x تبلیغات
سلامت

بهترین جراح لاغری در تهران

 

انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران، به ‌عنوان مهم‌ترین نکته برای انجام این جراحی‌ها شناخته می‌شود و از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

به‌ همین دلیل است که می‌خواهیم در ادامه این مبحث، اطلاعات خاصی در رابطه با ویژگی‌های بهترین جراح لاغری در تهران برای شما داشته باشیم. بر اساس آمار انجام‌ شده، میزان چاقی‌های افراد به بالاترین حد رسیده است و این ‌موضوع سبب شده تا افراد بسیاری از راهکار جراحی لاغری استفاده داشته باشند.

به‌ غیر از مورد فوق، سازمان مدیریت و جلوگیری از بیماری‌های افزایش وزن و دیگر موارد در کشور آمریکا این آمار را دریافته که بیشتر از یک ‌سوم افراد این کشور درگیر بیماری چاقی شده‌اند.

دلایل بسیار زیادی عامل مؤثر برای افزایش وزن و چاقی افراد می‌باشد

البته دلایل بسیار زیادی عامل مؤثر برای افزایش وزن و چاقی افراد می‌باشد. در هر صورت چاقی به ‌عنوان یک بیماری و معضل خطرناک به حساب می‌آید که افراد نیاز دارند تا از طریق راهکارهای اصولی و حرفه‌ای برای کاهش وزن خود تلاش کنند.

بر اساس این ‌که آمار زیاد افراد مبتلا به چاقی محاسبه شده ‌است، اغلب افراد در پی استفاده از راهکارهای جراحی‌های لاغری می‌باشند. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی نتیجه جراحی‌های لاغری، انتخاب بهترین جراح دراین‌باره می‌باشد.

بیش تر بدانید: آیا با بیماری واریکوسل در مردان آشنایی دارید؟

ضروری بودن انجام جراحی لاغری بر چه اساس می‌باشد؟

قابل ‌مشاهده است که افزایش وزن در دنیای پیرامون ما در تمامی کشورها به خصوص کشور ما ایران بسیار زیاد شده‌ است و به ‌عنوان یک عامل بسیار خطرناک و جدی برای شکل‌گیری انواع بیماری‌های مختلف شناخته می‌شود.

حتی امکان دارد که برخی از این بیماری‌ها بر اثر چاقی کشنده باشند و اگر بخواهیم مهم‌ترین این بیماری‌ها را نام ببریم، می‌توانیم به مواردی همچون دیابت نوع دوم، سرطان سینه، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان کولون و دیگر موارد اشاره کنیم.

حال با این مسائل درمی‌یابیم که اضافه ‌وزن و چاقی فقط روی ظاهر افراد تاثیرگذار نخواهد بود، بلکه می‌تواند دریچه‌ای برای مبتلا شدن افراد به بیماری‌های خطرناک دیگر باشد و سلامتی آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

موارد موثر روی جراحی لاغری

یکی از تأثیرگذارترین مواردی که روی جراحی لاغری و نتیجه آن مؤثر است، پزشک جراحی می‌باشد و در کنار آن نوع استفاده از جراحی مد نظر کمک خواهند کرد تا فرد، تعادل وزن را تجربه کند.

در حالت کلی راهکارهای مختلفی از جراحی‌ها ارائه می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مخصوص خود می‌باشند و وظیفه جراح مربوطه در این است تا بتواند بر اساس نیازهای یک بیمار و شرایط بدنی او بهترین جراحی را برای او در نظر بگیرد.

شرایط انجام این عمل‌ها به گونه ایست که تاثیر مستقیم روی معده افراد خواهند گذاشت و با تغییراتی که در بخش گوارشی افراد رخ خواهد داد، افراد با سرعت بیشتری احساس سیری خواهند کرد و به ‌مرور زمان اندازه معده آن ها مواد غذایی کمتری را جا خواهد داد و این عامل مؤثری برای از بین بردن وزن‌های اضافه افراد خواهد شد.

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین تاثیرگذاری روش جراحی، به جراح لاغری مربوط می‌باشد. برای این ‌که اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات و ویژگی بهترین جراح لاغری در تهران داشته باشید، در ادامه این مبحث با ما باشید.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

مراقبت های پس از جراحی لاغری را جدی بگیرید.

 

امروزه با دنیای ماشینی و عدم تحرک کافی و از سوی دیگر گرایش به سمت فست فودها خیلی از افراد دچار افزایش وزن و چاقی شده اند که در این بین هستند افرادیکه افزایش وزن آنها حتی به بیش از ۲ برابر وزن نرمال هم می‌رسد تا جاییکه این افزایش غیر طبیعی وزن نه تنها اراده شروع فعالیت ورزشی و پیروی از رژیم غذایی مناسب جهت کاهش وزن را از آنها سلب میکند بلکه سلامتی آنها را بشدت تهدید مینماید و میتواند باعث‌ سکته قلبی ، افزایش فشار خون ، دیابت و حتی مرگ های ناگهانی برای ایشان شود که در این زمان روش های درمانی خاص نظیر جراحی چاقی مثل اسلیو و بایپس معده راهگشا است .

جراح لاغری در خصوص افرادی که نامزد جراحی لاغری به روش اسلیو و بایپس معده هستند گفت: افرادیکه نامزد اینگونه جراحی ها میباشند بایستی شرایط زیر را داشته باشند :

·         شاخص توده بدنی بالای ۴۰، شاخص توده بدنی بالای ۳۵ همراه با بیماری مرتبط با چاقی،

·         شاخص توده بدنی بالای ۳۰ همراه دیابت تیپ دو غیرقابل کنترل و

بیش تر بدانید: هزینه جراحی لاغری چقدر است؟

مزایای جراحی لاغری

در اینگونه جراحی ها ما اقداماتی نظیر کاستن از حجم معده به تنهایی یا همراه با تغییر مسیر غذا و ایجاد اخلال جذب کالری را انجام میدهیم که نتایج و فواید جراحی لاغری آن بعد از عمل به شرح زیر است:

·         _ کاهش وزن حدود ۵۰ الی ۷۰ درصد وزن اضافی

·         _بهبودی دیابت تیپ دو در ۷۵-۸۰ درصد مبتلایان به این نوع دیابت

·         _کنترل فشار خون بالا در اکثر بیماران

·         _اصلاح مشکل خواب بیماران

·         _افزایش امید به زندگی در بیماران دیابتی حدود ۱۰ سال

·         _کاهش بروز سرطان های رحم،پستان روده بزرگ، معده و ده ها فواید موثر دیگر که در این مطلب نمیگنجد.

در خصوص افرادیکه تصمیم به انجام جراحی چاقی دارند افزود برای کسب نتایج بهتر ما توصیه می‌کنیم یکماه قبل از جراحی و حدودا یک تا دو ماه پس از جراحی لاغری اسلیو و بایپس معده ، ورزش بدنسازی تحت نظر مربی بدنسازی آگاه به علوم نوین بدنسازی بصورت استاندارد انجام شود تا علاوه بر کاهش وزن بیمار به فرم بدنی ایده ال تر و قدرت بیشتر عضلانی دست یابد ضمن آنکه عوارض پس از عمل نظیر تحلیل و آتروفی عضلات به حداقل میرسد و آنکه با بالانس هورمون های بدن مثل تیرویید شرایط ایده آل تری برای بیمار بوجود میاید.

سن مناسب جراحی لاغری

این پزشک فوق تخصص شرط سنی برای اعمال جراحی چاقی را حداکثر ۷۰ سال و حداقل حدود ۱۴ الی ۱۶ سال دانست که البته ممکن هست در شرایطی استثنائاتی وجود داشته باشد. همچنین شما باید مراقبت های بعد از اسلیو معده لاغری را جدی بگیرید.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

چگونه باید پرخوری عصبی را متوقف کرد؟

گرسنگی فرد تا زمانی که تحت فشار عصبی باشد ممکن است به راحتی برطرف نشود. ازطرفی فرد همزمان که به مقدار زیادی غذا می خورد، متوجه سیری خود نیز نمی شود. این حالت تا زمانی که شخص نیازهای عاطفی خود را به طور جدی برطرف نکند باقی خواهد ماند. باید راه هایی برای مقابله با استرس بیابید. راه های متفاوتی برای غلبه بر احساسات و واکنش های عصبی وجود دارد، این فعالیت ها شامل کتاب خواندن، استراحت و کاهش فشار روانی است. در ادامه به بررسی برخی از روش‌های درمان می پردازیم:

ورزش کنید

ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی می‌تواند در لحظات احساسی بسیار کمک کننده باشد. برای مثال یوگا منظم می‌تواند به نوعی اقدام پیشگیرانه برای کاهش اضطراب و افسردگی باشد.

مدیتیشن

می‌توانید با مدیتیشن کردن بر روی آرام سازی خود تمرکز کنید. نفس عمیق کشیدن یکی از حرکات مدیتیشن است که تقریبا می‌توانید آن را در هر مکانی انجام دهید. به این صورت که در یک فضای آرام بنشینید و بر روی تنفس خود تمرکز کنید و به آرامی دم و بازدم را انجام دهید.

رژیم غذایی سالم

دریافت مواد مغذی کافی برای سوخت و ساز بدن بسیار اهمیت دارد. تشخیص گرسنگی عاطفی کمی دشوار است ، اما در صورتی که رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید زمان هایی که از روی ناراحتی و کسلی غذا می‌خورید قابل تشخیص است.

بیش تر بخوانید: مراقبت های پس از اسلیو معده چگونه انجام می گیرد؟

یک دفترچه برنامه غذایی برای خود تهیه کنید!

می‌توانید در این دفترچه تمام چیزهایی که می‌خورید را یادداشت کنید، البته احساساتی که دارید را نیز در آن بنویسید. در صورتی که خواستید برای مشاوره به پزشک مراجعه نمایید این دفترچه را همراه داشته باشید تا پزشک آن را مطالعه کند.

حذف غذاهایی که در زمان واکنش های عصبی دوست دارید مصرف کنید!

غذاهایی که در زمان واکنش های عصبی به سراغ آنها می‌روید را باید از رژیم غذایی خود حذف نمایید. مخصوصا غذاهایی که ارزش غذایی خاصی ندارند مانند غذاهای شیرین و پرکالری.

توجه به حجم غذاها

بهتر است وعده های غذایی کوچک را اتخاب کنید تا وعده های غذایی تان کنترل شود. بعد از اتمام یک وعده غذایی خود صبر کنید و سریعا برای بشقاب دوم اقدام نکنید.

در زمان غذا خوردن مواردی که منجر به حواس پرتی شما می‌شوند را حذف کنید!

هر چیزی که باعث پرت شدن حواس شما در زمان غذا خوردن می‌شود مانند تلویزیون، کامپیوتر و غیره. در این زمان باید بر روی لقمه هایی که می‌جوید تمرکز کنید تا متوجه شوید که آیا غذا خوردن شما عصبی است یا خیر.

احساس گناه را از خود دور کنید!

بعد از خوردن غذا ممکن است احساس ناراحتی و پشیمانی داشته باشید، در صورتی که با این احساس روبرو شدید باید در جهت کنترل آن برآیید و این احساس را از خود دور کنید.

البته باید خاطر نشان کنیم که یکی از روش های اصلی در کاهش وزن و لاغری استفاده از انواع جراحی لاغری است.

جراحی لاغری

همان طور که گفتیم یکی از روش های اصلی کاهش وزن استفاده از عمل لاغری است. اما این عمل لاغری می تواند پیامدهایی نیز داشته باشد. برای جلوگیری از ابتلا به عوارض جراحی لاغری می توانید قبل از رفتن به سراغ این گونه جراحی ها به طور کامل تحقیق کنید و عواقب آن را در نظر بگیرید.

همچنین باید اضافه کنیم که فواید جراحی لاغری نیز بسیار زیاد است که مهم ترین آن ها کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی است. شما برای تصمیم گیری در این زمینه باید به دنبال جراح لاغری بروید و از او مشاوره بگیرید.

پس از هماهنگی با جراح لاغری و انجام آزمایشات قبل از عمل لاغری حال می توانید به دنبال این جراحی بروید. باید خاطر نشان کرد که اگر شاخص توده بدنی شما بیش تر از 30 باشد بیمه هزینه جراحی لاغری را حدودی تقبل خواهد کرد و در غیر این صورت خیر.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

 

 

آشنایی با سندروم متابولیک

 

در دنیای امروز عوامل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد بیماری در بدن انسان میشوند. قرارگیری چند فاکتور مهم در کنار هم میتواند احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش دهد. سندروم متابولیک نیز بیانگر یکی از همین حالات است. سندروم متابولیک دسته ای از عوامل خطر هستند که در صورت داشتن آنها احتمال دچار شدن به بیماری های قلبی، دیابت و سکته بصورت قابل توجهی افزایش پیدا میکند. چاقی و اضافه وزن مفرط می تواند احتمال ابتلا به این بیماری ها را افزایش دهد. یکی از رژیم لاغری اصولی که بسیار در بین افراد شایع است، رژیم لاغری مدیترانه ای است.. در این مقاله ما به طور دقیق سندروم متابولیک را شرح خواهیم داد.

بیش تر بخوانید: آیا با بیماری واریکوسل در مردان آشنایی دارید؟

سندروم متابولیک چیست؟

اگر فردی دچار 5عامل زیر بشود؛ بدین معناست که دچار سندروم متابولیک شده است. این موارد احتمال ابتلا به سکته، دیابت و بیماری های قلبی را افزایش میدهند.

·         افزایش فشارخون (بیش از 130/85 میلی‌متر جیوه)

·         سطح قند خون بالا (مقاومت به انسولین)

·         چربی اضافی

·         سطح تری گلیسیرید بالا

·         سطوح پایین کلسترول خوب یا HDL

تنها داشتن یکی از موارد بالا بدین معنا نیست که شما به سندروم متابولیک مبتلا شدید اما هشداری است که بای به آن گوش بسپارید. یکی از عوامل مهم سندروم متابولیک سبک زندگی ناسالم است.

افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند می توانند با استفاده از رژیم دیابتی این بیماری را تا حدودی کنترل کنند.

علل ابتلا به سندروم متابولیک

این سندروم در افرادی که دچار کم تحرکی و اضافه وزن هستند رایج تر است. در واقع یکی از بیماری های مرتبط با چاقی است. یکی دیگر از عوامل این بیماری مقاومن بالای بدن نسبت به دریافت انسولین است. انسولین توسط غده ای در پشت و زیر پانکراس یا همان لوز المعده ترشح میشود. این هورمون به بدن افراد کمک میکند تا سطح خون در حالت نرمال نگهداری شود. به بیانی دیگر سطح قند خون افزایش پیدا میکند. این پروسه ی تشکیل بیماری دیلبت در بدن است.

درمان با جراحی لاغری

امروزه با انواع جراح لاغری مواجه می شویم که ادعا دارند با انجام عمل لاغری می توانید این سندروم را درمان کنید. از مزایای جراحی لاغری می توان به درمان بیماری های مرتبط با چاقی اشاره کرد.

البته باید در نظر داشته باشید که شما باید کاندیدای جراحی لاغری باشید و تمام آزمایش های قبل از جراحی لاغری را انجام داده باشید.

نحوه تشخیص سندروم متابولیک

برای تشخیص این بیماری باید به پزشک مراجعه کنید. که هر پزشک با بررسی موارد زیر تشخیص گذاری درست را انجام میدهد.

·         سطح کلسترول

·         فشارخون

·         تری گلیسیرید ناشتا

·         دور کمر

·         سطح گلوکز ناشتا (تست قند خون)

 

هر فرد با دارا بودن 3 مورد از موارد بالا ، باید بداند که به اینسندروم مبتلا شده است.

هر یک از موارد عنوان شده تا چه حد امکان ایجاد سندروم متابولیک را دارند؟

با توجه به ساختار بدن هر فرد، میزان تاثیر این موارد نیز متفاوت است اما بطور کلی میتوان گفت:

·         دور کمر بزرگ – اندازه کمر برای زنان حداقل 35 اینچ (89 سانتی‌متر) و برای مردان 40 اینچ (102 سانتی‌متر) است.

·         سطح تری گلیسیرید بالا – 150 میلی‌گرم در دسی‌لیتر (mg/dL) یا 1.7 میلی مول در لیتر (mmol/L) یا بیشتر از این نوع چربی موجود در خون.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

برای کاهش وزن بهترین روش لاغری را انتخاب کنید.

 

آمار افراد چاق جامعه روز به روز در حال افزایش است. این خبر بد به این معنی است که متاسفانه آمار ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مثل فشار خون بالا، انواع سکته ها، دیابت، ناباروری، مشکلات مفاصل، کلسترول بالا و … هم در حال افزایش است. ما در این نوشتار قصد داریم شما را با بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان آشنا کنیم.

انواع چاقی

دو نوع چاقی داریم. نوع اول به این شکل است که بافت چربی در تمام نقاط بدن به میزان مساوی گسترش یافته است. نوع دوم هم چاقی موضعی است؛ یعنی بافت چربی تنها در نقاط خاصی مانند شکم، پهلو و … جمع شده است.

بیش تر بخوانید: عوارض جراحی لاغری را می شناسید؟

عوارض چاقی

چاقی منشا بسیاری از بیماری ها و مریضی های خطرناک است. متاسفانه چاقی عامل زمینه ساز بیش از صد نوع بیماری خفیف تا خطرناک است. از جمله عوارض خطرناک چاقی عبارتند از:

·         افزایش خطر مرگ زودرس و ناگهانی؛

·         فشار خون بالا؛

·         کلسترول بالا؛

·         ابتلاء به دیابت نوع دو؛

·         ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی؛

·         دچار شدن به سکته قلبی و مغزی؛

·         بیماری کیسه صفرا؛

·         آرتروز مفاصل؛

·         آپنه خواب؛

·         ناباروری؛

·         ابتلاء به انواع سرطان؛

·         ابتلاء به بیماری های روانی مانند افسردگی بالینی، اضطراب و …؛

روش های لاغری کدام اند؟

روش های بسیار زیادی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد از جمله بهترین روش لاغری عبارتند از:

·         کاهش وزن با رژیم لاغری

·         کاهش وزن با ورزش

·         کاهش وزن با  عمل جراحی لاغری

·         سایر روش های کاهش وزن

·         تا می توانید آب بنوشید.

·         دور نوشیدنی های گازدار را خط بکشید.

·         خواب کافی داشته باشید.

·         استرستان را کنترل کنید.

·         از مصرف میوه و سبزیجات غافل نشوید.

جراحی لاغری چیست و چرا انجام می شود؟

جراحی لاغری ترکیبی از روش های جراحی است که با تغییر در سیستم و بافت های معده، روده و یا سایر بخش های دستگاه گوارش به کاهش وزن و لاغری منجر می شود. انواع مختلف این جراحی به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. البته باید بگوییم که تمام پروسه لاغری با جراحی لاغری توسط جراح لاغری تخت نظر قرار می گیرد. به همین دلیل است که شما موظف به انجام آزمایش های قبل از عمل لاغری هستید.

انواع جراحی برای لاغری

امروزه انواع مختلف عمل های لاغری در سرتاسر دنیا انجام می شود که هر کدام مزایا و معایب مخصوص خود را داراست و هیچ یک از آن ها راه حل سریعی برای کاهش وزن نیستند بلکه در همه ی جراحی های لاغری نیاز است ورزش و رژیم غذایی اصولی هم رعایت شود تا کاهش وزن اتفاق بیفتد.

·         عمل اسلیو معده

·         عمل بای پس معده

·         عمل جراحی پلیکاسیون معده

·         عمل لاغری باندینگ شکمی

·         عمل جراحی ابدومینوپلاستی

·         عمل لاغری لیپوماتیک

·         عمل لیپوساکشن

منبع: http://sleevedr.ir/

 

برای افراد دیابتی کدام رژیم غذایی مناسب است؟

 در دنیای امروز آمار افراد مبتلا به دیابت رو به افزایش است. این بیماری بصورتی است که افراد مبتلا برای جلوگیری افزایش بیماری مجبور به پیروی از یک رژیم غذایی اصولی هستند.

البته باید در نظر داشت که غذای مصرفی فرد مبتلا به دیابت با یک فرد عادی فرق چندانی ندارد. از موارد تاثیرگذار در این بیماری میزان مصرفی کربوهیدرات هاست که باید بعد از ابتلا بصورت کنترل شده مصرف گردد. رژیم دیابتی باید متشکل از مواد مغذی، ترجیحا کم چرب، بدون قند افزودنی و مقدار مصرف کالری کنترل شده باشد.

درمان دیابت با جراحی لاغری

پزشکان معتقدند اگر ابتلای شما به دیابت به دلیل چاقی باشد می توانید با انجام جراحی لاغری به آن پایان دهید. جراحی لاغری پس از درمان بیماری های مرتبط با چاقی مزایای دیگری نیز دارد. یکی از آن فواید جراحی لاغری درمان دیابت است. این عمل بیش تر برای دیابت نوع 2 استفاده می شود. زیرا با کاهش کلسترول خون می توان این بیماری را کنترل کرد.

البته باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید. اطلاع از موارد زیر و انجام آن ها بسیار مهم اند.

·         پیدا کردن جراح لاغری خوب

·         اطلاع از هزینه جراحی لاغری

·         انجام آزمایش های قبل از جراحی لاغری

کدام افراد دیابتی محسوب میشوند؟

دیابت بیماری است که با افزایش قند خون در بدن بوجود می آید. قند خون موجود در بدن انسان توسط هورمون انسولین کنترل شده و غذای مصرفی نیز در بدن تجزیه میشود. غذای تجزیه شده به گلوکز تبدیل شده و وارد خون میشود. پس از آن گلوکز بوسیله انسولین از خون گرفته شده و پس از تجزیه، به سوخت تغییر ماهیت میدهد.

در اینجا نقش مهم را انسولین ایفا میکند. اگر انسولین به مقدار کافی نباشد و یا عملکرد درستی نداشته باشد باعث افزایش قند خون میشود. که در نتیجه فرد مبتلا به دیابت محسوب میشود.

رژیم غذایی مناسب برای افراد دیابتی متشکل از چه چیزهایی است؟

داشتن یک رژیم غذایی سالم به کنترل این بیماری کمک میکند و تاثیر آن را در زندگی روزمره کاهش میدهد. مواردی که به افراد مبتلا به دیابت توصیه میشود شامل : غذاهای فیبردار، چربی های سالم ، کربوهیدرات های غیرمضر و میوه و سبزیجات هستند. شما در ادامه میتوانید بهترین روش لاغری متناسب با خودتان را انتخاب کنید.

مواردی که شامل منع مصرف هستن هم عبارتند از : نمک ، چربی های اشباع شده و سدیم

کدام گروه های غذایی در رژیم افراد مبتلا به دیابت جایگاه ویژه دارند؟

هیچکدام از گروه های غذایی بطور کامل برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیستند. و باید مصرف تعدادی از آنها را محدود کرد. همانند انواع رژیم های غذایی. برای مثال در رژیم گیاه خواری مصرف مواد غذایی گوشتی ممنوع است.

غلات و انواع نشاسته

چگونگی انتخاب کربوهیدرات در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت ار اهمیت بالایی برخوردار است.

دسته بندی غلات مجاز:

·         غلات کامل

·         سیبزمینی شیرین

·         مواد متشکل از غلات کامل

دسته بندی غلات غیر مجاز:

 

·         غلاتی همانند برنج و آرد

·         نان سفید

·         سیبزمینی سرخ شده

سبزیجات

استفاده از سبزیجات برای بیماران دیابتی مهم است. به دلیل غنی بودن منابع فیبری در آن که به هضم غذا کمک بالایی میکند. و همچنین باعث کنترل قند خون میشود.

·         دسته بندی سبزیجات مجاز:

·         سبزیجاتی که تازه و بدون روغن پخته شده باشند

·         سبزیجات منجمد ساده و کمی بخارپز شد

·         سبزیجات رنگی

دسته بندی سبزیجات غیر مجاز:

·         سبزیجات کنسروی

·         انواع ترشی

·         سبزیجاتی که با کره و روغن و انواع سس مصرف میشوند

 

رفرنس: https://www.sleevedr.ir/

با رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا شوید.

 

رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم لاغری اصولی است با مصرف چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ کم، بدن را وادار می‌کند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن به‌ویژه مغز پخش می‌شود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. حال اگر در رژیم لاغری، مقدار قند کم باشد بدن به سراغ چربی‌ها ‌می‌رود و کبد، چربی را به اسید چرب تبدیل می‌کند. این اجسام کتونی به مغز رفته و جایگزین گلوکز می‌شود.

افرادی که به چاقی دچار هستند از رژیم های مختلفی برای لاغری استفاده می کنند. یکی از انواع این رژیم ها، رژیم های لاغری سریع هستند. از رژیم های لاغری سریع می توان به رژیم مدیترانه ای و یا رژیم لاغری سه روزه اشاره کرد.

معمولا این برنامه‌ی غذایی کربوهیدراتها را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کند و ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما به افرادی که از آن پیروی می کنند اجازه می دهد تا بسیاری از غذاهای مغذی را بخورند. در این مقاله چندین ماده غذایی مناسب برای این برنامه غذایی معرفی می‌کنیم.

باید بدانید که رژیم لاغری کتوژنیک جزو یکی از هزاران رژیم لاغری برای زنان است که آشنایی بیشتر با این رژیم غذایی می توانید به وزن هدف خود برسید.

پروتئین‌های حیوانی

رژیم لاغری کتوژنیک در برخی لحاظ به رژیم مدیترانه ای بسیار شباهت دارد. پروتئین هایی که در رژیم کتوژنیک مصرف می شود می تواند شامل موارد زیر باشد.

غذاهای دریایی

ماهی و صدف از جمله این مواد غذایی هستند. ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها نه تنها تقریباً بدون کربوهیدرات هستند، بلکه سرشار از ویتامین B، پتاسیم و سلنیوم هستند، تعداد کربوهیدرات در صدف ها بر اساس نوع آن‌ها متفاوت است.

میگو و بیشتر خرچنگ ها فاقد کربوهیدرات هستند.

بیش تر بدانید: هزینه جراحی لاغری چقدر است؟

گوشت و مرغ

گوشت و مرغ از غذاهای اصلی در رژیم کتوژنیک محسوب می شوند. همچنین در رژیم پالئو نیز به مصرف پروتئین اهمیت زیادی داده می شود.

تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع پروتئین بسیار سالم است. از آنجایی که هر تخم مرغ بزرگ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات و حدود 6 گرم پروتئین است، تخم مرغ می تواند ایده آل باشد. علاوه بر این، تخم‌مرغ‌ها هورمون‌هایی را تحریک می‌کنند که احساس سیری را افزایش می‌دهند.

لبنیات و جایگزین های لبنی

پنیر

صدها نوع پنیر وجود دارد که اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی می‌باشند که برای رژیم کتوژنیک مناسب هستند و همپنین خوردن منظم پنیر ممکن است به کاهش از دست دادن توده عضلانی و قدرت که با افزایش سن رخ می دهد، کمک کند.

ماست یونانی ساده

ماست یونانی ساده یک غذای مغذی و پر پروتئین است. در عین حال حاوی مقداری کربوهیدرات می‌باشد که می‌توان آن را در حد اعتدال مصرف کرد. ماست به کاهش اشتها و تقویت احساس سیری کمک می‌کند.

بیش تر بدانید: آیا با بیماری واریکوسل آشنایی دارید؟

شیر گیاهی شیرین نشده

انواع مختلفی از شیرهای گیاهی از جمله شیر سویا، بادام و نارگیل، سازگار و مناسب رژیم کتوژنیک هستند اما باید از مصرف این شیرهای گیاهی به صورت شیرین خودداری کرد چون گزینه های شیرین قند زیادی دارند که برای کتوژنیک مناسب نیستند.

سبزیجات

سبزیجات برگ سبز: سبزیجات دارای برگ سبز بسیار کم کربوهیدرات هستند و همچنین منابع غنی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. سبزی‌ها بدون افزایش شدید کربوهیدرات، به وعده های غذایی شما حجم میدهند.

فلفل: انواع مختلفی از فلفل وجود دارد که همه آنها برای رژیم کتوژنیک مناسب هستند.

کدو حلوایی تابستانی: کدوهای تابستانی، مانند کدو زرد و کدو سبز، بسیار متنوع بوده و کربوهیدرات کمی دارند و در برنامه‌ی کتوژنیک بسیار محبوب هستن.

سایر سبزیجات غیر نشاسته ای: مارچوبه، کلم بروکلی، گل كلم، قارچ، خیار، لوبیا سبز، بادمجان، گوجه فرنگی، کدو، تربچه، شلغم، کلم بروکسل، سبزیجات غیر نشاسته ای دیگری هستند که کم کالری و کم کربوهیدرات بوده اما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می‌باشند.

سایر غذاهای گیاهی

آجیل و دانه ها: آجیل و دانه‌ها سرشار از فیبر هستند و به احساس سیری کمک می‌کند.

توت ها: آجیل و دانه‌ها سرشار از فیبر هستند و به احساس سیری کمک می‌کند.

شکلات تلخ و پودر کاکائو: شکلات تلخ و کاکائو منابع خوشمزه آنتی اکسیدان هستند.

چربی ها و روغن ها

روغن زیتون: روغن زیتون فواید چشمگیری برای قلب شما دارد. این روغن سرشار از اسید اولئیک غیراشباع است عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

 

انواع روش‌ های لاغری کدامند و کدام روش موثر تر است؟

 برای هر فرد تعریف تناسب‌ اندام یک معنا و مفهوم خاصی دارد. برخی تناسب‌ اندام را در حجم عضلات و برخی در لاغر بودن می‌بینند. عواملی که در تناسب‌اندام مؤثر هستند شامل ترکیب بدنی، موقعیت استخوان‌ها، میزان عضلات و درصد بافت چربی می‌باشند. افرادی که اضافه ‌وزن دارند سعی می کنند که با خوردن غذای سالم و کنترل میزان کالری دریافتی به تناسب‌ اندام و لاغری دست پیدا کنند. انواع روش های لاغری شامل رژیم غذایی، ورزش‌ کردن و جراحی می‌باشد که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

لاغری با رژیم غذایی

یکی از بهترین روش های لاغری تغییر در رژیم غذایی و سبک غذایی فرد است. فرد برای شروع رژیم غذایی باید مناسب‌ترین و پایدارترین برنامه رژیم غذایی را برای خود انتخاب کند. تمرکز برخی از رژیم‌ها بر کاهش اشتهای فرد تمرکز است، درحالی‌که برخی دیگر کالری‌، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند. حقیقت این است که هیچ رژیم غذایی برای همه مناسب نیست – و رژیم غذایی‌ای که بر روی یکی مؤثر است ممکن است بر روی شخص دیگری تاثیر نداشته باشد.

بیش تر بخوانید: هزینه جراحی لاغری چقدر است؟

لاغری با ورزش کردن

در طول روز باید زمانی را به ورزش‌کردن اختصاص دهید. ورزش‌ کردن می‌تواند حجم عضلات فرد را افزایش دهد و باعث کاهش وزن در افراد شود. البته این افزایش حجم عضلات برای کاهش وزن در بلند مدت ضروری است. قبل از شروع ورزش بهتر است دور کمر و باسن فرد اندازه‌گیری شود.

نرمش ‌های هوازی کم تنش را امتحان کنید. این تمرینات شامل پیاده‌روی تند، دوچرخه‌سواری، شنا و غیره است که می‌تواند علاوه بر کاهش وزن به ‌سلامت قلب کمک کند. در کنار تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی نیز انجام دهید. این تمرینات می‌تواند باعث افزایش حجم عضلات و سوخت‌ و ساز بدن شود و به لاغری کمک کند.

لاغری با روش های جراحی

یکی دیگر از روش‌ های لاغری جراحی لاغری می‌باشد. این عمل ها عوارض متفاوتی رو افراد مختلف میگذارند و از این رو این جراحی‌ها معمولاً به‌ عنوان گزینه آخر در نظر گرفته می‌شوند. همچنین در جراحی های لاغری اگر همراه با ورزش و رژیم نباشد امکان برگشت وزن وجود دارد.

نتیجه

هر یک از روش های مطرح شده مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تشخیص این که کدام روش موثرتر است و یا برای چه افرادی مناسب است برعهده پزشک می باشد. میزان تاثیر هر یک از روش های لاغری در هر فرد متفاوت است و در صورت داشتن رژیم غذایی و ورزش می تواند به تثبیت وزن کمک کند. همه روش های لاغری در ارتباط با هم می توانند نتایج خوبی به دنبال داشته باشند و تاثیر آنها بدون در نظر گرفتن روش های دیگر کاهش میابد.

منبع: http://www.sleevedr.ir/

جراحی لاغری چیست؟

 

امروزه اسم عمل لاغری بسیار به گوش می رسد. تا پیش از این تا حرفی از جراحی لاغری به میان می آمد چهره افراد در هم کشیده می شد. اما اخیرا مشاهده می کنیم که جراحی های لاغری طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه این مطلب از مجله جراحی لاغری اسلیودکتر با ما همراه باشید تا بیش تر با معقوله جراحی لاغری معده آشنا شوید.

چرا جراحی لاغری می‌کنیم؟

در جهان کارهای نشستنی، غذاهای پر چرب و آماده، اختلالات ژنتیکی، فرمانروایی هورمون ها در بدن، عوامل متابولیک، داروهای ریز و درشت، بازی های کامپیوتری، جایگزینی ماشین، چاقی بلای جان بسیاری انسان های مدرن است! تقریبا هر کس را که می بینید جانش از این درد به لب می آید و دائما از بدبختی هایی که چاقی گریبان گیرش کرده است می نالد: از لباس هایی که هرگز به تنشان نمی نشیند، تنی که کرخت و از ریخت افتاده است، عزت نفسی که به خاطر هیبت نامعمول خدشه می گیرد و قص علی هذا! ای کاش لیست انواع و اقسام این بیماری ها خود همین جا تمام می شد اما گرفتاری های برآمده از چاقی یکی دو تا نیستند: فشار خون بالا، بیماری های عروقی، سرطان، درگیری مفاصل، دیابت و غیره! درست جایی حوالی همین نقطه است که افراد مبتلا به چاقی پی راه چاره می افتند. خب یکی از این‌ راه ها جراحی لاغری کل بدن است!

بیش تر بخوانید: آیا با عوارض جراحی لاغری آشنایی دارید؟

بهترین کاندید برای جراحی لاغری

تا به این جا به بخشی از پرسش پاسخ داده ایم؛ سوال فراگیری که بسیاری از ما در آن پی نشانه هایی از خود می گردیم. جستجو می کنیم تا دریابیم کدامیک از ما می توانیم گزینه های مناسبی برای جراحی لاغری باشیم! البته باید بگوییم که مشورت با جراح لاغری نیز می تواند بسیار موثر باشد.

اگر همین الان شال و کلاه کنید و به دنبال جواب این سوال پیش پزشک بروید، احتمالا او در همان شروع ماجرا سراغ از شاخص BMI بدن شما می گیرد.

وزن (بر حسب کیلوگرم)÷ قد 2(برحسب متر)

شاخص BMI نسبت قد به وزن را می سنجد و از همان فرمولی آشنایی تبعیت می کند که بسیاری از ما تا پیش از این لااقل یک بار امتحانش کرده ایم!

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

معمولا افرادی که قصد انجام عمل های لاغری را دارند، دچار ترس و اضطراب می شوند. هیچ چیزی مثل شنیدن تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند نمی تواند به آن ها کمک کند. زمانیکه تجربیات این افراد را بشنوید و استایل جدید آن ها را ببینید، دید و نگاه بهتری نسبت به این عمل های لاغری پیدا خواهید کرد.

منبع: http://www.sleevedr.ir/

چند مرحله ساده برای کاهش سریع وزن

 

هیچ پزشک و متخصص تغذیه ای رژیم های لاغری سریع را توصیه نمیکنند و برای بیماران خود یک رژیم لاغری اصولی را در نظر میگیرند. با این حال برخی افراد به دنبال رژیم های لاغری سریع و یا جراحی لاغری می روند. برای داشتن یک رژیم لاغری سریع ، این 5 مرحله را رعایت کنید:

جراحی لاغری

در این میان افرادی نیز هستند که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر 30 است و به دنبال جراحی لاغری می روند. این گونه افراد باید به طور دقیق مراحل را طی کنند. برای مثال در ابتدا موظف هستند که بهترین جراح لاغری را پیدا کنند. سپس با کمک جراح آزمایشات قبل از عمل لاغری را انجام دهند.

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید

با حذف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا شروع کنید: شیرینی، نان، ماکارونی، میوه و غذاهای مشابه. مصرف کربوهیدرات کم به دلایل مختلفی می‌تواند کاهش وزن را به میزان قابل‌توجهی تسریع کند. طبق تحقیقات، رژیم‌های بسیار کم کربوهیدراتگرسنگی را کاهش می‌دهند. به شما این امکان را می‌دهد که کمتر غذا بخورید و سریع وزن خود را بدون محدود کردن عمدی کالری و بدون احساس گرسنگی کاهش دهید. رژیم دیابتی نیز جزو این دسته محسوب می شود.

مقدار زیادی پروتئین بخورید

پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که بدن شما برای زنده ماندن و رشد نیاز دارد. افزایش مصرف پروتئین به تسریع کاهش وزن شما کمک می‌کند. پروتئین می‌تواند با تحریک بدن شما در ترشح هورمون‌هایی که به شما احساس سیری و رضایت می‌کنند، اشتهای شما را سرکوب می‌کند. برای مثال در رژیم لاغری پالئو نیز از این روش استفاده می کنند.

مصرف چربی را در حد متوسط نگه دارید

وقتی سعی می‌کنید با استفاده از رژیم لاغری سریع وزن خود را کاهش دهید، خوردن چربی کمتر ممکن است منطقی به نظر برسد. اما ایده خوبی نیست که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و بدون چربی استفاده کنید. به‌احتمال زیاد ظرف چند روز یا چند هفته احساس خوبی از رژیم خود نخواهید داشت و مطمئناً در دراز مدت پایدار نخواهد بود. به‌اندازه متوسط از چربی‌های مفید استفاده نمایید. رژیم لاغری کتوژنیک میزان مصرف چربی را بالا می برد.

به سراغ سبزیجات غیر نشاسته‌ای بروید

سبزیجات برگ‌ دار و دیگر سبزیجات بدون نشاسته غذاهای عالی برای کاهش سریع وزن هستند. کربوهیدرات‌ها و کالری آنها بسیار کم است، اما این مواد دارای فیبر هستند که می‌تواند به شما در احساس سیری کمک کند. در رژیم اتکینز که به میلیون‌ها نفر در کاهش وزن کمک کرده است، توصیه می‌شود هر روز دو فنجان سبزیجات سبز برگ و یک فنجان سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید. این توصیه برای کاهش سریع وزن در مرحله اولیه رژیم غذایی طراحی شده است. همچنین افرادی هستند که معتقدند برای داشتن یک رژیم غذایی سالم باید فقط از سبزیجات تغذیه کرد. این افراد از رژیم گیاهخواری استفاده می کنند.

کمی ورزش کنید، اما زیاده‌ روی نکنید

طبق مطالعات انجام شده، فعالیت بدنی به ‌تنهایی تأثیر محدودی بر کاهش وزن دارد. به نظر می‌رسد تغذیه افراد نقش بیشتری در کاهش وزن دارد ورزش منظم می‌تواند مزایایی را در طول کاهش وزن به همراه داشته باشد. انجام فعالیت‌های هوازی (مانند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری) و تمرینات مقاومتی (به‌عنوان‌مثال، بلندکردن وزنه) می‌تواند میزان سوخت‌ و ساز بدن را افزایش داده و به حفظ ماهیچه‌ها کمک کند. تمرین روزانه شدید و چند ساعت در روز برای کاهش وزن و سلامتی ضروری نیست.

آهسته غذا بخورید

برای تسریع کاهش وزن، سرعت غذا خوردن خود را آرام کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که آهسته غذا خوردن به شما کمک می‌کند غذای کمتری بخورید و وزن خود را کاهش دهید. محیط آرامی را برای غذا خوردن انتخاب کنید و تا حد امکان از مواردی همچون تلویزیون که حواستان را هنگام غذا خوردن پرت می‌کند، بپرهیزید.

منبع: http://sleevedr.ir/

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد