x تبلیغات
سلامت

چگونه اصولی رژیم بگیریم؟

 

افراد باید دقت داشته باشند که در رژیم لاغری، باید اصولی پیشروی کنند. و بدانند که جزئیات در این امر اهمیت کمتری دارند. متخصصان تغذیه بر این باورند که کاهش وزن سالم، باد در چارچوب و با پیروی از یک سری قوانین انجام شود. تمام افرادی که به دنبال یک رژیم اصولی هستند، بدون استثنا باید رعایت کنند. هسته اصلی هر رژیم لاغری سالم و شاخص توده بدنی متعادل، رعایت تمام این اصول است. در ادامه ما به نکات و ویزگی های اصلی یک رژیم لاغری اصولی میپردازیم.

عوامل تاثیرگذار در یک رژیم لاغری اصولی

یک رژیم لاغری اصولی  شامل کنترل غذاهایی است که در طول یک روز میخوریم. باید در نظر داشت که اگر فردی به دنبال یک رژیم چاقی است هم ، نباید به دنبال مواد خوراکی غیر سالم برود. تاثیرگذارترین عوامل  در یک رژیم لاغری اصولی عبارتند از:

بیش تر بخوانید: ورزش بعد از لاغری را بیش تر بشناسید.

برقراری تعادل

برخی از متخصصان تغذیه بر این باورند که با حذف یا ممنوع کردن تعدادی از غذاها و یا حتی یک گروه غذایی کامل، افراد سریعتر به وزن ایده آل خود میرسند. حذف کربوهیدرات ها و جایگزین کردن سبزیجات پخته از جمله این سبک رژیم های غذایی است. پیدا کردن یک رژیم غذایی اصولی و محبوب برای افرادی که اضافه وزن دارند ، یک کار سخت محسوب میشود.

افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی اصولی هستند باید بدانند که رعایت نکردن تعادل مصرف مواد مغذی در انواع مختلف میتواند منجر به افزایش وزن شود. و برعکس برقراری تعادل در مصرف مواد غذایی میتواند باعث تسهیل روند کاهش وزن شود. رژیم لاغری مدیترانه ای جزو این دسته از رژیم ها قرار می گیرد.

بیش تر بدانید: با فواید جراحی لاغری بیش تر آشنا شوید.

زمانبندی در مصرف غذا

طبق تحقیقات انجام شده با به این نکته دست یافتیم که زمان خوردن غذا تقریبا به اندازه مقدار غذای مصرفی مهم است.

«در رژیم لاغری اصولی باید در نظر بگیرید که میزان دریافت انرژی را با انرژی مصرفی خود هماهنگ کنید

بنا بر گفته دکتر جان آیوی:

افرادی که به دنبال یک رژیم لاغری اصولی هستند باید زمانی کالری مصرف کنند که بدن نیاز فراوانی به آنها دارد. به عنوان مثال میزان نیاز بدن به کالری در ابتدای روز و اول صبح بیشتر از هر زمان دیگر است. و میزان کالری مصرفی در ابتدای روز باید بیشتر از هر زمان دیگری باشد زیرا صرف تامین انرژی میشود. بهتر است بدانید که کالری مصرف شده در طول روز بیشتر بصورت چربی ذخیره میشود.

طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه ماساچوست ، افرادی که وعده صبحانه را حذف میکنند 4.5 برابر بیشتر دچار اضافه وزن میشوند. از دیگر عوامل تاثیرگذار در این زمینه میتوان به " خوردن وعده های غذایی کوچکتر در تعداد دفعات بیشتر " اشاره کرد.

این نکته توسط متخصصان تغذیه تایید شده و باعث ایجاد هماهنگی بهتر در دریافت غذا با نیاز بدن به انرژی میشود.

منبع: http://www.sleevedr.ir/

 

اسلیو معده چیست؟

 

همان طور که می دانید امروزه روش های مختلفی برای لاغری و کاهش وزن ابداع شده است. شما در عصری که همه افراد تا حدی اضافه وزن دارند و به چاقی مبتلا هستند می توانند از روش های نوین لاغری همانند اسلیو معده برای کاهش وزن استفاده کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با عمل لاغری و اسلیو معده و روش انجام آن آشنا شوید.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

در جراحی اسلیو جراح تنها توجهش را بر حجم معده معطوف می کند. عمل اسلیو معده به انگلیسی Sleeve Gastrectomy است و در لغت به معنای «آستین» است! حالا پرسش آن است که «آستین» چه کار به کار معده دارد؟! جواب ساده است: پس از این جراحی معده به شکل یک آستین تیوپی در می آید. در این نوع از عمل چاقی، جراح معده را پانزده درصد کوچک تر می‌کند و راه را بر پرخوری بیمار و دریافت کالری بیش تر می بندد. در این صورت فردی که از زیر عمل اسلیو معده بیرون آمده است باید کم و پیوسته تغذیه کند.

اسلیو معده مبتنی بر متد لاپاراسکوپی است: در این متد بیمار بیهوش می شود و بعد چند سوراخ روی شکمش می سازند و در انتها آن سوراخ ها را بخیه می زنند. فردای آن روز بیمار از رختخواب بلند می شود و راست راست راه می رود! به همین خاطر عمل اسلیو مورد توجه بسیاری از متقاضیان جراحی لاغری است!

بهترین کاندید برای اسلیو معده

انجمن بین المللی جراحان چاقی (IFSO) افراد مناسب برای جراحی لاغری را بر اساس BMI و یا شاخص توده بدنی می سنجد. بسیاری با شیوه روش سنجش و محاسبه bmi آشناییم؛ حتی اگر تا به امروز چشم‌ و گوش مان با این عنوان تصادف نکرده باشد چرا که همواره عادت داشتیم از این معیار به عنوان «محاسبه اضافه‌ وزن» یاد کنیم. شاخص توده بدنی از همان فرمول معروف محاسبه اضافه وزن حاصل می شود. همچنین باید بگوییم که مزایای جراحی لاغری بسیار زیاد است.

وزن(برحسب کلیوگرم)÷قد2(برحسب متر)

عوارض اسلیو معده

دوستی می گفت وقتی تن به جراحی می دهی، در واقع تن به دستکاری بدن از بیرون می سپاری و این خواه یا ناخواه با علائمی همراه است. این گزاره عامیانه را می توان به عمل اسلیو معده نسبت دارد. چگونه می توان از عوارض جراحی لاغری چشم پوشید؟! در پاسخ به سوال اسلیو معده چه عوارضی دارد؟ باید بگوییم:

·         انسداد معده

·         حالت تهوع مزمن

·         سنگ کیسه صفرا

·         اسهال

·         سو هاضمه

·         بازگشت وزن

منبع: https://sleevedr.ir/

با عوارض چاقی و بیماری های مرتبط با آن آشنا شوید.

 

در دنیای امروز چاقی و اضافه وزن دغدغه بسیاری از افراد است. به خصوص افرادی که سبک زندگی درستی ندارند و یا بصورت موروثی دچار این بیماری شده اند. انواع مختلفی از بیماری ها وجود دارند که مرتبط با چاقی هستند. چاقی و یا لاغری افراد بر اساس شاخص توده بدنی اندازه گیری میشود. و متناسب با توده بدنی خود باید از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کنند. بطور مثال اگر فردی شاخص توده بدنی بالاتر از 30 داشته باشد چاق تلقی میشود. چاقی میتواند زمینه ابتلا به بعضی از بیماری ها را ایجاد کند. بیماری هایی مثل:

·         سکته و بیماری‌ های قلبی

·         فشارخون بالا

·         دیابت

·         بعضی از انواع سرطان

·         بیماری کیسة صفرا و سنگ صفرا

·         استئوآرتریت

·         نقرس

·         مشکلات تنفسی، مانند آپنه خواب و آسم

3بیماری مرتبط با چاقی

در ادامه بیماری هایی که چاقی خطر ابتلا به آنها را افزایش میدهد، بررسی خواهیم کرد. به بیانی دیگر این بیماری ها عوارض چاقی هستند.البته باید بگوییم که اگر فردی به دنبال یک راه سریع برای درمان این بیماری است می تواند به دنبال انواع جراحی لاغری برود. فواید جراحی لاغری بسیارند اما مهم ترین تاثیر را در لاغری و کاهش وزن خواهد داشت.

البته باید بگوییم که شما باید هزینه جراحی لاغری را نی در نظر داشته باشید. شما می توانید با مراجعه به یک جراح لاغری از این هزینه ها اطلاع پیدا کنید.

اما این بدین معنا نیست که افراد مبتلا به چاقی حتما به این بیماری ها دچار خواهند شد. اما باید بدانید که اگر یکی از افراد خانواده شما به این بیماری ها دچار باشند، احتمال ابتلا شما نیز افزایش خواهد یافت.

سکته و بیماری های قلبی

چاقی مفرط و اضافه وزن میتواند باعث افزایش فشارخون و کلسترول شود. این امر خط ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را افزایش میدهد. کاهش وزن و افزایش تحرک میتواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد. در ادامه اگر دچار فشارخون بالا هستید باید با مشورت پزشک ان را کاهش داده و از مصرف سیگار خودداری کنید.

دیابت

دیابت نوعی بیماری است که به دلیل ناتوانی بدن در تنظیم و کنترل قندخون بوجود می آید. زمانیکه قندخون بطور مداوم و طولانی مدت بالا می رود ، میتواند موجب آسیب به عروق خونی، اعصاب و چندین اندام دیگر شود. این بیماری ارتباط چشم گیری با چاقی دارد. دیابت نوع ، یک بیماری مزمن است. در اصل دلیل اصلی دیابت کاهش انسولین با مقاومت بدن در برابر آن است. برای درمان این بیماری میتوانید کارهای زیر را انجام دهید.

·         وزن خود را کاهش دهید

·         از رژیم دیابتی زیر نظر پزشک استفاده کنید

·         به‌اندازه کافی بخوابید

·         ورزش کنید

ریفلاکس معده

یکی دیگر از موارد مرتبط با چاقی، ریفلاکس معده یا سوزش سر دل است. تداوم داشتن این امر در طی یک مدت طولانی ممکن است علامتی از بیماری ریفلاکس معده باشد. ریفلاکس اسید معده به مری و گلو در افراد چاق شایع میباشد. باتوجه به افزایش وزن، احتمال ابتلا یه ریفلاکس معده نیز افزایش خواهد یافت. همانند دیگر بیماری های نام برده، در این بیماری هم کاهش وزن میتواند به کاهش بیماری کمک کند.

کلام آخر

ابتلا به چاقی، خطر ابتلا به دیگر بیماری ها را نیز افزایش می دهد. پس بهتر است در صورت مشاهده کمی اضافه وزن از بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان استفاده کنید.

 

منبع: https://www.sleevedr.ir/

اسلیو معده را بیش تر بشناسید!

 

امروزه افراد زیادی به سراغ جراحی لاغری می روند. تاثیر جراحی های لاغری بر کاهش وزن بسیار موثرتر از رژیم های لاغری محسوب می شود. یکی از معروف ترین و محبوب ترین جراحی های لاغری که امروزه نام آن را بسیار می شنویم عمل اسلیو معده است. این جراحی لاغری بسیار کابردی و ایمن ترین روش جراحی لاغری نیز مخسوب می شود. اما شما باید برخی نکات را نیز در نظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با عمل اسلیو معده و موارد مربوط به آن آشنا شوید.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

شما برای اینکه ترس کمتری نسبت به این عمل لاغری داشته باشید می توانید از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند نیز استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا بیش تر با این عمل آشنا شده و به طور کلی چاقی و اضافه وزن را پشت سر بگذارید. البته گفتنی است که باید در ابتدا باید به سراغ فرمول محاسبه bmi  بروید.

عوارض اسلیو معده

آشنایی با عوارض اسلیو معده باعث می شود که شما تصمیم بهتری بگیرید. از جمله عوارض اسلیو معده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         خونریزی بیش از حد

·         نشتی محتویات معده

·         لخته شدن خون (ترومبوز)

·         آبسه شکمی

·         عفونت

·         واکنش های جانبی به بیهوشی

·         مشکلات ریه یا تنفسی

هزینه عمل اسلیو معده

هزینه عمل اسلیو معده می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. این موارد عبارتند از:

·         مرکزی که عمل را انجام می دهید

·         دستمزد جراح اسلیو

·         پیچیدگی جراحی

·         نوع بیمه و امکان پوشش آن

·         شهر یا استانی که عمل لاغری انجام می دهید

·         مدت زمان بستری شدن در بیمارستان

·         معاینات و بررسی های قبل و بعد از جراحی

·         نوع بیهوشی

بیش تر بخوانید: فواید جراحی لاغری را می شناسیذ؟

ورزش بعد از عمل اسلیو معده

ورزش بعد از عمل لاغری معده یکی از مواردی است که توسط بسیاری از جراحان اسلیو توصیه می شود. برای اینکه به بهترین نتیجه پس از عمل اسلیو برسید باید یک رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی اصولی داشته باشید، تا کاهش وزن حداکثری داشته باشید. ورزش بعد از اسلیو مزایای بسیار زیادی دارد.

استپ وزن بعد از عمل اسلیو

استپ وزن بعد از عمل اسلیو یکی از مواردی است که افراد زیادی امکان ابتلا به آن را دارند. افرادی که عمل اسلیو انجام می دهند در ابتدا کاهش وزن خوبی را تجربه می کنند اما پس از مدتی ممکن است روند کاهش وزن آنها متوقف شود. از دلایل ابتلا به استپ وزنی می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

 

·         کاهش کالری دریافتی بدن

·         کاهش مصرف آب روزانه

·         ابتلا به یبوست بعد از عمل اسلیو

·         کاهش فعالیت بدنی

رژیم اسلیو

رژیم اسلیو را پس از انجام عمل اسلیو معده باید رعایت کنید. یکی از عوامل مهم برای نتیجه گیری بهتر از انجام عمل های لاغری رعایت رژیم غذایی قبل و بعد از انجام عمل می باشد که باید به آن بسیار توجه کرد. برخی از مواردی که در مصرف آن ها باید دقت کنید را در ادامه ذکر کرده ایم.

خوردن برنج بعد از عمل اسلیو

خوردن برنج بعد از عمل اسلیو برای 6 الی 8 هفته اول پس از جراحی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به دلیل ماهیت نشاسته ای نان، برنج و ماکارونی، پس از جراحی، آنها می توانند خمیری در گلوی شما ایجاد کنند که بلعیدن آن بدون مایع سخت است. اما اگر می خواهید نان را برای اولین بار امتحان کنید، آن را برشته کنید؛ برشته کردن آن باعث ترد تر، چسبندگی کمتر و راحت تر خوردن آن می شود.

مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

یکی از مسائل بسیار مهم پس از جراحی لاغری توجه به میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو است. در صورتی که پس از عمل اسلیو توجه به میزان مصرف پروتئین نداشته باشید علاوه بر اینکه چربی از دست می دهید بلکه عضلات خود را هم از دست می دهید.

در انتها باید بگوییم که ممکن است جراحی لاغری روشی ایده آل به نظر برسد اما این احتمال ابتلا به عوارض جراحی لاغری را هم در نظر بگیرید.

منبع: http://www.sleevedr.ir/

مهم ترین ویژگی های رژیم لاغری اصولی چیست؟

 

در هنگام کاهش وزن، جزئیات اهمیت زیادی ندارند و این اصول است که مهم است. هر متخصص تغذیه ¬ای با این مساله موافق است که کاهش وزن سالم شامل یک سری اصول اساسی است که همه بدون استثنا باید رعایت کنند. این اصول هسته اصلی هر رژیم لاغری خوب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهم ‌ترین ویژگی‌های یک رژیم لاغری اصولی آشنا شوید.

به همین صورت به شما توصیه می کنیم که به دنبال جراحی لاغری نروید زیرا ممکن است با عوارض جراحی لاغری مواجه شوید.

مهم ترین ویژگی‌های رژیم لاغری اصولی کدامند؟

تعادل

منتقدان رژیم لاغری سریع یا نامتعادل، ادعا می‌کنند که چنین رژیم‌هایی با ممنوع کردن کامل برخی غذاها و حتی گروه‌های غذایی، خوردن نامتعادل را تشویق می‌کنند. نمونه ای که آنها تقریباً همیشه به آن اشاره می کنند، رژیم غذایی بدنام سوپ کلم است. به سختی می توان یک رژیم لاغری اصولی و محبوب پیدا کرد که رژیم گیرندگان را به مصرف انواع غذاها با حجم درست تشویق کند!

عدم تعادل مواد مغذی در انواع مختلف می‌تواند منجر به افزایش وزن شود و برعکس، چگونگی بهبود تعادل مواد مغذی در یک رژیم لاغری اصولی می‌تواند کاهش وزن را تسهیل کند.

بیش تر بخوانید: ورزش بعد از عمل لاغری چگونه انجام می شود؟

زمان بندی غذا خوردن

تحقیقات اخیر نشان داده است که زمان غذا خوردن ما تقریبا به اندازه مقدار غذایی که می خوریم مهم است.

در یک رژیم لاغری اصولی، کالری ها باید زمانی بدن برسند که تقاضای فراوانی برای آنها وجود دارد. برای مثال در صبحگاه بدن تقاضای نسبتاً بالایی برای دریافت کالری دارد. کالری مصرف شده در صبح بیشتر از کالری هایی که در سایر اوقات روز مصرف می شوند، برای تامین انرژی استفاده می شود. در صورتی که کالری دریافت شده در بین روز بیشتر باشد، به عنوان چربی ذخیره می شود.

مطالعه ای که در دانشگاه ماساچوست انجام شد نشان داد کسانی که به طور منظم صبحانه را حذف می کنند، ۴.۵ برابر بیشتر از کسانی که صبحانه را می خورند، دچار اضافه وزن هستند. همچنین خوردن وعده های غذایی کوچکتر به دفعات بیشتر (پنج یا شش بار در روز) در رژیم لاغری اصولی راه اثبات شده دیگری برای هماهنگی بهتر دریافت غذا با نیاز به انرژی در بدن است.

منبع: اسلیو دکتر

آیا می دانید بیماری واریکوسل چیست؟

 واریکوسل، ورید های متورم و بزرگی هستند که داخل کیسه بیضه ها به وجود می آیند و ممکن است در ابتدا بدون علامت باشد اما با گذشت زمان به صورت برآمده، در بیضه نمایان می شود.

 

 اختلال در عملکرد دریچه های وریدی، سبب تجمع خون و بازگشت آن به ورید ها داخل بیضه شده که در نتیجه آن تورم و اتساع ورید ها اتفاق می افتد و سبب ایجاد واریس بیضه یا همان واریکوسل می شود؛ در این حالت دریچه های داخل ورید های بیضه ضعیف می شوند و جریان خون توانایی بازگشت به قلب را ندارد.

علایم واریکوسل کدامند؟

·         درد تیز تا درد مبهم و خسته کننده

·         دردی که با ایستادن طولانی یا اعمال سنگین فیزیکی بیشتر می شود.

·         دردی ناشی از واریس بیضه با استراحت کردن کاهش می یابد.

·         این درد برخی اوقات در طول روز بدتر خواهد شد.

·         این بیماری اغلب باعث تورم بیضه سمت چب می شود.

·         واریکوسل به مرور در بیضه بزرگ و قابل مشاهده می شود.

بیش تر بدانید: آیا با عمل لاغری لیپوساکشن آشنایی دارید؟

عوارض ابتلا به واریس بیضه

از جدی ترین عوارضی که با ابتلا به این بیماری بروز می کند، عبارتند از:

·         اختلال در باروری مردان

·         کاهش تعداد اسپرم ها

·         کوچک شدن بیضه

مراقبت های لازم بعد از درمان واریکوسل

بهبودی پس از عمل جراحی، سریع و درد آن خفیف خواهد بود:

·         بیمار باید بین 10 تا 14 روز، از ورزش کردن بپرهیز کند.

·         بیمار معمولاً میتواند بین 5 تا 7 روز پس از انجام عمل جراحی، به سر کار خود بازگردد.

·         اگر عمل جراحی با هدف رفع مشکل باروری انجام شده باشد، باید سه تا چهار ماه بعد از عمل، آنالیز مایع منی انجام شود.

بیش تر بدانید: عوارض سنگ کلیه

بهبودی بعد از انجام فرآیند آمبولیزاسیون نیز نسبتاً کوتاه است:

·         این روش درد خفیفی به همراه خواهد داشت

·         بیمار بعد از انجام عمل جراحی، باید بین 7 تا 10 روز از ورزش کردن اجتناب کند.

·         معمولاً یک تا دو روز بعد از انجام این فرآیند، بیمار می تواند به سر کار خود بازگردد.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

ارتودنسی تک فک چگونه انجام می شود؟

 

بعضی مواقع افراد دارای مشکلاتی در قسمت دهان خود هستند که فقط با درمان ارتودنسی برطرف می شود. این مشکلات عبارتند از شلوغی بیش از حد دندان ها، وجود فاصله بین دندان ها، روی هم رفتن دندان ها و مشکلاتی از این قبیل. تمامی این مشکلات با درمان ارتودنسی برطرف می‌شود؛ اما گاهی مشکلاتی که افراد در قسمت دندانی‌شان دارند فقط مختص دندان نمی‌شود و فک را هم درگیر می‌کند.

اگر دچار مشکلات فک باشید که نتوان فقط با ارتودنسی آن را برطرف کرد، ممکن است نیاز به جراحی فک داشته باشید. جراحی فک که به آن جراحی ارتوگناتیک گفته می‌شود، بی‌نظمی استخوان‌های فک را اصلاح می‌کند و فک و دندان‌ها را برای اصلاح روش کارشان دوباره مرتب می‌کند و به حالت درست خود بازمی‌گرداند. انجام این اصلاحات ممکن است باعث بهبود چهره شما هم بشود؛ یعنی، ممکن است پس از برطرف شدن مشکل دندان و فک شما، چهره‌تان کمی تغییر کند و بهتر از قبل دیده شود.

زمان استفاده از درمان ارتودنسی تک فک:

ارتودنسی تک فک فقط می تواند در قسمت فک بالایی یا فقط در قسمت فک پایینی انجام شود. اگر مشکل دندان شما بیش‌ازحد باشد، به حدی که فکتان را هم درگیر کند باید در کنار مشاوره گرفتن از متخصص ارتودنسی از پزشک جراح فک هم مشاوره بگیرید.

همچنین باید بدانید که جراحی فک برای درمان ارتودنسی تک فک پس از توقف رشد فرد باید انجام شود. به این دلیل که افراد وقتی در سن رشد هستند فک و دندانشان هم رشد می‌کند و طی مدت‌زمانی که فرد رشدش کامل شود ممکن است حالت‌های مختلفی به خود بگیرند. به این دلیل باید صبر کرد تا رشد فرد تمام شود و سپس کار جراحی فک را شروع کرد.

جراحی فک چه مشکلاتی را درمان می کند؟

·         فرد در جویدن و گاز گرفتن بهبود پیدا می کند.

·         مشکلات بلع و گفتار شخص اصلاح می شود.

·         میزان سایش و خرابی بیش از حد دندان ها به حداقل می رسد.

·         در مواردی نیز اپن باید از بین می رود.

·         مشکل عدم تقارن و تعادل فک بالا و پایین حل میشود.

·         عدم تعادل مانند چانه های کوچک و اوربایت ها از بین می روند.

·         لب ها برای بسته شدن کاملا راحت می شوند.

·         درد ناشی از مشکلات فکی که در قسمت گیجگاه و سر فرد اتفاق می‌افتد از بین می‌رود.

·         آسیب دیدگی صورت و یا نقایص مادرزادی را ترمیم می شود.

·         آپنه انسدادی خواب تسکین پیدا می کند.

رفرنس

آیا می دانید بیماری واریکوسل چیست؟

 

واریکوسل، ورید های متورم و بزرگی هستند که داخل کیسه بیضه ها به وجود می آیند و ممکن است در ابتدا بدون علامت باشد اما با گذشت زمان به صورت برآمده، در بیضه نمایان می شود.

 

 اختلال در عملکرد دریچه های وریدی، سبب تجمع خون و بازگشت آن به ورید ها داخل بیضه شده که در نتیجه آن تورم و اتساع ورید ها اتفاق می افتد و سبب ایجاد واریس بیضه یا همان واریکوسل می شود؛ در این حالت دریچه های داخل ورید های بیضه ضعیف می شوند و جریان خون توانایی بازگشت به قلب را ندارد.

علایم واریکوسل کدامند؟

·         درد تیز تا درد مبهم و خسته کننده

·         دردی که با ایستادن طولانی یا اعمال سنگین فیزیکی بیشتر می شود.

·         دردی ناشی از واریس بیضه با استراحت کردن کاهش می یابد.

·         این درد برخی اوقات در طول روز بدتر خواهد شد.

·         این بیماری اغلب باعث تورم بیضه سمت چب می شود.

·         واریکوسل به مرور در بیضه بزرگ و قابل مشاهده می شود.

بیش تر بدانید: آیا با عمل لاغری لیپوساکشن آشنایی دارید؟

عوارض ابتلا به واریس بیضه

از جدی ترین عوارضی که با ابتلا به این بیماری بروز می کند، عبارتند از:

·         اختلال در باروری مردان

·         کاهش تعداد اسپرم ها

·         کوچک شدن بیضه

مراقبت های لازم بعد از درمان واریکوسل

بهبودی پس از عمل جراحی، سریع و درد آن خفیف خواهد بود:

·         بیمار باید بین 10 تا 14 روز، از ورزش کردن بپرهیز کند.

·         بیمار معمولاً میتواند بین 5 تا 7 روز پس از انجام عمل جراحی، به سر کار خود بازگردد.

·         اگر عمل جراحی با هدف رفع مشکل باروری انجام شده باشد، باید سه تا چهار ماه بعد از عمل، آنالیز مایع منی انجام شود.

بیش تر بدانید: عوارض سنگ کلیه

بهبودی بعد از انجام فرآیند آمبولیزاسیون نیز نسبتاً کوتاه است:

·         این روش درد خفیفی به همراه خواهد داشت

·         بیمار بعد از انجام عمل جراحی، باید بین 7 تا 10 روز از ورزش کردن اجتناب کند.

·         معمولاً یک تا دو روز بعد از انجام این فرآیند، بیمار می تواند به سر کار خود بازگردد.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/

بایدها و نبایدهای دندانپزشکی بارداری

 

مسائل مربوط به بارداری و مراقبت‌های ویژه کم بود که دندان درد هم اضافه و پشت‌بندش کلی دغدغه دشوار آفتابی شد، چیزهایی درباره دندانپزشکی بارداری ، خطراتی که گرفتاری‌های دهان و دندان مادر و فرزند در رحم را تهدید می‌کند، درمان‌های خانگی و یکی دو جین موضوع دیگر. در این یادداشت تا حد امکان به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در دوران بارداری این داروها را مصرف نکنید

فرض بگیرید در ماه‌های اول بارداری درد دندان کلافه‌تان کرده است، آن‌قدر که طاقت‌تان را سر رسانده و تحملش حتی برای یک دقیقه دیگر هم غیرممکن است. از طرفی درمان خانگی هم تسکینش نمی‌دهد. تا صبح نیز راه درازی مانده. باید جوری علاجش کنید. می‌روید به اولین کلینیک دندانپزشکی بارداری. پرستار و پزشک هیچ‌یک در نگاه اول متوجه بارداری شما نمی‌شوند و مشتی آمپول و دوا و دارو برایتان می‌نویسند، بلکه دردتان آرام بگیرد. آیا این داروها برای شما مناسب‌اند؟ آیا جان جنینی را که در رحم دارید به خطر نمی‌اندازند؟!

دندانپزشکی در بارداری خطرناک است

دندانپزشکی بارداری ، آخرین و ضروری‌ترین راه‌حل برای مقابله با بیماری‌های اضطراری همچون عفونت لثه، پوسیدگی و اعمال حیاتی مثل عصب‌کشی است. با وجود این اما عمیقا پیشنهاد می‌کنیم که از جراحی‌های زیبایی دندان پرهیز کنید. در این یادداشت پاره‌ای از دلایل را فهرست می‌کنیم:

اشعه ایکس در دوران بارداری خطرآفرین است

داروهای تزریقی و بیهوشی برای بارداران ضرر دارد

وضعیت جسمانی بارداران برای جراحی مناسب نیست

جراحی‌هایی که آن‌ها را در دوران بارداری توصیه نمی‌کنیم:

روکش دندان در بارداری

لمینیت سرامیکی و ونیر کامپوزیت، از انواع و اقسامش، در دوران بارداری مجاز نیست! چرا که در هر یک از این جراحی‌ها شما در معرض اشعه ایکس خواهید بود. آن‌گونه که حرفش به میان آمد، اشعه ایکس یکی از مخرب‌ترین اعمال در روند درمانی‌ست که می‌تواند سلامت مغزی جنین را به خطر بیندازد.

جرم گیری دندان در بارداری

جرم گیری دندان در شرایط عادی هم جز درمان‌های اورژانسی به شمار نمی‌آید، چه برسد در دوران حاملگی که حساسیت دندانپزشکی بارداری دو چندان است. دندان‌پزشکان کارِ جرم‌گیری را به کسانی پیشنهاد می‌دهند که کار دندان‌هایشان از کار نگذشته است و کارشان با برداشتن سطحی پلاکت‌ها راه می‌افتد. اگر در این مرحله به سر می‌برید، برای مراجعه به دندانپزشکی دست نگه دارید و خطرات ناشی از دراز کشیدن بر یونیت دندانپزشک را به جان نخرید.

ایمپلنت دندان در بارداری

ایمپلنت نوعی حراجی دندانی است. در این شیوه از جراحی، جراح جای خالی دندان‌ها را پر می‌کند. ما اما در این دوره توصیه می‌کنیم ایمپلنت دندان‌هایتان را به تعویق بیندازید. پروسه طولانی‌مدت و رادیوگرافی و تزریق داروهای بیهوشی طی ایمپلنت کردن دندان می‌تواند جان‌ شما و جنین‌تان را تهدید کند.

منبع

عمل جراحی بینی را به طور کامل بشناسید

 

عمل جراحی بینی از جمله مهم ترین جراحی های زیبایی است که این روزها شاهد افزایش تقاضا برای انجام این جراحی زیبایی از سوی آمار قابل توجهی از افراد هستیم. بسیاری از افراد پیش از آنکه برای این جراحی اقدام کنند دائما از پزشکان مختلف و یا کسانی که تحت این جراحی قرار گرفتند پرسش هایی را مطرح می کنند.

بیشتر بدانید: عوارض فیلر چانه چیست؟

چرا جراحی بینی؟

بینی یکی از اعضاء اصلی صورت است که در زیبایی و جذابیت بسیار تاثیرگذار است. آن هم به دلیل این است که بینی در مرکز صورت و مرکز توجه قرار می گیرد. این زیبایی میتواند از نظر هر شخصی متفاوت به نظر برسد. بینی های انحراف دار، گوشتی و بزرگ جزئی از ایراداتی است که امروزه بسیار مطرح میشود. موثرترین راه برای رهایی از این مشکلات انجام جراحی بینی یا عمل بینی می باشد.

عمل بینی یا رینوپلاستی یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار در دنیا است، که به منظور زیبا سازی بینی و رفع ایرادات آن صورت میگیرد. تعداد زیادی از افرادی که جراحی بینی انجام میدهند صرفا به دلیل زیباتر شدن آن این کار را انجام میدهند.

عمل بینی میتواند انحراف، پولیپ، شکستگی، کج بودن و سپتوم بینی را درمان کند. تعداد افرادی که روزانه به عمل بینی نیاز پیدا میکنند رو به افزایش است. یکی از دلایل آن نه به خاطر بیماریها مربوط به بینی، بلکه بیشتر به دلیل افزایش ضریب نفوذ اعمال زیبایی در بین افراد است.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت چیست؟

بهترین جراح بینی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

1.      تبحر و تخصص کافی در جراحی بینی داشته باشد

2.      علاوه بر تخصص جراح بینی باید هنر کافی برای جراحی بینی داشته باشد

3.      داشتن سابقه خوب در جراحی بینی

4.      رضایتمندی کامل بیماران او پس از جراحی

انواع عمل بینی

تناسب بینی با سایر اجزا صورت همچون فاصله بینی با لب ها ، ارتفاع بینی ، طول بینی  و غیره ؛ از استانداردها و مشخصه زیبایی برخوردار است که می تواند با جراحی زیبایی بینی ، جذابیت بیشتری به چهره شخص ببخشد.

جراحی بینی انواع مختلفی دارد که به جراحی بینی استخوانی ، جراحی بینی گوشتی تقسیم می شود.

جراح بینی متبحر ، باید بتواند جراحی بینی های گوشتی و بینی های استخوانی را بدون بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی ، برگشت پذیری و مشکلات ناشی از عوارض یک جراحی بینی نادرست ، با نتیجه ای کاملا چشمگیر و مثبت انجام دهد.

لازم به ذکر است که چنانچه فرد دچار شکستگی بینی ، پولیپ بینی ، انحراف بینی و مواردی از این دست باشد ؛ می تواند همزمان با جراحی زیبایی بینی این موارد را نیز برطرف نماید.

منبع: https://www.drmattab.ir/

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد