

 

در سال های قبل تنها را برای اصلاح فرم بینی انجام عمل جراحی بینی بود. امروزه از فیلر بینی برای انجام این امر نیز استفاده می شود. دیگر با تزریق ژل و بدون عمل جراحی می توانید فرم بینی خود را اصلاح کنید. به عمل زیبایی بینی بدون جراحی، تزریق فیلر بینی می گویند.

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک عمل زیبایی موقت برای اصلاح فرم بینی افراد است که با تزریق ژل انجام می شود. شما با تزریق فیلر بینی می توانید تغییراتی همانند صاف شدن تیغه ها، از بین بردن برجستگی و فرورفتگی ها و لیفت سر بینی ایجاد کنید.

مدت زمان ماندگاری این عمل 6 ماه است و پس از شش ماه تغییراتی که ایجاد کردید به مرور از بین می رود و نیاز دارید که مجددا ژل بینی تزریق کنید. امر دائمی نبودن فیلر بینی جزء مزیت های آن محسوب می شود. زیرا اگر فردی از تزریق ژل خود راضی نباشد پس از گذشت شش ماه بینی به حالت عادی خود باز می گردد.

روند تزریق فیلر بینی چگونه است؟

تزریق فیلر بینی یک عمل سرپایی به شمار می رود. در مرحله اول فرد دراز می کشد و پزشک محل مورد نظر را با محلول مخصوص تمیز می کند.

در قدم بعدی بی حسی اعمال می شود و مقداری از زل با دقت به بینی تزریق می شود. در آخر نیز پزشک محل تزریق را به آرامی صاف می کند.

هزینه فیلر بینی

تزریق فیلر بینی به دلیل اینکه یک روش درمانی با هدف زیبایی محسوب می شود، پوشش تحت پوشش قرار نمی دهد. اما باید بدانید که هزینه فیلر بینی به مراتب از هزینه جراحی بینی کمتر است.

عواملی نیز وجود دارد که در هزینه تزریق فیلر بینی تاثیرگذار است. این عوامل عبارتند از:

·         نوع مشکل و مقدار دوز تزریقی ژل

·         نوع ژل و برند آن

·         مهارت پزشک

·         محل و موقعیت مطب مورد نظر

·         در برخی از کلینک‌ها تخفیفاتی برای بیمار در نظر می‌گیرند که در هزینه تمام شده این روش درمانی تاثیر دارد.

عوارض تزریق فیلر بینی

همانطور که می دانید همه عمل ها به میزان کمی عوارض دارند . این امر برای تزریق ژل بینی نیز صادق است. البته باید در نظر داشته باشید که بعضی از این خطرات بسیار نادر هستند و ممکن است هیچوقت اتفاق نیفتد.

·         درد

·         تورم و قرمزی در محل ترزیق

·         کبودی در محل تزریق ژل

·         خونریزی و صدمه به رگ‌های خونی در صورت تزریق ژل به رگ به صورت تصادفی

·         مختل شدن خونرسانی در بینی به دلیل تزریق نادرست

·         اختلال در بینایی

·         گلوله و برجسته شدن ژل دربخش‌های دیگر بینی یا زیر چشم به دلیل حرکت ژل به این نقاط

منبع:  https://www.drmattab.ir/

اسلیو معده را بیش تر بشناسید!

 

امروزه افراد زیادی به سراغ جراحی لاغری می روند. تاثیر جراحی های لاغری بر کاهش وزن بسیار موثرتر از رژیم های لاغری محسوب می شود. یکی از معروف ترین و محبوب ترین جراحی های لاغری که امروزه نام آن را بسیار می شنویم عمل اسلیو معده است. این جراحی لاغری بسیار کابردی و ایمن ترین روش جراحی لاغری نیز مخسوب می شود. اما شما باید برخی نکات را نیز در نظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با عمل اسلیو معده و موارد مربوط به آن آشنا شوید.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

شما برای اینک ترس کمتری نسبت به این عمل لاغری داشته باشید می توانید از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند نیز استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا بیش تر با این عمل آشنا شده و به طور کلی چاقی و اضافه وزن را پشت سر بگذارید. البته گفتنی است که باید در ابتدا باید به سراغ فرمول محاسبه bmi بروید.

عوارض اسلیو معده

آشنایی با عوارض اسلیو معده باعث می شود که شما تصمیم بهتری بگیرید. از جمله عوارض اسلیو معده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         خونریزی بیش از حد

·         نشتی محتویات معده

·         لخته شدن خون (ترومبوز)

·         آبسه شکمی

·         عفونت

·         واکنش های جانبی به بیهوشی

·         مشکلات ریه یا تنفسی

هزینه عمل اسلیو معده

هزینه عمل اسلیو معده می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. این موارد عبارتند از:

·         مرکزی که عمل را انجام می دهید

·         دستمزد جراح اسلیو

·         پیچیدگی جراحی

·         نوع بیمه و امکان پوشش آن

·         شهر یا استانی که عمل لاغری انجام می دهید

·         مدت زمان بستری شدن در بیمارستان

·         معاینات و بررسی های قبل و بعد از جراحی

·         نوع بیهوشی

ورزش بعد از عمل اسلیو معده

ورزش بعد از عمل اسلیو معده یکی از مواردی است که توسط بسیاری از جراحان اسلیو توصیه می شود. برای اینکه به بهترین نتیجه پس از عمل اسلیو برسید باید یک رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی اصولی داشته باشید، تا کاهش وزن حداکثری داشته باشید. ورزش بعد از اسلیو مزایای بسیار زیادی دارد.

استپ وزن بعد از عمل اسلیو

استپ وزن بعد از عمل اسلیو یکی از مواردی است که افراد زیادی امکان ابتلا به آن را دارند. افرادی که عمل اسلیو انجام می دهند در ابتدا کاهش وزن خوبی را تجربه می کنند اما پس از مدتی ممکن است روند کاهش وزن آنها متوقف شود. از دلایل ابتلا به استپ وزنی می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

·         کاهش کالری دریافتی بدن

·         کاهش مصرف آب روزانه

·         ابتلا به یبوست بعد از عمل اسلیو

·         کاهش فعالیت بدنی

رژیم اسلیو

رژیم اسلیو را پس از انجام عمل اسلیو معده باید رعایت کنید. یکی از عوامل مهم برای نتیجه گیری بهتر از انجام عمل های لاغری رعایت رژیم غذایی قبل و بعد از انجام عمل می باشد که باید به آن بسیار توجه کرد. برخی از مواردی که در مصرف آن ها باید دقت کنید را در ادامه ذکر کرده ایم.

خوردن برنج بعد از عمل اسلیو

خوردن برنج بعد از عمل اسلیو برای 6 الی 8 هفته اول پس از جراحی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به دلیل ماهیت نشاسته ای نان، برنج و ماکارونی، پس از جراحی، آنها می توانند خمیری در گلوی شما ایجاد کنند که بلعیدن آن بدون مایع سخت است. اما اگر می خواهید نان را برای اولین بار امتحان کنید، آن را برشته کنید؛ برشته کردن آن باعث ترد تر، چسبندگی کمتر و راحت تر خوردن آن می شود.

مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

یکی از مسائل بسیار مهم پس از جراحی لاغری توجه به میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو است. در صورتی که پس از عمل اسلیو توجه به میزان مصرف پروتئین نداشته باشید علاوه بر اینکه چربی از دست می دهید بلکه عضلات خود را هم از دست می دهید.

منبع: https://www.dritm.ir/

با نکات مهم درباره خرید کلاه گیس آشنا شوید.

 

با خواندن این مقاله می توانید خرید راحت تر و مطمئن تری داشته باشید. زیرا خرید کلاه گیس آسان نیست!

نکات قابل توجه در خرید کلاه گیس

در ادامه با برخی از مواردی که باید در خرید کلاه گیس به آن توجه کنید را نام خواهیم برد.

انواع کلاه گیس

یکی از مواردی که بسیار قابل توجه است، جنس کلاه گیس است. کلاه گیس ها به طور کلی به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. همان طور که از اسمش نیز پیداست توسط مئهای طبیعی ساخته و تهیه می شود. اما باید بگوییم که از کلاه گیس طبیعی به طور عمده در مصارف روزانه استفاده می کنند. برای مثال کلاه گیس شیمی درمانی در اغلب اوقات یک کلاه گیس طبیعی است.

حالت چهره

در خرید کلاه گیس باید به فرم چهره و صورت خود دقت کنید. زیرا چهره انسان ها می تواند حالات مختلفی داشته باشد. این خالات عبارتند از:

·         صورت گرد و دایره ای شکل

·         چهره بیضی شکل

·         چهره مربعی شکل

·         صورت لوزی

·         صورت قلبی

·         صورت های کشیده

رنگ کلاه گیس

خیلی مهم است که رنگ کلاه گیس شما تا حدی شبیه رنگ موهای خودتان باشد. این موضوع شاید در خصوص خرید کلاه گیس مردانه چندان صادق نباشد، اما اگر قصد خرید کلاه گیس زنانه دارید حتما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

سایز دور سر و حالت سر

از اینکه به سراغ خرید کلاه گیس بروید باید به طور شخصا باید اندازه سر خود را اندازه گیری کنید. این امر بدین دلیل است که ممکن است روند خرید شما طولانی می شود و یا حتی ممکن است موفق به خرید کلاه گیس متناسب با سایز سر خود را پیدا نکنید.

مکان استفاده از کلاه گیس

بلاخره بعد از خرید کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی خود می خواهید آن را در جایی چه در خانه و چه بیرون از آن استفاده کنید. بهتر آن است که مشخص کنید در چه جاهایی بیشتر از کلاه گیس خریداری شده خودتان استفاده می کنید.

فروشنده کلاه گیس

این روزها خرید و فروش کلاه گیس به صورت حضوری در مراکز فروش و همچنین به صورت آنلاین انجام می شود. بهتر است به چند نکته در خصوص هر دو روش خرید و فروش توجه کنید:

مراکز خرید کلاه گیس

به مراکز خرید فیزیکی کلاه گیس معمولا بازار کلاه گیس هم گفته می شود. این مراکز در هر شهری معدود هستند. یعنی شما ممکن است در پیدا کردن یک مرکز که تماما کلاه گیس می فروشد به مشکل بربخورید. اما به صورت جزئی، می توانید در مراکز کالاهای آرایشی و بهداشتی و یا در سالن های آرایشگاهی آن ها را خریداری کنید.

آنلاین شاپ ها (در شبکه های اجتماعی)

در شبکه های اجتماعی نیز آنلاین شاپ هایی هستند که با معرفی محصولات خود، از راه دور اقدام به خرید و فروش کلاه گیس می کنند.

سایت های فروشگاه کلاه گیس

در نهایت سایت های فروشگاهی هستند که به صورت تخصصی اقدام به خرید و فروش کلاه گیس می کنند.

تصمیم با شماست که از کدام رژیم لاغری برای کاهش وزن استفاده کنید!

 

رژیم لاغری می تواند به شما کمک بسیاری در مسیر کاهش وزن بکند. هر کدام از رژیم های لاغری با یک هدف طراحی می شوند. بنابر این شما باید تلاش کنید که بهترین روش لاغری را برای خودتان پیدا کنید. البته گفتنی است که محاسبه bmi نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های لاغری و رژیم های لاغری آشنا شوید.

برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان

با کمی جستجو در اینترنت به راحتی می توان با انواع رژیم ها از جمله برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان، رژیم لاغری یک ماهه 10 کیلو و … آشنا شد. اما تحقیقات نشان داده که رژیم های غیر اصولی که وزن بسیاری را در طول ماه کاهش می دهند نتیجه ای ندارند چرا که افراد نمی توانند در بلند مدت به آن پایبند بمانند و در آخر وزن از دست رفته باز می گردد.

رژیم غذایی بیماران کلیوی

رژیم غذایی بیماران کلیوی که در مراحل اولیه بیماری هستند با افرادی که مبتلا به نارسایی کلیه هستند متفاوت است. برای اکثر بیماران مبتلا به نوع پیشرفته این بیماری، پیروی از رژیم غذایی مناسب برای درمان بیماری کلیوی بسیار مهم است. بهترین رژیم برای بیماران کلیوی باعث بهبود عملکرد کلیه و جلوگیری از آسیب بیشتر به آن می شود.

لاغری کودکان

متاسفانه در چندین سال گذشته به دلیل تحرک کم کودکان آمار تعداد کودکان مبتلا به چاقی به طور چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل بسیاری از والدین به دنبال رژیم لاغری کودکان هستند تا فرزندان خود را از بیماری های قلبی، دیابت، مشکلات تنفسی و …. در آینده در امان نگه دارند.

رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز یک رژیم لاغری سریع است که در طول 7 روز به کاهش وزن و لاغری خواهید رسید؛ البته این لاغری دوام زیادی نخواهد داشت!

بهترین رژیم لاغری زنان

نیازهای تغذیه ای بانوان متفاوت تر از آقایان است. ما در این مقاله قصد داریم بهترین رژیم لاغری زنان را معرفی کنیم.

ممکن است برنامه های غذایی بسیار زیادی در فضای اینترنت برای کاهش وزن پیدا کنید؛ اما تمامی این برنامه های غذایی نمی توانند یک رژیم سالم و اصولی برای زنان باشند.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 

 

 

رژیم فستینگ یا روزه داری؛ یک استراتژی برای کاهش وزن

 

راه های زیادی برای لاغری وجود دارد. رژیم لاغری، ورزش، جراحی لاغری و غیره. اما افراد همیشه به دنبال راحت ترین و سریع ترین راه می روند. لیست رژیم های لاغری سریع نیز یک لیست طولانی از انواع و اقسام رژیم های لاغری می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع رژیم های لاغری سریع از جمله رژیم فستینگ آشنا شوید.

رژیم فستینگ

رژیم لاغری فستینگ یکی از بهترین راه ها برای خروج از استپ وزنی است. این رژیم لاغری با پیروی کردن از یک برنامه خاص مثل روزه گرفتن، زمان های مطلوب برای غذا خوردن و زمان های غیر مجاز برای خوردن را تعیین می کند. ک الگوی غذایی است که طی آن از مصرف کالری برای مدت طولانی خودداریی می شود. معمولا این دوره بین 12 تا 40 ساعت طول می کشد. آب، قهوه و سایر نوشیدنی های بدون کالری در طول روزه مجاز است، اما هیچ غذای جامد یا نوشیدنی حاوی کالری مجاز نیست.

رژیم لاغری سه روزه

یکی دیگر از رژیم های لاغری سریع که در آن مدت زمان لاغری تنها سه روز است، رژیم سه روزه امریکایی یکی از معروف ترین رژیم های لاغری سریع است که در ابتدا برای سربازان آمریکایی طراحی شده بود. اما به مرور زمان در بین مردم نیز رواج پیدا کرده است.

رژیم نوم

برخی از رژیم های لاغری به دلیل در دسترس نبودن به راحتی می توانند فراموش بشوند. رژیم لاغری نوم به همراه یک اپلیکیشن به بازار عرضه شد که به وسیله این اپ شما به راحتی می توانید روند رژیم خود را دنبال کنید. رژیم لاغری نوم برپایه کالری شما محسوب می شود.

رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری یکی دیگر از رژیم های لاغری سریع است که با حذف محصولات گوشتی و گاها محصولات لبنی باعث لاغری و کاهش وزن می شود. البته باید بگوییم که رژیم گیاهخواری انواع مختلفی دارد و البته گاها افرادی که با رژیم گیاهخواری لاغری می شوند دچار کمبود پروتئین و سایر مواد مغذی می شوند.

رژیم آب درمانی

دیگر رژیم لاغری سریع که در آن انواع مواد غذایی را تحریم می کند رژیم آب درمانی است. شما در این رژیم لاغری که نام دیگر آن رژیم دتاکس است، تنها مجاز به استفاده از آب هستید.

رژیم پالئو

رژیم پالئو و یا همان رژیم غارنشینی بر این باور است که افراد باید بر طبق رژیم های غذایی انسان هاس نخستین تغذیه کنند. البته باید بگوییم که این رژیم لاغری تا به حال توانسته تاثیرات بسیار مهمی بر روی لاغری در افراد بگذارد.

کلام آخر

در آخر باید بگوییم که رژیم های لاغری سریع به هیچ عنوان به شما توصیه نمی شود زیرا می تواند در مدت طولانی تاثیرات مخربی بگذارد. به همین دلیل اگر دچار چاقی مفرط با شاخص توده بدنی بالا هستید بهتر است که به سراغ جراحی لاغری بروید. امروزه عمل های لاغری بسیاری وجود دارد که معروف ترین آن ها اسلیو معده است.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

با استفاده از رژیم های لاغری کاهش وزن دیگر یک خیال نیست!

 

رژیم لاغری می تواند به شما کمک بسیاری در مسیر کاهش وزن بکند. هر کدام از رژیم های لاغری با یک هدف طراحی می شوند. بنابر این شما باید تلاش کنید که بهترین روش لاغری را برای خودتان پیدا کنید. البته گفتنی است که محاسبه bmi نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های لاغری و رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم شوک یک روزه

یکی از رژیم های سریع و البته سخت، رژیم شوک لاغری است که در صورت پیروی از آن می توانید در مدت زمان کوتاهی وزن بسیار زیادی را کم کنید. در واقع هدف اصلی این رژیم لاغری، بالا بردن سوخت و ساز بدن و در نتیجه افزایش چربی سوزی و لاغری است. در طول این رژیم چربی های شکم و پهلو از بین می روند و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند. به گفته متخصصین تغذیه تاثیرات متابولیکی این رژیم به مدت دو سال در بدن افراد باقی می ماند و پیروی از آن حداکثر هر دو سال یکبار توصیه می شود. همچنین از رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی نیز استفاده می شود. البته بهتر است که در ابتدا دلایل استپ وزنی خود را پیدا کنید.

رژیم تثبیت وزن

مهم ترین نکته ای که پس از لاغری و چاقی و رسیدن به وزن متعادل مطرح می شود تثبیت وزن است. بسیاری از افراد با تلاش بسیار زیادی به وزن ایده آل خود می رسند اما پس از مدتی مجدد چاق می شوند. این افراد در صورت داشتن رژیم تثبیت وزن و رعایت اصول آن به هیچ عنوان افزایش یا کاهش وزن نخواهند داشت.

رژیم کالری شماری

کالری واحد اندازه گیری انرژی انواع مواد غذایی و نوشیدنی است. در واقع این کالری ها هستند که انرژی لازم برای انجام فعالیت روزانه مانند راه رفتن، خوردن، آشامیدن، صحبت کردن و … را به ما می دهند. در صورتی که کالری اضافی وارد بدن شود، تبدیل به چربی و در نهایت چاقی می شود. راه های زیادی برای شمارش کالری وجود دارد اما امروزه افراد به راحتی با استفاده از یک برنامه رژیم کالری شماری رایگان می توانند این کار را انجام دهند.

رژیم کیست تخمدان

چند نکته مهم در رژیم کیست تخمدان عبارتند از:

·         از غذایی که میل می کنید لذت ببرید.

·         تمام گروه های غذایی را در حد متعادل در رژیم درمان تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

·         به مقدار غذای مصرفی و کالری دریافتی دقت داشته باشید.

·         مصرف کربوهیدرات ها را به حداقل ممکن برسانید.

·         از مصرف میوه و سبزیجات غافل نشوید.

·         خوردن مواد غذایی پرچرب و قندی را کنار بگذارید.

·         مایعات و آب فراوانی بنوشید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

رژیم های لاغری را بشناسید تا بیش تر لاغر شوید.

 

رژیم لاغری می تواند به شما کمک بسیاری در مسیر کاهش وزن بکند. هر کدام از رژیم های لاغری با یک هدف طراحی می شوند. بنابر این شما باید تلاش کنید که بهترین روش لاغری را برای خودتان پیدا کنید. البته گفتنی است که محاسبه bmi نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های لاغری و رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم بارداری

یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری باعث رشد و تکامل کودک شما می شود. رژیم بارداری مناسب رژیمی است که هم سلامت مادر و هم سلامت جنین را تضمین کند. در مقابل چنانچه رژیم غذایی سالم در دوران بارداری نداشته باشید احتمال بروز عوارض خطرناک آن مانند نارسایی جنین، سقط جنین و … وجود دارد.

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز یک رژیم لاغری با کربوهیدرات بسیار پایین است. طرفداران رژیم غذایی اتکینز مدعی هستند که شما در صورت اجتناب از خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و در مقابل مصرف پروتئین و چربی های نامحدود، می توانید وزن خود را کم کنید. استفاده از یک نمونه رژیم اتکینز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

رژیم پالئو

رژیم پالئو یا رژیم غارنشینی یکی از مشهورترین رژیم های لاغری دنیا می باشد. این رژیم بر اساس نحوه تغذیه انسان های غارنشین طراحی شده است و می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در لاغری و کاهش وزن داشته باشد.

رژیم لاغری 7 روزه

در حالی که رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز برای کاهش وزن موفقیت‌آمیز تلقی می ‌شود و پیروی از آن آسان است اما اکثر متخصصان تغذیه پیروی از آن را توصیه نمی‌ کنند. اگرچه این رژیم لاغری باعث کاهش وزن فوری می شود، اما این رژیم عوارض جانبی متعددی نیز دارد.

رژیم آب درمانی

یکی از معضلات اکثر افراد جوامع امروزی چاقی و اضافه وزن است؛ به همین دلیل روش های لاغری مختلفی به روی کار آمده اند؛ از رژیم لاغری گرفته تا ورزش و یا حتی گاهی عمل جراحی لاغری. رژیم آب شامل یکی از رژیم های غذایی لاغری می شود که به آن رژیم آب درمانی 3 روزه گفته می شود.

رژیم شیردهی

یکی از چالش برانگیزترین مباحث تغذیه؛ رژیم شیردهی است. در این ایام باید مادران توجه زیادی به سلامتی و تغذیه خود داشته باشند. بیشتر مادران در دوران شیردهی دچار چاقی می شوند و این چاقی شاید تا سال های سال با آنها بماند. به دلیل حساس بودن این دوران گرفتن رژیم های غذایی سخت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 

چرا باید حواسمان به ورزش بعد از اسلیو باشد؟

 

ورزش بعد از عمل اسلیو معده به چه معناست؟ افرادی که دچار اضافه وزن شده اند روش های زیادی برای لاغری و کاهش وزن پیش روی آن ها است.روش هایی از جمله:

·         انتخاب غذا از جدول غذاهای کم کالری

·         رفتن به سراغ جراحی لاغری

·         استفاده از بهترین ورزش برای لاغری

·         پیروی از یک رژیم لاغری اصولی

اما افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بر اساس محاسبه bmi بالاتر از 35 باشد می توانند به سراغ انواع جراحی های لاغری بروند.

در این مقاله قصد داریم درباره لاغری با عمل اسلیو معده و عواقب آن صحبت کنیم.

اسلیو معده

اسلیو معده یکی از معروف ترین جراحی های لاغری است که به وسیله آن می توانید در یک مدت زمان کوتاه حدود 50 درصد از وزنتان را کاهش دهید. افرادی که زیر تیغ جراحی اسلیو معده می روند حدود 80 درصد از حجم معده آن ها در طی یک عمل جراحی حذف و خارج می شود. با حذف هورمون گرسنگی شما در مسیر کاهش وزن قدم برمی دارید. این لاغری سه سوته یکی از سریعترین راه لاغری شکم و پهلو محسوب می شود.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

افرادی که از عمل اسلیو معده و عواقب اسلیو معده می ترسند می توانند از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند.

حتماً از راهنمایی افراد با تجربه در این زمینه استفاده کنید چرا که می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد و باعث آمادگی بیشتر شما شود

بیشتر بخوانید: چه مواردی با عنوان قاتل سلولیت شناخته می شوند؟

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

یکی از عوامل مهم برای نتیجه گیری بهتر از انجام عمل های لاغری رعایت رژیم غذایی قبل و بعد از انجام عمل می باشد که باید به آن بسیار توجه کرد. رژیم اسلیو یکی از عوامل بسیار مهم در تاثیرگذاری این جراحی دارد.

عوارض اسلیو

عوارض اسلیو یکی دیگر از مواردی است که افراد زیادی نگران آن هستند. این شیوه جراحی لاغری غیرقابل بازگشت می باشد. همچنین باید بگوییم که هفته اول پس از جراحی و رعایت مراقبت های لازم بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که اکثر عوارض در این ایام نمایان می شود.

ورزش بعد از اسلیو معده

ورزش می تواند به کاهش وزن بیشتر و حفظ آن بعد از جراحی کمک کند. بر اساس یک متاآنالیز مطالعات انجام شده در مورد این موضوع بیمارانی که پس از جراحی اسلیو ورزش می کردند، شاخص توده بدنی (BMI) خود را 4.2 درصد بیشتر از افرادی که ورزش نمی کردند کاهش دادند.

کاهش وزن اصولی را فراموش نکنید شما باید چربی های خود را بسوزانید اما عضلات خود را حفظ کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد