x تبلیغات
سلامت

رژیم سم زدایی و مزایا و معایب آن

 

رژیم سم زدایی یا دتاکس به منظور حذف سموم، تصفیه خون و کبد استفاده می شود و کمک شایانی به لاغری، رفع استرس و شادابی افراد می کند. برای این رژیم، باید از 5 روز قبل از شروع رژیم غذایی دیتاکس، مصرف نوشیدنی های الکل دار، قهوه، چربی های اشباع شده، قندهای تصفیه شده و کلیه غذاهای فراوری شده را حذف کنید.

سم زدایی بدن چیست؟

رژیم غذایی سم زدایی یک رژیم کوتاه مدت است که جهت حذف سموم بدن طراحی شده است. این رژیم معمولا شامل یک دوره رژیم روزه داری و به دنبال آن یک رژیم غذایی سخت شامل میوه، سبزیجات، آب و آبمیوه است. گاهی این حذف سموم شامل گیاهان، دمنوش، مکمل ها و پاکسازی روده می شود.

بیش تر بدانید: رژیم لاغری سه روزه

مزایای رژیم دتاکس

·         در این رژیم به طور طبیعی، میزان ویتامین ها و مواد معدنی با مصرف سبزیجات، آبمیوه ها و مکمل های نوشیدنی افزایش می یابد.

·         رژیم دتاکس به شما در شناسایی حساسیت های غذایی کمک زیادی می کند.

معایب رژیم دتاکس

به دلیل کالری کمی که رژیم سم زدایی دارد، افراد انرژی کمی برای انجام ورزش و فعالیت های بدنی خواهند داشت که امکان دارد سرعت متابولیسم و سطح گلوکز خون را دچار اختلال کند.

امکان دارد فرد در اثر پیروی از رژیم غذایی سم زدایی، ناراحتی های گوارشی و دفع مدفوع مکرر را تجربه کند.

دیتاکس پروتئین بسیار کمی دارد.

انواع رژیم سم زدایی بدن

انواع رژیم دیتاکس به منظور پاکسازی بدن استفاده می شود. تقریبا اکثر رژیم های غذایی سم زدا شامل روزه داری، خوردن غذاهای خاص و اجتناب از مصرف مواد مضر و مکمل ها است. از جمله رایج ترین رژیم های سم زدایی بدن عبارتند از:

رژیم لیمو

رژیم سم زدایی لیمو شامل مصرف آبلیمو به مدت یک یا دو هفته بدون غذاهای جامد است. هدف از دیتاکس لیمو حذف سموم و پاکسازی بدن می باشد. موافقین این رژیم لیمو معتقد هستند که این رژیم باعث بهبود وضعیت پوست، کاهش انرژی و کاهش وزن می شود. اما این رژیم برای همه افراد مناسب نیست و بهتر است در حالت کلی برای کاهش وزن از انواع رژیم لاغری اصولی استفاده کنیم.

رژیم لاغری 7 روزه

یکی دیگر از رژیم های غذایی سم زدایی، رژیم لاغری هفت روزه است که در بین افرادی که قصد لاغری دارند بسیار محبوب است. از جمله فواید دیتاکس سیب عبارتند از:

·         تنظیم قند خون

·         تاثیر بر کلسترول

·         کاهش وزن

رژیم‌ سم زایی بلغم

به رژیم دتاکس بلغم، سم زدایی بدن با طب سنتی هم گفته می شود. مواد غذایی موجود در این رژیم بلغم عبارتند از:

·         تخم مرغ نیم‌ پز

·         مصرف پنیر همراه با گردو، زیره و سیاه ‌دانه

·         نان سنگک و نان جو

·         ارده کنجد همراه با عسل یا شیره انگور

·         گوشت شتر، گوسفند و گنجشک

·         ادویه‌ جات گرم مانند دارچین و زنجبیل

·         نخود

·         کدو حلوایی

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

بهترین عمل لاغری در تهران

 برای پیدا کردن بهترین عمل لاغری در تهران ، با ما همراه باشید.تعداد زیادی از افراد در کنترل اشتهای خود دچار مشکل هستند. عدم کنترل در خورد و خوراک باعث تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو می شود. بدین ترتیب افراد برای کاهش وزن خود به روش های لاغری، جراحی های لاغری و کاهش وزن علمی روی می آورند.

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش غیرجراحی برای کاهش وزن است. بوتاکس علاوه بر کاربرد در زمینه لاغری، در زمینه زیبایی نیز کاربرد دارد.

بیش تر بدانید: رژیم لاغری 7 روزه

چگونگی تزریق بوتاکس معده

ذز این روش بمار با استفاده از داروهای پزشکی دچار بی حسی موضعی می شود. بدون برش و با استفاده از آندوسکوپ پزشکی انجام می شود. آندوسکوپ از راه دهان وارد معده می شود. تزریق بوتاکس توسط پزشک بوسیله سوزن انتهایی اندوسکوپ انجام می شود. پزشک عضلات دیواره معده را هدف می گیرد که باعث هضم غذا به آهستگی می شود.

مقدار مشخصی از بوتاکس تزریق می شود زیرا تزریق بیش از حد آن اثرات منفی و فلج عضلات را در بر دارد.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه را بیش تر بدانید.

بالن معده

روش بالن معده یکی از بهترین روش های لاغری در مصر محسوب می شود. همچنین یکی از روش های  لاغری غیر جراحی است. در طی این فرآیند اندازه معده بدون برداشتن بخشی از آن کاهش می یابد. در این روش یک بالن لاستیکی سیلیکونی در داخل معده فرد باعث احساس سیری زودرس می شود.

نحوه انجام عمل بالن معده

در عمل بالن معده بیمار با یک بیهوشی ساده و یا یک آرام بخش شروع به عمل میکند. فرآیند بالن معده از طریق اندوسکوپ پزشکی انجام می شود. این دستگاه از طریق دهان وارد معده می شود. ندوسکوپ یک نور و یک دوربین نصب شده در یک انتهای آن دارد که به پزشک کمک می کند تا بالون را هنگام قرار دادن در داخل معده ببیند. بالون هنگام قرار دادن کوچک می شود و با کاتتر با محلول نمکی و برخی از نقاط یک رنگ آبی پر می شود. بالون حاوی دریچه ای است که خود بسته می شود و وقتی بالون پر می شود، کاتتر خارج می شود و بالون داخل معده می ماند.

نامزدهای عمل بالون معده

عمل بالون معده برای افرادی که می خواهند 10-20 کیلوگرم وزن کم کنند و BMI آنها بین 30-40 باشد، مناسب است.

یکی از شرایط عمل بالون معده این است که فرد برای انجام عمل مشکلات معده یا مری مانند عفونت و زخم نداشته باشد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

انواع جای جوش

 جای جوش بسته به نوع و زمانی که از ایجادش می گزرد حالتهای مختلفی را روی پوست به وجود می آورد. قبل از اینکه برای برای درمان جای جوش اقدام کنید اول باید جوش هایتان درمان شده باشند.

1- جای جوش قرمز

اگر جوش هایتان خشک شده اما اثرش به صورت قرمز رنگ روی پوست باقی مانده است از ترمیم کننده های پوست استفاده کنید. هر چی زود تر از این ترمیم کننده ها استفاده کنید زود تر جای آنها خوب می شود.

ترمیم کننده ها چی هستند

ترمیم کننده ها حاوی ترکیبات مغذی هستند که بازسازی پوست کمک می کنند. ترمیم کننده ها رو باید فقط روی جای جوش استفاده کنید. به کل صورت و روی جوش ها نباید زده شود.

2- جای جوش قهوه ای

اگر جای جوش قرمز را زود درمان نکنید تبدیل به لک می شود.  این اتفاق بیشتر در پوست های سبزه و چرب رخ می دهد. برای درمانش هم باید روتین ضد لک رو استفاده کنید.

ضد لک ها

از شوینده ها و کرم های ضد لک و روشن کننده برای بر طرف کردن جای لک های پوستی استفاده کنید.

جای جوش فرو رفته

این حالت وقتی پیش می آید که پوست نتواند خودش را ترمیم کند. از نظر ظاهری به انواع ROLLING ، ICEPICK BOXCAR  تقسیم می شوند.  در این مورد نیازمند کارهای کلینیکی مثل ساب سیژن، لیزر، میکرونیدلینگ و …. می باشد. و معمولا هم به طور کامل درمان نمی شود. ولی با رعایت کردن یک سری نکات می توان آن را بهتر کرد.

بیش تر بدانید: انواع روش های درمان جوش را بشناسید.

رتینوئید ها

از موثر ترین محصولات بریا صاف شدن سطح پوست و رفع لک  جای جوش، محصولات حاوی مشتقات ویتامین آ یا همان رتینوئیدها می باشند. این محصولات درصد ها و قدرت های مختلفی دارند که برای مصرف رتینوئیدهای قوی تر حتما بهتر است با پزشک متخصص مشورت بکنید.

بیش تر بدانید: راه های درمان جای جوش

محصولات لایه برداری پوست صورت

لایه برداری و کمرنگ کردن جای جوش با مصرف محصولات حاوی :

·         آ اچ آ

·         لاکتیک اسید

·         گلیکولیک اسید

·         نیاسینامید

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

انواع رژیم های لاغری

 

انواع رژیم های لاغری عبارتند از:

رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم، و پروتئین متوسط و کافی است که برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اساس رژیم کتوژنیک این است که فرد کالری بیشتری را از پروتئین و چربی به دست آورده و کربوهیدرات کم‌تری را دریافت نماید. در این نوع رژیم، بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه، شیرینی‌ها و نان سفید از برنامه غذایی فرد حذف می‌گردد.

رژیم دانمارکی

رژیم غذایی نوردیک نوعی رژیم غذایی است که بر روی غذاهای محلی در کشورهای شمال اروپا ( نروژ ، دانمارک ، سوئد ، فنلاند و ایسلند ) تمرکز دارد .

این رژیم غذایی در سال ۲۰۰۴ توسط گروهی از متخصصان تغذیه ، دانشمندان و سرآشپزها برای مقابله با افزایش نرخ چاقی و شیوه های کشاورزی ناپایدار در کشورهای شمال اروپا ایجاد شد .

در مقایسه با یک رژیم غذایی معمولی ​​غربی ، حاوی قند و چربی کمتری است اما حاوی مصرف فیبر و غذاهای دریایی در این رژیم دو برابر رژیم غذایی غربی است .

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری یک ماهه

رژیم دوکان

رژیم دوکان یک رژیم لاغری با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات است که به چهار مرحله تقسیم می شود . این رژیم توسط دکتر پیر دوکان ، پزشک عمومی فرانسوی متخصص در زمینه مدیریت وزن ایجاد شده است .

دکتر دوکان این رژیم غذایی را در دهه ۱۹۷۰ با الهام از یک بیمار چاق ابداع کرد و گفت برای لاغر شدن ، به استثنای گوشت ، از خوردن هر غذایی می توان صرف نظر کرد .

وقتی دکتر دوکان دید بسیاری از بیماران با این رژیم غذایی ، کاهش وزن را تجربه کردند ، رژیم دوکان را در سال ۲۰۰۰ منتشر کرد . این کتاب سرانجام در ۳۲ کشور جهان منتشر شد و به یک کتاب پرفروش بزرگ تبدیل شد .

رژیم کانادایی

در رژیم کانادایی به دلیل ۱۳ روز تغذیه به شدت محدود و بسیار نامناسب و ناکافی به بدن‌ شوک وحشتناکی وارد می‌شود، به طوری که پس از پایان دوره به علت کمبود منابع اصلی، بدن دچار قحطی شده و تمایل به خوردن انواع و اقسام مواد خوراکی در آن افزایش می‌یابد. هر چند بیان شده کاهش وزن با رژیم کانادایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در زمان مقایسه وزن در رژیم کانادایی با قبل از آن فقط چربی‌های بدن آب نشده، بلکه بدن در این مدت آب بسیار زیادی نیز از دست می‌دهد. وقتی به بدن در مدت زمان کوتاه شوک زیادی وارد شود به جای سوزاندن چربی، آن را ذخیره می‌کند تا از انرژی آن در اعمال حیاتی مثل ضربان قلب و تنفس استفاده نماید.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

ارتودنسی زیبایی با براکت سرامیکی یا یاقوت کبود

 

شکل ظاهری و ظاهر فرد می‌تواند جنبه بسیار مهمی هنگام تصمیم‌گیری برای درمان ارتودنسی است. به همین دلیل، با پیشرفت تکنولوژی ارتودنسی زیبایی به وجود آمد. ارتودنسی زیبایی با مواردی غیر از فلز ساخته شده‌اند. ارتودنسی زیبایی بسیار شفاف است؛ به صورتی که می‌توان گفت عملا قابل مشاهده نیستند.

بیشتر بدانید: عوارض ارتودنسی دندان

ارتودنسی زیبایی

شما می‌توانید سه روش برای ارتودنسی زیبایی انتخاب کنید.

·         گزینه اول همان ارتودنسی سنتی است. این ارتودنسی را به اسم ارتودنسی رنگی می‌شناسیم. در این روش از الاستیک‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده شده است. جوانان و نواجوانان خواهان این روش هستند. چون خودشان می‌توانند رنگ‌های ارتودنسی را انتخاب کنند و هر شش یا هشت هفته آن‌ها را تغییر دهند. همچنین این روش هزینه بسیار پایینی برای خانواده‌ها به همراه دارد.

·         گزینه دو برای ارتودنسی زیبایی، ارتودنسی با براکت سرامیکی است. این روش از جنس شیشه‌ای مانند ساخته می‌شود. در ادامه به صورت کامل این روش را بررسی خواهیم کرد.

·         گزینه سوم ارتودنسی زیبایی، ارتودنسی یاقوت کبود است. اسم دیگر ارتودنسی یاقوت کبود، دزافیرو است. این ارتودنسی علاوه بر شفافیت زیاد، مقاومت بسیار بالایی نیز دارد. این روش ارتودنسی را نیز به صورت کلی بررسی خواهیم کرد.

ارتودنسی سرامیکی

افراد در صورت نیاز به اصلاح ناهنجاری‌ها در شکل یا موقعیت دندان‌های خود، یکی از گزینه‌هایی که دارند ارتودنسی زیبایی است. ارتودنسی سرامیکی هم یکی از انواع ارتودنسی زیبایی است. امروز ما قصد داریم همه موارد مربوط به این روش درمانی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید ارزیابی درستی انجام دهید.

هدف از ارتودنسی، دندانی صاف و زیبا یا جلوگیری از ناهنجاری دندان است. علت اصلی استفاده از ارتودنسی صرفا صافی دندان و زیبایی ظاهری نیست. شما با ارتودنسی می‌توانید دندان‌های سالم داشته باشید. ارتودنسی سرامیکی به عنوان جایگزینی برای براکت‌های فلزی معرفی شدند. ارتودنسی‌های فلزی علی رغم اینکه بسیار اثربخش هستند؛ اما ظاهر زیبایی ندارند. ارتودنسی سرامیکی با داشتن ظاهر شفاف می‌تواند این جنبه که افراد بسیار نگران آن بودند را بهبود بخشد.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان

 

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان بهترین استراتژی است که شما می توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرید.

ترمیم و زیبایی‌هایی مثل ارتودنسی‌ دیگر مثل قبل نیستند و ظاهر بدی ندارند.

ارتودنسی‌های امروزه شفاف هستند و در صورت درخواست بیمار می‌تواند به رنگ دندان تولید شود. همچنین ارتودنسی‌های امروزه متحرک هستند و شما می‌توانید هنگام غذا خوردن و مسواک زدن ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید.

هنگام انتخاب درمان باید به نکاتی توجه کنید. یکی از نکاتی که بیشترین تأثیر را در میزان بهبودی شما می‌گذارد.

انتخاب بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان به موارد زیر بستگی دارد.

از دیگران توصیه و پیشنهاد بخواهید:

هنگام تصمیم گیری، به تنهایی تصمیم نگیرید. شما باید از دوستان و آشنایان خودتان نظر بخواهید و توصیه‌های آن‌ها را گوش کنید. شما باید بدانید که تنها کسی نیستید که می‌خواهید از این درمان استفاده کنید. قبل از شما افراد بسیار زیادی بودن که این درمان را انجام داده‌اند. شما باید از آن‌ها مشورت بگیرید.

دانش و تخصص هر متخصص‌ترمیم و زیبایی دندان را بسنجید:

شما حالا یک لیست از پیشنهادهای دیگران تهیه کردید و تحقیقات ضمیمه‌ای را انجام داده‌اید. شما باید شروع به تحقیق درباره میزان علم هر کدام از متخصصان کنید. یکی از راه‌های این که بفهمید که متخصص شما چه میزان مهارت دارد این است که محل تحصیل او را بدانید.

فنّاوری که مورد استفاده قرار می‌دهد:

شما باید بدانید که متخصص مورد نظر شما از چه فناوری استفاده می‌کند. متخصص شما آیا با فناوری‌های جدید آشنا هست یا خیر؟ شما باید بدانید که متخصص شما چه زمانی آخرین آموزش‌ها را دیده است؟ آیا بهترین متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی شما از فناوری‌های جدید مانند اشعه ایکس سه بعدی، یا برداشت‌های دیجیتال استفاده می‌کند

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می دهد؟

·         بلیچینگ دندان

·         ونیر دندان

·         اینله و انله دندان

·         روکش دندان

·         بریج دندان

·         باندینگ دندان

·         ایمپلنت دندان

 

تفاوت دندانپزشکی ترمیمی با دندانپزشکی زیبایی

همه روش هایی که برای سالم ماندن دندان و جلوگیری از فروپاشی دندان به کار برده می شود در دسته ترمیم دندان قرار می گیرد. اولویت اصلی دندانپزشکی ترمیمی و تاکید آن بر بهبود سلامتی دندان و حفظ عملکرد آن‌ها است. اما از سوی دیگر متخصص زیبایی دندان زیبایی روی تمام جنبه‌های زیبایی دندان‌ها تمرکز دارد و هر کاری برای بهبود طرح لبخند انجام می‌دهد.

منبع

بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان

 

مراجعه به بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در تهران بهترین استراتژی است که شما می‌توانید انتخاب کنید. لبخند هر شخص یکی از ارکان اصلی زیبایی او به شمار می‌آید. لبخند به طور طبیعی باعث جذب افراد می‌شود. اگر شما دارای دندان شکسته، متراکم روی هم یا با فاصله هستید ممکن است احساس بدی داشته باشید. برای درمان این مشکلات می‌توانید از متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان کمک بگیرد. فناوری جدید با امکاناتی که در اختیار ما قرار داده است، به شما بسیار در ترمیم و زیبایی دندان کمک کرده است.

امروزه با پیشرفت فناوری دندانپزشکی، ترمیم‌های زیبایی برای کودکان و نوجوانان صرفاً انجام نمی‌شود. امروزه بزرگسالان هم بسیار از این درمان استفاده می‌کنند. ترمیم و زیبایی‌هایی مثل ارتودنسی‌ دیگر مثل قبل نیستند و ظاهر بدی ندارند.

متخصص ترمیم و زیبایی دندان چه خدماتی به بیماران ارائه می‌دهد؟

بلیچینگ دندان

زمانی که دندان ها بر اثر عواملی همچون نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، مسائل ژنتیکی و … دچار تغییر رنگ و لک می‌شوند باعث می شود ظاهر دندان ها جلوه بدی پیدا کنند.

بلیچینگ یک فرآیند شیمیایی رایج در ترمیم و زیبایی دندان هاست که جهت سفید کردن دندان‌های افراد کاربرد دارد. بلیچینگ دندان می‌تواند یا در مطب توسط متخصص زیبایی دندان انجام داده شود یا به صورت خانگی صورت بگیرد.

ونیر دندان

ونیرها لایه های نازکی از مواد هستند که برای رفع مشکلات ظاهری دندان ها همچون لب پر شدگی، ترک خوردگی، لک شدگی، فاصله بین دندان ها و… به کار برده می شوند.

ونیرها از جنس پرسلن یا رزین کامپوزیت هستند که به ونیرهای پرسلنی لمینت دندان و به ونیرهای کامپوزیتی ونیر کامپوزیت گفته می شود.

اینله و انله دندان

اینله و انله دندان برای ترمیم دندان پوسیده بکار برده می‌شوند و در لابراتوراهای دندانپزشکی ساخته می‌شوند.

اینله و انله از مواد کامپوزیت رزینی و یا مواد سرامیکی ساخته می‌شوند و به سطح دندان متصل می شوند. و بدون اینکه به دندان آسیب برسانند باعث افزایش استحکام دندان‌ ها و همچنین برگشت عملکرد و ظاهر طبیعی دندان می‌شوند.

روکش دندان

از روکش دندان جهت ترمیم یک دندان که دارای یک سوراخ یا پوسیدگی نسبتا بزرگ است استفاده می شود.

روکش‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و برای بهبود استحکام دندان‌ها و جلوگیری از شکسته شدن آن‌ها استفاده می‌شوند. روکش تمام سرامیکی به عنوان روکشی که زیبایی و استحکام را همزمان ایجاد می‌کند، جایگاه ویژه‌ای در ترمیم دندان دارد.

منبع

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

 

کاشت ابرو نیز فرآیندی شبیه به کاشت مو است. در واقع فولیکول‌های سالم باید به قسمتی از ابرو که دچار ریزش شده است، انتقال یافته و پیوند انجام گیرد. اما اکنون این سوال پیش می‌آید که فولیکول مو از کجا تامین می‌گردد؟ اگر متخصص بخواهد از مو‌های موجود در ابرو برای استخراج فولیکول استفاده کند، قطعاً همان قسمت که مشکلی ندارد نیز تخلیه خواهد شد. لذا کاشت ابرو با استفاده از فولیکول موی پشت گوش و یا در درجه دوم، موی پشت سر انجام خواهد شد.

مراحل کاشت ابرو طبیعی

مرحله اول : طراحی ابرو

در اولین قدم شما باید با پزشک خود صحبت کنید و به او بگویید چه مدل ابرویی را دوست دارید. در زمان کاشت به همان شیوه که دوست دارید، طراحی ابرو انجام گرفته و کاشت فولیکول‌ها در محدوده مشخص شده صورت می‌گیرد.

مرحله دوم : برداشت گرافت

مو به صورت دسته‌های تک شاخه‌ای، دوشاخه، سه شاخه و چهار شاخه رشد می‌کند که به هر شاخه، گرافت گفته می‌شود. اکنون متخصص برای ایمپلنت ابرو، به سراغ برداشت گرافت از بانک مو خواهد رفت.

مرحله سوم : کاشت فولیکول

سپس فولیکول مو در قسمتی از ابرو که ریزش داشته است، کاشته می‌شود. این مرحله به دقت بالایی نیاز دارد تا هم فولیکول در عمق مناسب قرار گرفته و هم زاویه کاشت متناسب با طرح اولیه باشد.

بیش تر بدانید: آیا با روش های درمان جوش صورت آشنایی دارید؟

بررسی روش های کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابرو به روش SUT

در پیوند طبیعی ابرو باید طراحی زیبا و متناسب با چهره برای ابرو در نظر گرفته شود تا نهایتا نتیجه کار بسیار زیبا و مورد پسند واقع شود. در کاشت ابرو روش SUT، بدون نیاز به جراحی، درد، خونریزی و به صورت مستقیم فولیکول مو در محل بدون مو قرار می‌گیرد. با این روش، زاویه‌سازی طبیعی ابرو به خوبی انجام می‌گیرد.

کاشت ابرو به روش FUT

این یک روش قدیمی است که در آن پزشک از قسمت بانک مو، یک لایه پوست نازک را برداشته و سپس از طریق میکروسکوپ، پیوند‌ها از روی نوار مو برداشته می‌شوند و کاشت انجام می‌گیرد.

بیش تر بدانید : قیمت فیلر لب در سال 1402 چقدر است؟

کاشت ابرو به روش FIT

این روش در واقع قدیمی‌ترین روش پیوند ابرو است که از آن بیشتر برای افزایش تراکم ابرو‌ها استفاده می‌شود. همچنین در این روش احتمال آسیب به فولیکول مو نخواهد بود.

کاشت ابرو به روش DHI

در روش دی اچ آی، فولیکول مو به کمک DHI Implanter برداشته شده و مستقیما در جایگاهی که مو وجود ندارد، کاشته می‌شود. در نتیجه عوارض ناشی از جراحی را نخواهد داشت. از سویی دیگر درصد موفقیت آن بیشتر خواهد شد.

کاشت ابرو به روش MICROGRAPHT

در روش میکروگرافت نیز بدون جراحی و از طریق تجهیزات اتوماتیک برای انتقال فولیکول مو از بانک مو به ابرو استفاده خواهد شد.

کاشت ابرو به روش ترکیبی

روش ترکیبی در اصل ترکیب روش اف یو تی و اف آی تی است. در ابتدا متخصص با کمک روش اف یو تی، کاشت را انجام می‌دهد سپس برای پرپشت شدن و افزایش تراکم ابرو‌ها، از روش اف آی تی استفاده می‌گردد.

منبع: https://www.drmattab.ir/

آزمایش های قبل از عمل جراحی لاغری

 

بیماران باید قبل از انجام  عمل لاغری حتما تعدادی آزمایش و تست را پشت سر بگذارند. برخی از مهمترین تست ها در ادامه آورده شده است. دقت کنید که برخی از این تست ها ضروری هستند. اما برخی دیگر یا برای احتیاط درخواست می شوند یا تنها در برخی عمل ها درخواست می شوند (چون روش های جراحی متفاوتند برای مثال ما عمل اسلیو معده ، بای پس معده یا ساسی بای پس معده و … داریم).

برخی از مهمترین تست ها و آزمایش قبل از عمل لاغری عبارتند از:

·         سونوگرافی شکم و لگن

·         آندوسکوپی مری معده و دئودنوم یا دوازدهه

·         سونوگرافی شکمی

·         اشعه ایکس قفسه سینه یا چست ایکس ری

·         کولونوسکوپی

·         اکوکاردیوگرام

·         الکتروکاردیوگرام (EKG)

·         سیگموئیدوسکوپی

·         ماموگرافی (برای برخی از بانوان)

·         سونوگرافی لگن

·         آزمایش عملکرد ریوی

·         تست استرس

آزمایشات مشخص و اساسی قبل از جراحی لاغری که توسط جراح لاغری مطرح می شوند شامل:

·         شمارش پلاکت های خون

·         آزمایش ادرار

·         آزمایش پانل خون(chemistry panel: مجموعه ای از چندین آزمایش کامل خون) که حدود ۲۰ ماده شیمیایی درون خون را نشان می دهد.

هدف از این آزمایشات چیست؟

·         قبل از جراحی لاغری لازم است که یک ارزیابی دقیق و کلی از سلامت بیمار انجام شود.

·         بهترین راه برای جلوگیری از عوارض احتمالی جراحی، یافتن عامل آن پیش از عمل است

·         اطلاع از عملکرد مناسب تیروئید بیمار بسیار مهم است

·         زیرا کم کاری غده تیروئید پس از عمل جراحی می تواند منجر به مرگ بیمار شود.

·         اگر دیابتی هستید باید قند خونتان را کنترل کنید.

·         به علت اینکه قند می تواند فشار قلب را بالا ببرد قلبتان نیز تماما ارزیابی می شود.

این آزمایشات مشخص می کند که بیمار دچار نقص عملکرد کبدی، مشکلات تنفسی، وجود مایعات بیش از حد در بافت ها، اختلال در نمک و مواد معدنی مایعات بدن و یا سطح غیر طبیعی چربی خون هست یا خیر.

آيا جراحي لاغري براي من مناسب است؟

همه ي افراد چاق نمي توانند كانديد خوبي براي جراحي لاغري باشند و بايد فاكتور هاي لازم را داشته باشند.كانديد مناسب براي جراحي لاغري بايد هم به اندازه اي سالم باشد كه بتواند زير تيغ جراحي دوام آورد

و در عين حال آنقدر چاق باشد كه جراحي براي او ضروري باشد.نه تنها آمادگي جسماني براي انجامجراحي لاغري اهميت دارد بلكه آمادگي روحي و رواني نيز براي تحمل تغييرات ظاهري و رويه زندگي و غيره نياز است.  با اينكه پاسخ نهايي سوال (( آيا جراحي لاغري براي من مناسب است؟)) را جراح لاغري پس از انجام ارزيابي هاو آزمايشات مختلف به بيمار مي دهد.

منبع: https://www.sleevedr.ir/

 

عمل لاغری اسلیو معده و کاهش وزن سریع

 

عمل اسلیو یکی از راه‌های درمان چاقی با روش جراحی معده است که با هدف کاهش حجم معده در افرادی که درگیر چاقی و اضافه وزن بالایی هستند انجام می‌گیرد. این جراحی تحت عنوان گاسترکتومی اسلیو لاپاراسکوپی معرفی می‌شود. با عمل اسلیو حدود ۸۰ درصد از معده برداشته شده و تنها قسمتی لوله مانند از آن که هم‌شکل و هم‌اندازه یک موز است باقی می‌ماند.

پس از این جراحی با توجه به اینکه معده بسیار کوچک شده، فرد اشتهای کمی خواهد داشت و در این صورت خیلی راحت‌تر می‌تواند وزن اضافه خود را کاهش دهد. همچنین تغییرات هورمونی گوارشی به دلیل برداشته شدن بخش اعظم معده سبب تسریع کاهش وزن می‌شود. این تغییرات هورمونی در بهبود علائم ناشی از چاقی مثل بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا و دیابت نیز مؤثر است.

بیش تر بدانید: تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند

عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل دیگری، عمل اسلیو نیز با عوارض احتمالی کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه است. مهم‌ترین عوارض احتمالی ناشی از عمل اسلیو به شرح زیر است:

·         خونریزی زیاد

·         عفونت معده

·         پاسخ منفی بدن به داروهای بیهوشی

·         ایجاد لخته‌های خونی

·         اختلالات خونی و ریوی

·         نشت غذا از محل بریده‌شده معده

عوارض بلندمدت احتمالی این عمل به‌صورت زیر است:

·         انسداد دستگاه گوارش

·         رفلاکس اسید معده

·         هیپوگلایسمی (کاهش قند خون)

·         سوءتغذیه

·         استفراغ

آزمایشات و مراقبت‌های قبل از عمل اسلیو

روز عمل، آزمایش های قبل از عمل لاغری اتی به‌منظور ارزیابی کامل شرایط جسمانی تجویز می‌شود. مهم‌ترین این آزمایش‌ها و مراقبت های بعد از عمل اسلیو عبارت‌اند از:

·         معاینه کامل جسمانی

·         آزمایش CBC، سونوگرافی صفراوی و سایر تست‌های سنجش شرایط جسمانی

·         کنترل بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی

·         مشاوره تغذیه

·         برگزاری جلساتی برای آشنایی با نوع جراحی و شرایط پس از عمل

·         مشاوره با روان‌پزشک برای اطمینان از آمادگی روانی فرد برای انجام عمل اسلیو

مزایای عمل اسلیو

این عمل نسبت به سایر عمل‌های لاغری دارای مزایای زیر است:

·         کاهش اندازه معده و القای سیری زودرس

·         عدم نیاز به کاهش سایز روده و یا و قطع کردن و اتصال مجدد آن

·         عملکرد نرمال معده پس از عمل و محدودیت‌های کمتر غذایی پس از عمل

·         عمل کم تهاجمی‌تر و با عوارض کمتر نسبت به بای پس معده

·         برداشته شدن غده‌های ترشح‌کننده هورمون گرلین و درنتیجه کاهش اشتهای طولانی‌مدت

کدام عمل برای لاغر شدن مناسب‌تر است؟

این که عمل اسلیو بهتر است یا عمل بای پس به تصمیم پزشک بستگی دارد. پزشک با در نظر گرفتن موارد زیر نوع عمل متناسب با شرایط شما را انتخاب می‌کند.

·         شاخص توده بدنی (BMI) فرد

·         سابقه درمانی

·         شرایط جسمانی و بیماری‌های زمینه‌ای

·         انتظارات و توقعات شما از عمل لاغری

منبع: https://www.sleevedr.ir/

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد