x تبلیغات
سلامت

کاربردهای فیلر بینی را بشناسید

 

کوچک کردن بینی تنها در ۱۵ دقیقه" یک شعار تبلیغاتی پوچ و خالی نیست! بلکه امروزه پزشکان در تعداد کثیری کلینیک زیبایی در سراسر جهان با یک متد جدید به نام فیلر بینی بدون نیاز به جراحی و حتی بیهوشی، بینی شما را به فرم و شکل دلخواهتان در می آورند.

اگر از فرم بینی خود راضی نیستید اما از عمل جراحی ترس دارید می توانید با این روش به فرم دلخواه بینی خود برسید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این متد پزشکی و زیبایی اطلاعات در اختیار شما قرار دهیم.

فیلربینی چیست؟

در واقع انواع فیلرها نوعی پرکننده های پوستی ژل مانندی هستند که به طور معمول از هیالورونیک اسید ساخته شده اند و از آنها برای تزریق به نواحی مختلف صورت و بدن مانند بینی، لب، گونه، خط اخم و ... استفاده می شود. به دلیل اینکه هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد؛ بنابراین تزریق آن هیچ خطری برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

در واقع تزریق ژل بینی در موارد بسیار زیادی می تواند جایگزین جراحی های غیرضروری و هزینه بر شود؛ چرا که هزینه فیلر بینی به نسبت جراحی بینی بسیار کمتر و یا حتی ناچیز است.

مدت زمان تزریق فیلر بینی چقدر است؟

یکی از مزیت های تزریق فیلر بینی بدون جراحی، کم بودن مدت زمان انجام آن است. تزریق فیلر بینی اصولا کمتر از یک ساعت طول می کشد. شما تنها در عرض ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می توانید به فرم دلخواه بینی خود برسید.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

اکثر پرکننده های پوستی برای تزریق به بینی استفاده می شوند از نوع موقتی هستند. البته فیلرهای دائمی هم موجود هستند اما به دلیل عوارضی که این فیلرها دارند پزشکان و متخصصین استفاده از فیلرهای موقتی را تنها توصیه می کنند.

فیلرها به مرور زمان جذب بدن می شوند به همین دلیل ماندگاری فیلر بینی به نسبت شرایط مختلف از ۶ ماه تا ۲۴ است. البته در صورتی که تمدید تزریق فیلر بینی ۳ الی ۴ بار به طور متوالی انجام شود ماندگاری آن بسیار بیشتر و یا حتی مادام العمر خواهد بود.

کاربرد تزریق فیلر

·         یکی از کاربردهای اصلی فیلرها برای از بین بردن چین و چروک های صورت است. از فیلرها به منظور از بین بردن خطوط اخم، خط خنده و پیشانی استفاده می شود.

·         یکی دیگر از کاربردهای تزریق فیلر به منظور درمان جای جوش و از بین بردن اسکارهای آتروفیک و فرورفته صورت می باشد.

·         یکی دیگر از کاربردهای مهم تزریق فیلر در رفع عیوب چهره و عدم قرینه بودن اجزای صورت است. به عنوان مثال از فیلر لب برای حجم دهی به لب ها یا از فیلر به منظور زاویه سازی فک و .... استفاده می شود.

·         یکی دیگر از کاربردهای اساسی فیلرها برای حجم دهی به مناطقی از صورت است که در اثر افزایش سن و .... ممکن است بخشی از حجم صورت از بین رفته باشد. البته این مشکل در اثر کاهش وزن های شدید یا سبک زندگی اشتباه هم اتفاق می افتد. به عنوان مثال برای پر کردن گودی زیر چشم از فیلر زیر چشم استفاده می شود.

بوتاکس معده و هر آنچه که باید درمورد آن بدانید.

 

متاسفانه در چندین سال گذشته به دلیل سبک زندگی ناسالم در جامعه بسیاری از افراد درگیر چاقی و اضافه وزن هستند. همین موضوع باعث شده است که بازار صنعت لاغری و جراحان لاغری بسیار داغ شود! یکی از روش های لاغری که از چندین سال گذشته مطرح شده است؛ بوتاکس معده است.

بوتاکس معده چیست؟

شاید با شنیدن کلمه بوتاکس یاد رفع چین و چروک های صورت بیفتید؛ اما امروز با یکی دیگر از کاربردهای بوتاکس آشنا خواهید شد و آن هم بوتاکس معده است.

بوتاکس یک روش کاهش وزن سریع برای افرادی است که BMI آنها بالای 30 است. چنانچه فرد از نظر جسمانی کاملا سالم باشد و مبتلا به بیماری های زمینه ای نباشد، این روش می تواند برای لاغری تاثیرگذار باشد. البته لازم به ذکر است که تاثیر بوتاکس به صورت موقتی است و نمی توان آن را به عنوان یک روش دائمی برای لاغری در نظر گرفت.

آیا بوتاکس معده یک روش استاندارد برای لاغری است؟

طبق تحقیقات انجام گرفته؛ این روش لاغری نمی تواند یک روش استاندارد و مطمئن برای لاغری باشد. چرا که در این روش غده های مضری که مسئول تولید هورمون های مضر هستند همچنان در بدن وجود دارند و پس از گذشت 4 الی 6 ماه تاثیر بوتاکس از بین می رود و کاهش وزن ایجاد شده مجدد بازمی گردد.

البته این روش یک روش لاغری سریع برای کاهش وزن است و در واقع هیچ گونه عوارض خطرناکی ندارد. در ادامه بیشتر درباره عوارض این روش لاغری صحبت خواهیم کرد.

لاغری سریع با سایر روش ها

همان طور که گفتیم بوتاکس یک روش لاغری موقت، سریع و با حداقل تهاجم است. همچنین در صورتی که مبتلا به چاقی های مفرط و مرضی باشید این روش نمی تواند برای لاغری شما موثر باشد.

متخصص لاغری در صورتی که پس از بررسی شرایط بدنی بیمار و شاخص توده بدنی وی به این نتیجه برسد که بیمار مد نظر با روش های لاغری کم تهاجم مثل استفاده از رژیم غذایی اصولی و انجام ورزش های روزانه موفق به کاهش وزن نخواهد شد ممکن است انواع جراحی های لاغری مثل اسلیو یا بای پس معده را پیشنهاد دهد.

از آنجا که این نوع جراحی های لاغری به کمک روش لاپاراسکوپی انجام می شوند جزء ایمن ترین جراحی های لاغری در سراسر دنیا هستند و در صورتی که توسط جراح لاغری متبحر انجام شود به لاغری و کاهش وزن دائمی خواهید رسید.

منبع

چگونه از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند، استفاده کنیم؟

 

افرادی که دچار چاقی مفرط می شوند، متخصصان تغذیه با محاسبه شاخص توده بدنی آن ها به این نتیجه می رسند که این افراد به عمل لاغری نیاز دارند.

معروف ترین عمل لاغری که امروزه در بین مردم بسیار رایج است، عمل اسلیو معده نام دارد. اما باید بگوییم که لاغری به وسیله جراحی لاغری می تواند بسیاری از افراد را بترساند. افرادی که با ترس و دلهره در این زمینه مواجه می شوند، می توانند از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند استفاده کنند.

اسلیو معده چیست؟

عمل های لاغری انواع مختلفی دارند که اسلیو معده یکی از محبوب ترین های آن هاست. عمل اسلیو معده برای افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالای 35 باشند مجاز است.

در این عمل تقریبا 80 درصد از حجم معده کاسته می شود و بدین وسیله هورمون گرلین که سبب گرسنگی می شود از بدن خارج می شود. گفتنی است که روش های زیادی با عنوان بهترین روش لاغری شناخته می شوند اما باید در نظر بگیرید که این روش لاغری را باید با پزشک متخصص خود پیدا کنید.

عوارض اسلیو معده

ترس افراد از عمل اسلیو معده بیجا نیست. اگر مراقبت های بعد از عمل را جدی نگیرید به عوارض اسلیو معده دچار می شوید. عوارض مختلف اسلیو معده عبارتند از:

·         خونریزی بیش از حد

·         نشتی محتویات معده

·         لخته شدن خون (ترومبوز)

·         آبسه شکمی

·         عفونت

·         واکنش های جانبی به بیهوشی

·         مشکلات ریه یا تنفسی

اسلیو معده عوارض دیگری نیز دارد که بسیار جدی تلقی نمی شوند اما عبارتند از:

·         ریزش مو (کاملا طبیعی و موقتی است)

·         افتادگی و شل شدگی پوست (کاملا طبیعی است)

·         درد بدن

·         احساس خستگی

·         احساس سرما

·         پوست خشک

·         تغییرات خلق و خو

مراقبت های پس از عمل اسلیو

همانطور که گفتیم اگر مراقبت های پس از عمل لاغری اسلیو را رعایت نکنید، ممکن است دچار عوارض اسلیو معده بشوید. یکی از مهم ترین موارد ر مراقبت های اسلیو معده استفاده از رژیم غذایی بعد از اسلیو معده است.

هزینه اسلیو معده

اسلیو معده یکی از عمل های جراحی لاغری با هزینه بالا است که عوامل مختلفی بر روی هزینه اسلیو معده تاثیرگذار است. از جمله:

·         مرکزی که عمل را انجام می دهید.

·         دستمزد جراح لاغری

·         پیچیدگی جراحی

·         نوع بیمه و امکان پوشش آن

·         شهر یا استانی که عمل لاغری انجام می دهید

·         مدت زمان بستری شدن در بیمارستان

·         معاینات و بررسی های قبل و بعد از جراحی

·         نوع بیهوشی

منبع: https://www.dritm.ir/

عمل‌های بی خطر لاغری

 

عمل‌های بی خطر لاغری چیستند؟ عمل جراحی لاغری به شما در کاهش وزن کمک کرده و خطر مشکلات پزشکی مرتبط با چاقی را کاهش می‌دهد. جراحی چاقی از دو طریق اصلی به کاهش وزن کمک می‌کند:

محدودیت از جراحی برای کاهش حجم مقدار غذایی که معده می‌تواند داشته باشد، استفاده می‌شود و این باعث می‌شود کالری مصرفی شما محدود شود.

سو جذب از جراحی برای کوتاه کردن یا برش زدن بخشی از روده کوچک استفاده می‌شود که میزان کالری و مواد مغذی بدن را کاهش می‌دهد.

عمل جراحی لاغری به شما در کاهش وزن کمک کرده و خطر مشکلات پزشکی مرتبط با چاقی را کاهش می‌دهد. جراحی چاقی از دو طریق اصلی به کاهش وزن کمک می‌کند:

محدودیت از جراحی برای کاهش حجم مقدار غذایی که معده می‌تواند داشته باشد، استفاده می‌شود و این باعث می‌شود کالری مصرفی شما محدود شود.

سو جذب از جراحی برای کوتاه کردن یا برش زدن بخشی از روده کوچک استفاده می‌شود که میزان کالری و مواد مغذی بدن را کاهش می‌دهد.

گاسترکتومی اسلیو

در گاسترکتومی اسلیو، بخشی از معده جداشده و از بدن خارج می‌شود. قسمت باقی‌مانده معده به‌صورت ساختاری لوله‌ای، شکل‌گرفته است. این معده کوچک‌تر کمتر هورمون تنظیم‌کننده اشتها، گرلین تولید می کند که ممکن است میل شما به غذا خوردن را کاهش دهد. با این حال، گاسترکتومی اسلیو تاثیری در جذب کالری و مواد مغذی روده ندارد.

خطرات

همانند هر عمل جراحی، بای پس معده و سایر جراحی های کاهش وزن خطرات بالقوه سلامتی را شامل می شوند، چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت.

خطرات مرتبط با روش جراحی مشابه هر عمل جراحی شکم است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

خون ریزی بیش از حد

عفونت

واکنش های جانبی به بی هوشی

لخته شدن خون

مشکلات ریوی یا تنفسی

نشت در سیستم گوارشی شما

چگونه آماده شوید؟

اگر واجد شرایط جراحی پس معده هستید، تیم مراقبت های بهداشتی شما در مورد چگونگی آماده شدن برای جراحی، به شما دستورالعمل می دهند. ممکن است لازم باشد که قبل از جراحی آزمایشات و معاینات مختلف آزمایشگاهی انجام دهید.

سایر اقدامات احتیاطی

از شما خواسته می‌شود که یک برنامه فعالیت بدنی را شروع کرده و هرگونه مصرف دخانیات را متوقف کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد با برنامه‌ریزی قبلی برای بهبودی خود پس از جراحی آماده شوید.

آنچه شما می‌توانید انتظار داشته باشید.

جراحی پس معده در بیمارستان انجام می‌شود. بسته به بهبودی، مدت اقامت در بیمارستان ممکن است حدود سه تا پنج روز طول بکشد

منبع

خونریزی زبان نشانگر چیست؟

 

خونریزی زبان می تواند دلایل زیادی داشته باشد که برخی از آنها را باید جدی بگیرید. و البته برای برخی دیگر از آنها جای هیچ نگرانی نیست.

معروف ترین علت های خونریزی زبان عارتند از:

·         گاز گرفتن شدید ناگهانی زبان

·         زخم های دهان

·         صدمات ناشی از دندان مصنوعی، بریس و با ایمپلنت

·         خوردن غذاهای تند یا سفت

·         پرتودرمانی برای سرطان

در ادامه با دلایل مختلف خونریزی زبان آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: چه زمانی به عصب کشی دندان نیاز پیدا می کنیم؟

چه زمانی خونریزی زبان اتفاق میافتد؟

دلایل خطرناک و غیر خطرناک برای خونریزی زبان وجود دارد. بعضی مواقع این خونریزی زبان بصورت آشکارا خواهد بود و برخی مواقع پنهان. برای مثال می توان گاز گرفتن زبان و یا عفونت ها را نام برد.

دلایلی که باعث می شود بطور نهان خونریزی زبان اتفاق بیافتد عبارتند از:

بیشتر بخوانید: روش های اصلاح طرح لبخند کدامند؟

زخم یا تاول دهان

زخم ها یا تاول هایی که در دهان، از جمله روی زبان ایجاد می شوند، به عنوان آفت دهان نیز شناخته می شوند. اینها می توانند در نتیجه تغییرات هورمونی یا ژنتیکی ایجاد شوند یا در اثر برخی شرایط سلامتی مانند کمبود ویتامین B-12 یا بیماری التهابی روده (IBD) ایجاد شوند.

آنها به ندرت باعث نگرانی می شوند و به خودی خود بهبود می یابند. با این حال، محرک هایی مانند غذای تیز یا مسواک خشن ممکن است به این زخم ها آسیب برساند و منجر به خونریزی از زبان شود.

عفونت های دهان

عفونت های قارچی در دهان نسبتاً شایع هستند، و اگر درمان نشوند، می توانند پیشرفت کنند و باعث خونریزی زبان شوند.

عفونت هایی مانند برفک دهان (کاندیدیازیس) ممکن است منجر به زخم های سخت دهان شود که باعث درد در هنگام خوردن، آشامیدن و بلع می شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

عوارض عمل زیبایی بینی

 افراد زیادی قصد دارند که قبل از انجام عمل جراحی زیبایی بینی همه جوانب این عمل را در نظر بگیرند و تحقیق و بررسی انجام دهند. افرادی که قبل از انجام عمل زیبایی بینی تحقیق می کنند، در اکثر مواقع نتایج بهتری می گیرند. همچنین این افراد انتظارات منطقی از روند جراحی و اتفاقات بعد از آن دارند. در این مقاله درباره عوارض عمل بینی اطلاعاتی آورده شده که خواندن آن برای همه افرادی که قصد جراحی دارند توصیه می شود.

عوارض و خطرات عمل بینی

نکته حائز اهمیت در خصوص عوارض عمل بینی این است که باید هم عوارض عمومی مرتبط با تمام عمل‌های جراحی و هم عوارض خاص رینوپلاستی ، چه در رینوپلاستی قومی و چه در جراحی ترمیمی بینی، در نظر گرفته شود و پیش از عمل به تفصیل در مورد آنها با جراح صحبت و تبادل نظر شود. در ادامه ابتدا به ذکر عوارض عمل زیبایی بینی می‌پردازیم که احتمال بروز آنها در هر عملی، از جمله عمل بینی وجود دارد:

·         خونریزی

·         عفونت

·         واکنش شدید به بیهوشی و داروی ‌بی‌حسی

·         هماتوم (جمع شدن خون زیر پوست)

خطرهای احتمالی خاص جراحی بینی عبارت‌اند از:

·         بی‌حسی و کرختی

·         خون دماغ شدن

·         به جا ماندن اثر زخم روی پایه بینی

·         پارگی رگ‌های خونی کوچک روی سطح پوست

·         تورم بینی

·         آسیب عصبی دائمی

·         اصلاح بیش از اندازه یا نابسنده بینی که انجام جراحی ترمیمی و ثانویه بینی را ضروری می‌سازد.

 

انتخاب جراح زیبایی مجرب و متبحر احتمال بروز عوارض مرتبط با رینوپلاستی را به شدت کاهش می‌دهد. بیمار باید نهایت استفاده را از جلسه مشاوره ببرد و هر گونه سؤال و ابهام در خصوص عوارض و مشکلات عمل بینی، مزایا و خطرهای احتمالی را با جراح در میان بگذارد. ضمناً پیروی دقیق از دستورات جراح در مورد مراقبت‌های قبل و بعد از عمل جراحی بینی نیز مانع بروز عوارض می‌شود.

منبع: https://www.drmattab.ir/

 

آیا جراحی لاغری یک انتخاب مناسب است؟

 بهترین روش های لاغری به شما کمک خواهد کرد زودتر به نتیجه دلخواه خود برسید. بیشتر افراد چاق به دنبال آسان ترین و در عین حال بهترین روش لاغری هستند.

شما می توانید برای داشتن روش لاغری درست از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید.زیرا متخصص تغذیه با بررسی و ضعیت و شرایط جسمی شما با دانشی که در این زمینه دارد سعی می کند بهترین روش لاغری را دراختیار فرد قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه عمل جراحی لاغری

یا جراحی های لاغری هم جز بهترین روش های لاغری هستند؟

طبق شعار همیشگی که پیشگیری بهتر از درمان است توصیه در لاغری داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش است که کمارین عارضه رو برای اشخاص داره.ولی بعضی افراد به دلیل مشغله کاری و همچنین افرادی هستند که نمیتونن رزیم غذایی خودشون رو حفظ کنن و بعد از مدتی دچار پرخوری میشن و دنبال راه کاری هستن که بتونن اول از شر چربی هاشون راحت بشن و بعد از اون سراغ تغذیه سالم میرن.این افراد میتونن از روش های لاغری مثل عمل لیپوماتیک یا پال و دستگاه های دیگه یا لاغری موضعی استفاده کنند ولی باید توجه کنند که قبل از هر چیز باید ابتدا bmi مناسبی داشته باشن که مرحله اول پذیرش به جراحی های لاغری همین هست و اگر جراحی رو انجام دادن نباید دوباره سبک زندگی غلط قبل رو پیش بگیرن.

BMI چیست و چطور محاسبه می شود؟

بی ام آی یا شاخص توده بدنی که در انگلیسی (Body Mass Index) خوانده می شود راهی برای آگاهی از میزان تقریبی توده چربی بدن به روشی آسان است. محاسبه شاخص توده بدنی به ما قدرت تشخیص اینکه آیا در محدوده وزنی سالمی برخوردا هستیم یا خیر را می دهد.

این شاخص از تقسیم وزن افراد (برحسب کیلوگرم) بر مجذور قد (قد ضربدر قد بر حسب متر) به دست می آید. شما می  توانید با مراجعه به صفحه محاسبه  bmiبا وارد کردن قد و وزن و جنسیت خود به راحتی و به صورت آنلاین شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید.

به طور کل هرچقدر این شاخص بالاتر باشد نشان دهنده این است که  میزان چربی بدن بیشتر است و ریسک ابتلاء به برخی بیماری ها در نتیجه چاقی رو به افزایش است. و هرچقدر کمتر باشد نشان دهنده میزان لاغری در افراد است. جدول زیر نتایج مربوط به محاسبه این شاخص را نشان می دهد.

منبع:

بهترین زمان ورزش برای لاغری

 امروزه مقوله لاغری و کاهش وزن دغدغه بسیاری از افراد است. اگر شما هم قصد کاهش وزن دارید باید بدانید که برای کاهش وزن روش های زیادی وجود دارد. همانند:

·         رژیم های غذایی

·         ورزش و انجام تمرینات فیزیکی

·         عمل های جراحی لاغری

ورزش یکی از راه های کم خطری است که به کمک آن می توانید به وزن دلخواه خود برسید. لاغری بوسیله ورزش می تواند سریع اتفاق بیفتد اما برای گرفتن نتیجه بهتر از حرکات ورزشی باید در مورد بهترین زمان ورزش برای لاغری اطلاعات داشته باشید. یعنی بهتر است بدانید که بدن در چه ساعاتی از شبانه روز کالری بیشتری می سوزاند. تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان ورزش برای لاغر شدن صبح است.

تنها زمان نیست که بر عملکرد تمرینی شما اثر می گذارد؛ انتخاب بهترین ورزش لاغری و مدت زمان انجام حرکات ورزشی نیز می تواند تاثیر بسزایی در چربی‌سوزی و عضله‌سازی داشته باشد. با ما همراه باشید تا با بهترین زمان ورزش برای لاغری آشنا شوید.

بهترین ورزش برای لاغری

همانطور که شما هم میدانید فواید ورزش و تاثیر آن بر زندگی افراد بسیار زیاد است. انجام فعالیت های بدنی بطور منظم می تواند قدرت عضلانی را افزایش دهد و به بهبود استقامت بدنی کمک کند. ورزش کردن باعث می شود که اکسیژن و همچنین مواد مغذی بصورت بهتری به بافت های بدن برسد. در این میان موجب می شود سیستم قلبی و عروقی بدن بازدهی بالاتری داشته باشند. در پی بالا رفتن سلامت قلب و ریه شما، میزان انرژی روزانه نیز افزایش پیدا می کند. در ادامه چند مورد از نقش های ورزش بر سلامت افراد را نام می بریم:

·         بهبود سطح کلسترول

·         کاهش خطر سکته مغزی

·         افزایش ترشح هورمون های شادی

·         افزایش انرژی روزانه

·         ایجاد خواب بهتر

·         بهبودی بیماری کبد چرب

·         کاهش خطر ابتلا به کبد چرب

·         تقویت عضلات و استخوان ها

به همین دلیل باید بهترین ورزش لاغری را بشناسید.

البته باید بگوییم که ورزش های زیادی برای چربی سوزی وجود دارد. آن ها را بیشتر بشناسید.

ورزش چربی سوزی

طبق مطالعات انجام شده توسط مشاوران تناسب اندام به این نتیجه رسیده ایم که ۵ ورزش چربی سوزی زیر بیش ترین تاثیر را در چربی و کالری سوزی دارند. گفتنی است که این ورزش ها باعث می شوند در یک مدت زمان کم، به یک نتیجه مطلوب برسید.

·         قایق رانی: ۶۰۰ الی ۶۵۰ کالری در هر ساعت

·         اسکی واره: ۶۵۰ الی ۷۰۰ کالری در هر ساعت

·         دستگاه اسکی: ۷۰۰ الی ۷۵۰ کالری در هر ساعت

·         ایروبیک استپ: ۷۵۰ الی ۸۰۰ کالری در هر ساعت

·         دوچرخه ثابت: ۷۵۰ الی ۸۰۰ کالری در ساعت

منبع: https://www.sira.fit/

آیا رژیم چاقی را می شناسید؟

 

اگر دنبال تناسب اندام هستید، همانطور که چاقی بیش از حد در تناسب اندام جایی ندارد، لاغری بیش از حد نیز بدین گونه است. در این مقاله در رابطه با رژیم چاقی متناسب که بتوانید بدون شکم و پهلو به تناسب اندام برسید، صحبت می کنیم.

همان طور که برای بسیاری از افراد لاغر شدن به یک آرزو تبدیل شده است برای برخی افراد دیگر هم چاق شدن یک رویاست. این افراد قطعا در صورتی که یک رژیم غذایی خوب را انتخاب کنند، قطعا به هدفشان خواهند رسید. بنابراین برای انتخاب بهترین رژیم برای چاقی بهتر است که از یک متخصص تغذیه خوب مشاوره بگیرید. با مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت برنامه رژیم چاقی در یک هفته می توانید به وزن و اندام دلخواه خود برسید.

انواع روش های لاغری

همانطور که چاق شدن دغدغه بسیاری از افراد است، لاغر شدن هم برای بسیاری از افراد سخت . چالش برانگیز است.روش های متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد که انتخاب بهترین روش لاغری یکی از موارد اصلی است که شما باید آن را بسیار دقیق بررسی کنید. افراد در وهله اول به سراغ غذاهای سیر کننده می روند که نقش این دسته از غذاها و لیست غذاهای رژیمی و کم کالری بسیار کم رنگ است. در ادامه با روش های مختلف لاغری آشنا می شوید.

ورزش برای لاغری

افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند راه های زیادی برای کنترل وزن دارند که ورزش یکی از آن هاست. ورزش برای لاغری می تواند در امر کاهش وزن بسیار موثر باشد.  البته گفتنی است که ورزش هم انواع مختلفی دارد. یعنی بعضی از ورزش های موضعی وجود دارند که برای لاغری برخی از نقاط تاثیرگذار هستند. برای مثال:

·         ورزش برای لاغری شکم

·         ورزش برای لاغری پا

رژیم برای لاغری

رژیم لاغری یکی دیگر از راه هایی است که افراد از آن برای کترل وزن و یا حتی کاهش وزن استفاده می کنند. رژیم های لاغری متفاوتی وجود دارند که برخی برای درمان و کنترل بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال رژیم بیماران کلیوی.

دسته دیگری از رژیم های لاغری وجود دارند که توسط پزشکان نیز توصیه می شوند. این رژیم های لاغری از یک اصول خاص پیروی می کنند که به بدن اجازه تحلیل رفتن نمی دهد. برای مثال رژیم مدیترانه ای.

و در آخر آن دسته از رژیم های لاغری را معرفی می کنیم که به رژیم لاغری سریع معروف هستند. این رژیم لاغری در یک مدت زمان کم شما را به وزن دلخواهتان می رساند. اما به همان سرعت نیز احتمال بازگشت وزن وجود دارد. رژیم سه روزه امریکایی از این دسته است.

منبع: دکتر آیتم

علائم نشتی اسلیو معده

 

اسلیو معده نوعی جراحی لاغری است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. حدود ۸۰ درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و بخش لوله مانند معده باقی می ماند. کاهش چشمگیر اندازه معده به این معناست که فرد می تواند در هر وعده، تنها به مقدار نصف فنجان غذا بخورد که همین کاهش حجم غذا، موجب کاهش کالری دریافتی و در نتیجه کاهش وزن می شود.

اسلیو معده

علیرغم مزایای بسیار آن، اسلیو معده هنوز هم نوعی جراحی محسوب شده و نیازمند پیروی از دستورالعمل ها و برنامه های جراح و همچنین محدود کردن غذای دریافتی می باشد.

نشتی اسلیو معده به چه معناست؟

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد. اگر زمانی ما علائم نشتی معده را مشاهده کردیم سریعا باید به جراح لاغری اطلاع دهیم.

چرا علائم نشتی اسلیو معده باید جدی گرفته شود؟

هنگامی که شیره گوارشی از معده خارج می شود، می تواند موجب درد شدید و آسیب به ارگان های داخلی و بافت های دیگر بدن شود. عدم درمان به موقع این وضعیت می تواند موجب مرگ بیمار شود.

علائم نشتی اسلیو معده:

1.      تب

2.      تنگی نفس

3.      درد شکم

4.      درد قفسه سینه

5.      درد شانه

6.      سرگیجه

7.      افزایش ضربان قلب

بای پس معده

بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز  دیگر می سازد.

نشتی بای پس معده

جراج لاغری در صورتی  عمل بای پس معده را توصیه می کند که بیمار دارای شاخص توده بدنی(BMI) 40 به بالا و یا ۳۵ به بالا به همراه بیماری های مرتبط با چاقی باشد. شاخص توده بدنی بالای ۴۰ به این معناست که فرد بیش از ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن دارد. در این قسمت به یکی از شایع ترین عوارض عمل بای پس معده یعنی نشت آناستوموز می پردازیم.

غلائم نشتی بای پس معده:

1.      تب

2.      معده درد

3.      حالت تهوع و استفراغ

4.      درد شانه چپ

5.      کاهش فشار خون

6.      کاهش تولید ادرار

رفرنس

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد