x تبلیغات
سلامت

هدف از اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

 

روش غیر جراحی اصلاح فرم و زیبایی بینی با تزریق فیلر برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است. دلیل این امر آن است که نتیجه فیلر بینی به سرعت مشخص می شود، ارزان ‌تر و کم تهاجمی تر از جراحی زیبایی بینی است و برخلاف آن هیچ گونه درد و خونریزی و بخیه ای را به همراه ندارد.. میزان استفاده از فیلرها جهت اصلاح فرم بینی برای بیماران از شخصی به شخص دیگر متفاوت می ‌باشد زیرا هر فردی دارای بینی متفاوت و خواستار نتایج متفاوتی هستند.

هدف از تزریق فیلر بینی آن است که هر بیمار به بهترین و طبیعی ‌ترین نتایج ممکن در این فرآیند دست یابد. این بدان معناست که برای برخی از بیماران بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نظر آن ها انجام عمل جراحی بینی است. بهتر است قبل از انجام این پروسه درمانی حتما با یک متخصص پوست خوب مشورت نمایید تا تعیین شود که کدام گزینه برای شما مناسب‌ تر است.

ماندگاری فیلر بینی

از فیلر برای اضافه کردن حجم به پل بینی، نوک بینی یا ناهمواری‌ هایی در نواحی مختلف آن استفاده می ‌شود. ماندگاری فیلر بینی بین 12 الی 18 ماه می باشد. افرادی که دارای قوز بزرگ بر روی بینی خود هستند و یا بینی با دفرمیتی ‌های حاد دارند (انحراف ناشی از شکستگی و مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی ) به احتمال زیاد عمل جراحی بینی گزینه بهتری برای آن ها خواهد بود زیرا شاید نیاز به پروتزهای دائمی باشد .

مراحل انجام تزریق فیلر بینی

·         مراجعه به بهترین متخصصان زیبایی

·         بررسی ساختار، شکل ظاهری و بافت بینی

·         گفت و گو با پزشک در مورد انتظارات و اهداف خود

·         ضدعفونی کردن و بی حسی ناحیه تزریق

·         تزریق فیلر در نقاط مختلف بینی

عوارض تزریق فیلر بینی

اگر این فرایند زیبایی توسط بهترین متخصصان انجام شود عوارض خاصی به همراه نخواهد داشت فقط ممکن است در ناحیه تزریق مقداری  سوزش و تورم و کبودی ایجاد شود که پس از مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود.

اگر تزریق توسط افراد غیر متخصص انجام شود با نامتقارن شدن بینی، عفونت و خونریزی همراه خواهد بود.

بیش تر بخوانید: داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

هزینه لیفت بینی و فیلر

 یکی از روش‌هایی که می‌تواند در این مسئله به شما کمک کند که لیفت بینی با نخ بهتر است یا با تزریق فیلر، تعیین هزینه هر کدام از این روشها است.

اصولا انجام تمامی تکنیک های غیر جراحی زیبایی و جوانسازی پوست با توجه به فاکتورهای ثابتی مشخص می‌شود. از جمله این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         میزان مهارت و تخصص پزشکی که به برای شما لیفت بینی می‌پردازد.

·         میزان و سطح مشکلات بینی شما

·         متریالی که در این جهت مورد استفاده قرار می گیرد.

·         میزان متریالی که می بایست برای بینی شما مورد استفاده قرار بگیرد.

·         زمانی که جهت انجام یک جلسه یا تعداد جلسات بیشتر برای انجام لیفت نخ بینی شما مورد نیاز میباشد.

·         خدمات و اقداماتی که قبل و بعد از انجام لیفت بینی توسط کلینیک در اختیار شخص قرار داده می شود.

·         آزمایش ها یا اسکن های مورد احتیاج با توجه به درخواست پزشک جهت انجام لیفت بینی

·         موقعیت جغرافیایی کلینیک و مطب پزشک متخصص

 معمولاً موارد ذکر شده در همه روش های زیبایی به صورت ثابت در نظر گرفته می‌شود.

منبع: کلینیک کاشت ابرو

روش های موثر برای لاغری و کاهش وزن

 

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) در دنیا حدود ۱.۹ میلیارد انسان دچار چاقی هستند. ۳۹ درصد از تمام این افراد، بزرگسال می باشند. که متاسفانه درصد نگران کننده ای است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید کسانی که به هر مقداری دارای اضافه وزن و چاقی هستند باید حتما به طرق سالم وزن خود را کم کنند و با لاغری  خود را در محدوده وزنی نرمال برسانند و گرنه حتی جان آن ها نیز امکان دارد به خطر بیفتد.

ما در این مقاله به بررسی چاقی، عوارض چاقی، لاغری و بهترین روش لاغری در جهان خواهیم پرداخت. اگر در پی این هستید وزن خود را کم کنید این مقاله ۱۰۰ درصد برای شما مفید خواهد بود تا به هدف خود برسید و در یک بازه زمانی به وزن مورد نظر خود برسید.

کم کردن وزن با رژیم لاغری

رژیم لاغری یعنی برنامه غذایی که اشخاص آن را دنبال می کنند تا از طریق آن وزن اضافی خود را از دست دهند. هر رژیمی که به کم کردن وزن کمک کند یک تعداد غذا و خوراکی اصلی و یک تعداد غذای ممنوعه دارد که نباید در طول رژیم مصرف شوند. برنامه های غذایی این چنینی معمولا بر روی محدود کردن برخی از غذاها تمرکز دارد و قادرند تا مقدار قابل توجهی از وزن افراد را کمک کنند. هزاران رژیم لاغری وجود دارد که اسم برخی از آن ها عبارتند از:

·         رژیم اتکینز

·         پالئو

·         دوکان

·         دوربو

·         کربو

·         نروژی

·         ۱۷ روزه

·         رژیم ww

·         رژیم DASH

·         رژیم لاغری ۱۲۰۰ کالری

·         رژیم ۸۰/۲۰

·         رژیم HCG

·         رژیم لاغری کتو

·         رژیم گیاهخواری

·         و ….

این ۹ رژیم معروف ترین رژیم ها در دنیا می باشد.

رژیم وگان (vegan diet)

یکی از رژیم هایی که در کنار داشتن محدودیت، طرفداران خاص خود را دارد، رژیم وگان می باشد. وگان به معنای گیاه خواری است. به عبارت دیگر، استفاده از هرگونه محصولات و فراورده های حیوانی در این رژیم ممنوع بوده و صرفا از گیاهان استفاده می شود. البته این نوع رژیم به واسطه محدود بودن در دریافت مواد مغذی مورد بحث بسیاری از محققان قرار داشته؛ اما به دلیل در نظر گرفتن مسائل اخلاقی همچنان مورد تایید بسیاری از افراد قرار دارد.

رژیم های کم کربوهیدرات

یکی دیگر از رژیم های پرطرفدار و استاندارد موجود در جهان، رژیم لوکارب می باشد. همان طور که از نام رژیم لوکارب به نظر می رسد، از دو واژه لو (پایین) و کارب (کربوهیدرات) به معنای کم کربوهیدرات تشکیل شده است. به عبارت دیگر، در این رژیم افراد به کاهش حجم کربوهیدرات مصرفی خود می پردازند. در واقع، در این رژیم با توجه به میزان کالری دریافتی فرد، سطح کربوهیدرات مصرفی نیز تعیین خواهد شد.

رژیم کتوژنیک مناسب برای لاغری و کاهش وزن

همان طور که از نام کتوژنیک پیداست، این رژیم به واسطه تغییر ماده اصلی سوخت و ساز بدن یعنی قند به کتون عمل می کند. منظور از کتون در این رژیم، اسیدهای چربی هستند که به عنوان سوخت و ساز سلول های بدن مورد استفاده قرار می گیرند. ماده اصلی برای سوخت و ساز سلول، کربوهیدرات است. در صورتی که بدن کربوهیدراتی در اختیار نداشته باشد، به سراغ چربی ها می رود، به چنین شرایطی فاز کتوسیس بدن گفته می شود.

منبع: فیت بادی کلینیک

کاشت ابرو چگونه است؟

 

کاشت ابرو، به عنوانیک اقدام زیبایی محض باشد برای زیبایی بیشتر چهره باشد و مدل ابروی دلخواه فرد را ایجاد نماید و یا جنبه درمانی داشته باشد، مثلا ممکن است افرادی که به دلیل بیماری ابروی خود را از دست داده اند و کسانی که به طبیعی و ژنتیکی، ابروهای کم پشتی دارند و یا حتی کسانی که در دراز مدت، با برداشتن مداوم تارهای ابروی خود، آن را برای همیشه از دست داده اند.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

نحوه کاشت ابرو

ابرو شامل سه بخش می باشد:

         تاج ابرو (Head) در کاشت تاج ابرو باید تارهای ابرو با دقت بالا و زاویه ی مناسب و رو به بالا کاشته شود (تا حالت عمودی پیدا نکنند).

         بدنه ابرو (Body) در کاشت بدنه از سمت تاج ابرو به دم ابرو باید زاویه خواباندن موها به تدریج کاسته شود به طوری که موها با زاویه صفر درجه به صورت مماس در پوست قرار داده شود.

         دم ابرو (Tail)

حتی باید نوع موهایی که برای کاشت ابرو استفاده می شود قطری مناسب با موهای ابرو داشته باشد (یعنی نباید از موهای ضخیم برای ابرو استفاده کرد). قطر منافذ کاشت موها در ابروها باید کوچکتر انتخاب شود چرا که اگر منافذ بزرگ باشد خروجی موهای ابروها حالت ضخیم و غیرطبیعی پیدا می کند. باید محل قرار دادن موهایی که کاشته می شود خیلی خیلی نزدیک به هم و بسیار پرتراکم باشد که پوست زیر موهای ابروها دیده نشود.

تکنیک کاشت ابرو

رایج ترین تکنیک در کاشت ابرو روش معمول کاشت ابرو تکنیک FUT می‌باشد که شامل برداشت موهای پشت سر به صورت نوار چند سانتیمتری و سپس جداسازی پیازهای موی آن و انتقال آن‌ها به ناحیه پوست ابرو و کاشت در جهت مناسب و طبیعی در این ناحیه می‌باشد. ( انتخاب موها براساس ضخامت و سلامت مو می باشد و به دلیل استفاده از بخیه ظریف درسایت های دهنده برداشت مو ، هیچ اثری از برداشت موها و نیز کم پشتی در ناحیه پشت سر باقی نمی ماند). برای حفظ ظاهر طبیعی ابرو ، موها باید در قالب گرافت‌های تک تار مو منتقل و کاشت شوند.

بیش تر بخوانید: داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که ابروی خود را از دست داده اند، تاتوی ابروهای خود را کم رنگ کرده اند یا می خواهند ابروهای پرتر داشته باشند، ممکن است کاشت ابرو را انتخاب کنند. اگر شرایط پزشکی دارید که باعث ریزش مو می شود مانند تریکوتیلومانیا یا آلوپسی آره آتا یا اگر آسیبی مانند سوختگی یا تاسی روی پوست شما تأثیر گذاشته است، ممکن است بخواهید پیوند ابرو را انجام دهید.کاشت ابرو یک راه حل دائمی برای پرتر نشان دادن ابروها به جای استفاده از آرایش برای پر کردن ابروها است. در حالی که این روش در بین زنان و افرادی که در بدو تولد به آنها زن اختصاص داده شده است رایج است، مردان و افرادی که در بدو تولد به آنها مرد اختصاص داده شده است، جراحی زیبایی را نیز انجام می دهند.

قیمت کاشت ابرو در تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کاشت ابرو در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. حتی ممکن است در یک کلینیک هزینه پیوند ابرو برای یک فرد با فرد دیگر متفاوت باشد و این به دلیل مدل ابروی افراد و تفاوت در روش کاشت ابرو در آن‌ها است.

به صورت کلی قیمت کاشت ابرو طبیعی در مقابل زیبایی که به صورت شما اضافه می‌کند بسیار مناسب است و افرادی که دارای ریزش ابرو و یا ابروهای نامنظم هستند می‌توانند در کلینیک‌های معتبر کاشت ابرو را انجام دهند. از جمله عوامل مؤثر بر قیمت کاشت ابرو عبارت است از:

         روش انتخابی کاشت ابرو : کاشت ابرو با روش‌های مختلفی قابل انجام است که هر کدام هزینه متفاوتی برای افراد دارد. پزشک بعد از معاینه فرد بیمار نوع روش پیوند ابرو را انتخاب می‌کند.

         پزشک انتخابی : تجربه و تخصص پزشک بر هزینه کاشت ابرو مؤثر است و هر چه پزشک تبحر بیشتری داشته باشد طبیعتاً هزینه کاشت ابرو نیز بیشتر خواهد بود.

         مدل ابروی انتخابی : اگر شما بخواهید ابروهای پرپشت و پهن‌تری داشته باشد هزینه کاشت ابرو برای شما بیشتر خواهد بود. دلیل آن نیز این است که زمان و انرژی زیادی برای استخراج و کاشت مو از بانک مو لازم است.

         تعداد جلسات کاشت ابرو : هر چه کاشت ابرو در جلسات بیشتری انجام شود شما هزینه کاشت ابرو بیشتری باید بپردازید. بعضی از کلینیک‌ها قبل از عمل بیمار را معاینه می‌کنند که این هزینه پیوند ابرو را افزایش می‌دهد. از طرفی بعضی از کلینیک‌ها بعد از عمل نیز همراه بیمار خواهند بود و در جلساتی نکات مراقبتی را برای بیمار شرح می‌دهند.

         تعداد گرافت های مورد نیاز : هر چه تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ابرو بیشتر باشد طبیعتاً هزینه کاشت ابرو نیز افزایش خواهد یافت.

         کلینیک انتخابی : کلینیک از جمله مواردی است که در انتخاب آن باید دقت زیادی داشته باشید. بسیاری از کلینیک‌های زیبایی مجوز ندارند و سعی دارند با افزایش هزینه کاشت ابرو، خود را معتبر جلوه دهند. شما باید از داشتن مجوز کلینیک مطمئن شوید.

منبع: کلینیک کاشت ابرو

چگونه بهترین رژیم لاغری را تشخیص دهیم؟

 

این روزها دغدغه تناسب اندام یک چالش همگانی است، رژیم های غذایی، دمنوش‌های گیاهی، قرص‌ها و داروهای لاغری و … از جمله مواردی است که بسیاری افراد برای داشتن اندام متناسب از آن استفاده می کنند، در این مقاله به بررسی رژیم لاغری و نکات مربوط به آن می‌پردازیم.

رژیم لاغری سریع

امروزه، رژیم لاغری سریع زیادی هستند که بعضی هم می‌توانند در کوتاه‌مدت مؤثر باشند، زیرا با کاهش دریافت کالری وزن کم می‌شود مثلاً رژیم‌هایی که یکسری مواد غذایی را حذف می‌کنند، اما معمولاً اینها از نظر تغذیه ناکافی هستند.

اغلب این رژیم‌های لاغری سریع، غذاها یا گروه‌های غذایی خاص مانند کربوهیدرات‌ها را ممنوع می‌کنند و نوید نتایج معجزه‌آسا را می‌دهند. یا ممکن است مکمل‌های چربی‌سوزی یا مکمل‌های دیگر را تبلیغ کنند. اما عمده این رژیم‌های غذایی مد روز با توصیه‌های متخصصان بهداشتی معتبر در تناقض هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه رژیم غذایی غیرعلمی‌تر باشد، به علت عوارض جانبی احتمال رها کردنشان نیز بیشتر خواهد بود.

رژیم لاغری 7 روزه

يکي از متداول‌ترين برنامه هاي غذايي افرادي که دوست دارند وزن کم کنند رژیم لاغری 7 روزه است که يکي از بهترين برنامه‌هاي غذايي است که مي‌توانيد از منابع مختلف پيدا کنيد زيرا سريع‌ترين و طبيعي‌ترين راه براي کم کردن وزن را بدون مصرف مکمل‌هاي غذايي يا قرص‌هاي لاغري به شما پيشنهاد مي‌دهد. جنرال موتورز يکي از کمپاني‌هاي بزرگ توليدکننده ماشين است که يک برنامه‌غذايي به نام رژيم‌غذايي جنرال موتورز يا رژيم‌غذايي GM ارائه کرده است که کمپاني‌هاي بسيار و موسسات آموزشي بسياري آن را دنبال مي‌کنند زيرا اين برنامه‌غذايي به ارتقاء سلامت کسانيکه در شرکت‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و صنايع ديگر فعاليت دارند کمک مي‌کند. اين برنامه‌غذايي براي همه گروه‌هاي سني مناسب شناخته شده و حتي گفته شده که خيلي افراد توانسته‌اند با اين رژيم در يک هفته تا ? کيلو از وزن خود را پايين بياورند.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری سه ماهه

رژیم لاغری 3 روزه

رژیم لاغری 3 روزه یکی از متداول ترین روش های تناسب اندام و کاهش وزن است. در این مقاله سعی شده است یک رژیم لاغری 3 روزه موثر و کار آمد معرفی شود. هر روزه رژیم ها و برنامه های غذایی مختلفی ترویج می یابد بر فرض مثال رژیم کانادایی، رژیم سوپ کلم، رژیم سواحل جنوب و ... .

در سال 1985 این رژیم به دلیل کاهش وزن سریعتر و کاهش کلسترول به سرعت در سراسر جهان فراگیر شد. عملکرد این رژیم به گونه ای است که 3 روز از دستور غذایی این رژیم تبعیت کرده و در 4 روز دیگر هفته رژیم غذایی معمول خود را ادامه می دهید. به افرادی که از این رژیم تبعیت می کنند با اطمینان کامل تضمین می شود که حدود 4.5 کیلو گرم کاهش وزن طی این سه روز خواهند داشت در واقع بیشتر این کاهش وزن به علت از دست دادن اب بدن است نه سوختن چربی های نامطلوب بدن.

رژیم لاغری شکم

برای لاغری شکم چه بخوریم؟ شاید شما هم درباره‌ی غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است شما از آن دسته‌ افرادی باشید که اکنون هم غذاهای این چنینی مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار را برای لاغری شکم و پهلو و داشتن شکمی تخت در رژیم لاغری شکم خود قرار داده باشید. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، چندین خوراکی جدیدِ «شکم‌کوچک‌کن» به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی‌تان را تقویت می‌کنند. در ادامه این مقاله با هم لیست خوراکی‌ایی که برای رژیم لاغری شکم مفید هستند را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که بهتر است برای لاغری شکم چه بخوریم؟

منبع: فیت بادی کلینیک

همه چیز درباره کاشت ابرو به روش FIT

 

کاشت ابرو به روش FIT چیست ؟ امروزه بسیاری از بانوان در پی زیباتر شدن ابروی خود با کاشت ابرو به روش FIT افتاده اند، برای همین آکادمی زیبایی مقاله ای در باره این روش کاشت ابرو ارائه داد. کاشت ابرو به روش FUT می تواند برای معالجه مردان و زنان در هر سنی مورد استفاده قرار گیرد ، اگرچه

بیشتر ترمیم ابروها مربوط به زنان بین 30 تا 50 سال است. کاشت ابرو ، با روش FUE انجام می شود ، روش انتخاب در این موارد است. این روش با حداقل تهاجمی می تواند با استفاده از میکروتول ها انجام شود تا از برداشتن بافت و زخم های بعدی پوست جلوگیری شود ، برخلاف کاشت ابرو به روش FUT ، تکنیکی که نیاز به خارج کردن نوار پوست از محل اهدا کننده دارد.

کاشت ابرو

کاشت ابرو از روش هایی است که با انجام آن ابروهایی زیبا و طبیعی خواهید داشت‌. همان طور که می دانید روش های زیادی برای ترمیم ابرو وجود دارد که تتو، میکروبلدینگ از جمله پر طرفدارترین آنها می باشد‌. با توجه به اینکه این روش ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند ولی ظاهری طبیعی ندارند و به نوعی مشخص است که ابروها حالت مصنوعی دارند.

حال اگر فردی به دلایل مختلف دچار ریزش ابرو شود چه راهکاری بهتر است؟ کاشت ابرو، بله این روش به طور قطع راه حل مناسب با ظاهری بسیار طبیعی می باشد، به شرطی که در کلینیک مجهز که دارای پزشک های ماهر و متخصص می باشد، انجام شود. کلینیک زیبایی لیان در شیراز یکی از مجموعه های زیبایی است که تمامی نکات و موارد مهم در انجام عمل های زیبایی را رعایت نموده و نتیجه ی عمل های زیبایی در این مرکز عاری از هرگونه ایراد و عوارض می باشد‌‌. کلینیک لیان به طور تخصصی در زمینه کاشت ابرو فعالیت می کند. از آنجا که ابرو بخشی از صورت است و وجود آن و از همه تر مهم مدل آن بسیار در زیبایی چهره موثر است باید در انتخاب محلی که قصد انجام کار را دارید بسیار دقت نمایید.

داروهای بعد از کاشت مو ( دسته اول )

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

·         ١.مسکن ها : این دارو ها عموما جهت کاهش درد بیمار تجویز می گردند.

·         ٢.آنتی بیوتیک : تجویز این داروها عموما بعد از هر جراحی صورت می گیرد. این داروها جهت پیشگیری از عفونت احتمالی زخم هاست.

·         ٣. مکمل ویتامینی : مکمل های ویتامینی که عموما ویتامین C تجویز می شود؛ جهت تسریع در ترمیم زخم و بهبود رویش گرفت ها می باشد.

·         ۴.تجویز سرم جهت شستشوی روزانه زحم.

عوامل تاثیر گذار در دوام و ماندگاری کاشت ابرو

پیوند طبیعی ابرو معمولا با روش ها و متد های مختلفی صورت می گیرد. با توجه به این که در کاشت مو و کاشت ابرو تفاوت هایی است، این احتمال وجود دارد که بهترین روش های پیوند مو، برای ابرو نتیجه خوبی ندهد. پس برای کاشت ابرو، از بهترین روش های کاشت مو استفاده نمی شود.

ماندگاری کاشت ابرو دائمی است، اما به شرط آن که این عمل به درستی و با اطلاع از حساسیت های کاشت ابرو، انجام گیرد. عوامل بسیاری وجود دارد که در میزان ماندگاری کاشت ابرو، تاثیر زیادی دارد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

منبع: کلینیک کاشت ابرو

رژیم های لاغری شکم و پهلو را بشناسید.

 

همان طور که می دانید امروزه به دلیل تغییر عادات غذایی و استفاده بیشتر از غذاهای فرآوری شده و انواع فست فودها چاقی یک عارضه یا بیماری فراگیری شده است که بخصوص در کشور عزیزمان ایران افراد زیادی مبتلا به آن هستند. اما خوشبختانه راه های مختلفی برای لاغری وجود دارد تا شما اومایی عزیز به وزن ایده آل خود برسید. البته باید در انتخاب رژیم لاغری شکم و روش لاغری با احتیاط و آگاهانه رفتار کنید زیرا رژیم های بسیاری هستند که باعث گرسنگی بیش از حد می شوند و بعد از رسیدن به وزن ایده آل دوباره برمی گردند. یا آن قدر نامتعادل هستند که بدن دچار کمبود مواد معدنی و انواع ویتامین ها می شود و خود عوارضی مانند خراب شدن پوست و آکنه یا ریزش مو و بر هم خوردن تعادل هورمون ها را به دنبال دارد. همچنین اگر اراده زیادی نداشته باشید رژیم های سنگین و سخت را سریعا کنار می گذارید.

رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو چیست؟

رژیم لاغری سالم به شما کمک می کند چربی های اضافی بدن خود را از بین ببرید و بدن سالم تری داشته باشید. یکی از خطرناک ترین چربی های بدن، چربی های شکم است. داشتن شکم تخت و از بین بردن چربی های اضافه پهلو، آرزوی بسیاری از افراد به ویژه خانم‌های جوان است. رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو به شما کمک می کند تا اندازه دور کمر خود را کاهش دهید و به تناسب اندام برسید؛ دقیقاً همان چیزی که اهداف تمام ورزشکاران تناسب اندام و پزشکان متخصص تغذیه است. برخی از بهترین راهکارها را برای شما ارائه می دهیم که به داشتن اندام زیبا به شما کمک می کنند. همچنین رعایت رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو و استفاده از مواد غذایی سالم در این راه به شدت توصیه شده است. با مطالعه راهکارها می توانید غذای روزانه خود را تنظیم کنید.

رژیم فستینگ

محدود کردن کالری دریافتی در حیوانات سبب افزایش طول عمر و تحمل انواع استرس‌های متابولیک می‌شود. یکی از نگرانی‌ها درباره رژیم روزه‌داری متناوب این است که رژیم گیرندگان در روزهایی که محدودیت غذایی ندارند.پرخوری می‌کنند و کالری سوزانده شده در طول رژیم فستینگ جبران می‌شود. پژوهش‌ها در مقایسه رژیم روزه‌داری با دیگر روش‌های لاغری این مورد را تایید نکردند. اما طرفداران رژیم فستینگ معتقدند استرس ناشی از محدود کردن کالری دریافتی سبب واکنش ایمنی در بدن می‌شود. این واکنش‌ها ترمیم سلول‌ها و تغییرات مثبت متابولیک مثل کاهش چربی خون، کاهش کلسترول بد، کاهش فشار خون، وزن و قند خون را به دنبال دارند.

رژیم لاغری 7 روزه

رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز اصلی یک برنامه ۷ روزه است که برای کارمندان این شرکت در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد. گفته شده است که این شرکت هم با اداره غذا و دارو و هم با وزارت کشاورزی ایالات متحده، همکاری داشته است.

این رژیم غذایی به طور عمده از میوه های خام و سبزیجات تشکیل شده است. تعداد غذاهای گوشتی در این رژیم کم است. از این رو، رژیم غذایی GM بسیار محبوب است.

رژیم لاغری کانادایی

در جهان امروز توجه زیادی به وزن بدن و تناسب اندام می شود. بخشی از این توجه مربوط به تبلیغات گسترده تناسب اندام و لاغری در تلویزیون و دیگر رسانه هاست و بخشی دیگر مرتبط به رشد آگاهی افراد از عوارض چاقی می باشد. برنامه های غذایی و رژیم لاغری امروزه طرفداران بسیاری دارند که یکی از آنها برنامه رژیم کانادایی است.

منبع: فیت بادی کلینیک

جوش صورت در دوران بلوغ

 

جوش صورت در دوران بلوغ یکی از نشانه های بلوغ است که بسیاری از ما از آن آگاه هستیم.

روش های زیادی وجود دارد که می توان فهمید نوجوان به بلوغ رسیده است یا خیر.

جوش های صورت یکی از رایج ترین علائم بلوغ است. این جوش ها می توانند برای نوجوانان ناراحت کننده باشند اما باید بدانید که برای همیشه دوام ندارند و به نوعی قابل کنترل و درمان هستند.

علت جوش در دوران بلوغ

هورمون ها: با رسیدن به سن بلوغ و افزایش ترشح هورمون ها ، تغییراتی در بدن ایجاد می شود. هورمون آندروژنیک هورمونی است که در دوران بلوغ در بدن دختران و پسران تولید می شود. این هورمون جنسی مردانه است که تستوسترون را حمل می کند و ترشح چربی بیشتری را امر می کند که خطر آکنه را افزایش می دهد.

باکتری ها: اگر چربی منافذ پوست را مسدود کند ، باکتری ها می توانند در آنجا رشد کرده و باعث التهاب و جوش شوند. اگر این تجمع بیش از حد باشد ، باعث پارگی جوش ها و پوشاندن بافت های اطراف می شود و بیشترین تعداد جوش ها را در یک سطح ایجاد می کند.

انواع جوش در دوران بلوغ

·         جوش های سر سفید: با بسته شدن منافذ پوست اتفاق می افتد.

·         جوش های سرسیاه: هنگام بسته شدن منافذ و قرار گرفتن در معرض هوا رخ می دهد. درمان جوش سرسیاه پاکسازی است.

·         جوش های قرمز: جوش های بسته ، ملتهب ، عمیق و بزرگ که بسیار دردناک هستند.

نگرانی در مورد جوش در دوران بلوغ

نوجوانان در این سن معمولاً زیاد به ظاهر خود اهمیت می دهند و نگران جوش های صورت هستند. حتی بیشتر آزار دهنده است اینکه او نمی داند این جوش ها از بین می روند یا اینکه تمام زندگی خود را با آنها سپری می کند. ممکن است دوستانش جوش نداشته باشند و او از این بابت بسیار نگران است اما باید بدانید که اگر این جوش ها را در سن بلوغ ندارید ، ممکن است در زندگی بعدی آنها را تجربه کنید.

راه های مراقبت و درمان جوش در دوران بلوغ

از مواد آرایشی بدون چربی استفاده کنید

برای درمان جوش های بلوغ از مواد آرایشی که حاوی چربی نیستند و ترجیحاً سبک هستند استفاده کنید. از مصرف مواد آرایشی با لایه های ضخیم روی پوست خود به شدت خودداری کنید.

شستشوی مداوم صورت

صورت خود را مرتباً با آب و صابون یا فقط آب ولرم بشویید. این چربی های اضافی پوست شما را از بین می برد و باکتری های موجود در آن را از بین می برد.

به یاد داشته باشید این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و اگر از مواد آرایشی استفاده می کنید ، به محض اینکه دیگر نیازی به آرایش ندارید ، آن را بشویید. مراقب باشید این کار را خیلی محکم انجام ندهید تا باعث تحریک پوست نشود.

از محلول استفاده کنید

از محلولهای مختلفی استفاده کنید که برای تنظیم چربی پوست و کاهش جوشها (بعد از شستن صورت) طراحی شده است تا از جوشها کاملاً محافظت شود.

در هوای سالم ورزش کنید

در هوای تمیز و سالم ورزش کنید تا منافذ پوست شما باز شود و اکسیژن به آنها برسد. با دریافت اکسیژن و افزایش گردش خون در پوست ، از جوش های صورت در دوران بلوغ جلوگیری کرده یا آنها را کاهش دهید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

 

روش های درمان جوش

 

یکی از معیارهای اصلی زیبایی چهره داشتن پوستی صاف و شادب است که به وجود آمدن جوش باعث بر هم خوردن این زیبایی می شود. عوامل بسیار زیادی اعم از تغییرات هورمونی، ژنتیک، آلودگی و … باعث ایجاد جوش و آکنه روی صورت می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با راه های درمان جوش آشنا شوید.

دلایل ایجاد جوش

آکنه یا جوش نوعی زائده پوستی است که به دلیل آلوده یا ملتهب شدن غدد چربی موجود در سطح پوست ایجاد می شود.

برای درمان جوش صورت یا سایر جوش های بدن باید دلیل ایجاد جوش را بدانید و سپس نوع آن را شناسایی کنید تا بهترین روش را برای درمان آن انتخاب کنید.

مشکلات هورمونی و آلودگی محیط و پوست می توانند علت جوش صورت باشند. البته تغذیه نامناسب، عوامل ژنتیکی، قاعدگی، استفاده از قرص های ضد بارداری، استرس و فشارهای روحی، استعمال دخانیات، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب، تعریق و پوشیدن لباس های تنگ باعث تشدید آکنه می شوند.

بیش تر بدانید: راه های درمان جای جوش را بیش تر بشناسید.

انواع جوش های صورت

یکی از مهم ترین و شایع ترین بیماری هایی که مرتبط با پوست هستند، آکنه یا همان جوش است. افرادی که به این مشکل دچار می شوند اصولا بین 11 تا 30 سال دارند. اگر با انواع مختلف جوش آشنا باشید راحت تر می توانید راه های درمان آن را پیدا کنید.

کومدون بسته

جوش های سرسفید یا کومودون بسته که به شکل برجستگی های سفید رنگ هستند؛ اصولا چرکی می باشند و پوست اطراف آنها به رنگ قرمز می باشد. جوش های سر سفید ممکن است کمی دردناک باشند.

پاپول‌

پاپول ها برجستگی های کوچک قرمز رنگ یا صورتی رنگ در زیر سطح پوست هستند که اصولا سفت و برآمده هستند. پاپول ها جزء جوش های چرکی می باشند.

راه های درمان جوش صورت در خانه

از راه های خانگی درمان جوش صورت اصولا برای جوش هایی که التهاب نداشته و خفیف هستند استفاده می شود.

1.            از یخ برای درمان استفاده می شود

2.            از ماسک عسل برای از بین بردن جوش استفاده می شود.

3.            از بخور گرم برای باز شدن منافذ پوست استفاده می شود.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

 

درمان جوش زیرپوستی چگونه انجام می شود؟

 قبل از معرفی راه های درمان جوش زیر پوستی ابتدا باید گفته شود که جوشی است که زیاد در ظاهر مشخص نیست اما با کشیدن دست در آن ناحیه شما آنرا لمس میکنید.

در بیشتر مواقع درد آن نیز آزار دهنده است. جوش زیر پوستی ممکن است و در هر نقطه ای از بدن شما تشکیل شود؛اما به طور عمده در ناحیه ی گوش، اطراف بینی و گونه بروز میدهد و نیز درد آزار دهنده تری هم دارد.

قبل تر درباره درمان انواع مشکلات پوستی خوانده ایم و امروز به طور دقیق به درمان جوش های زیر پوستی خواهیم پرداخت…

راه های درمان جوش زیرپوستی

کمپرس آب گرم: این روش می‌تواند در درمان جوش‌های زیر پوستی مؤثر باشد.

·         حرارت منافذ پوست را باز و جوش را به سطح پوست نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود سر آن معلوم شود.

·         وقتی سر جوش باز شود؛ چربی، سلول‌های مرده‌ پوست و باکتری‌ها

·         از درون جوش خارج می‌شوند و جوش از بین می‌رود.

·         در ضمن حرارت ناشی از کمپرس گرم می‌تواند از درد آن بکاهد.

·         برای استفاده از کمپرس گرم، ابتدا لیف تمیز حمامی را برداشته

·         و درون آب داغ، البته نه آنقدر داغ که نشود به آن دست زد، فرو کنید.

·         سپس کمپرس را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی جوش زیر پوستی قرار دهید.

·         این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید،

·         تا زمانی‌که جوش زیر پوستی به روی سطح پوست آمده و سر باز کند و چرک‌های درون آن بیرون بریزد.

·         اکنون اطراف جوش را تمیز نگهدارید و از تماس با آن پرهیز کنید

·         و تاوقتی‌که جوش خوب نشده است، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

در درمان آن باید دقت به خرج دهید زیرا ممکن است جاش جوش های شما بماند. به همین دلیل مجبور می شوید که به دنبال راهی برای درمان جای جوش بروید.

مراجعه به متخصص

·         اگر در خانه موفق به درمان جوش‌های زیر پوستی خود نشدید، به متخصص پوست مراجعه کنید.

·         همچنین آنها ممکن است به شما داروهای دیگری بدهند که در رفع جوش زیر پوستی مؤثر باشند.

·         به‌طور مثال تزریق کورتیزون می‌تواند از تورم بکاهد و سرعت درمان جوش زیر پوستی را افزایش دهد.

·         همچنین اگر پس از بهبود جوش، سروکله‌شان دوباره پیدا شد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

·         گاهی‌ اوقات داروهای خوراکی در کنار دیگر داروها لازم است.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

درمان جوش ها در بدن

 وقتی جوش در صورت و بدن ظاهر می‌شود نتیجه بسته شدن فولیکول‌های مو است.

چربی، گرد و غبار و سلول‌های مرده پوست روی سطح پوست منافذ آن را مسدود کرده و جوش یا عفونت‌های موضعی کوچکی را ایجاد می‌کند.

دارو‌ها برای پاک کردن باکتری‌ها و خشک کردن چربی‌های اضافی که منجر به آکنه می‌شوند، به کار می‌روند که برای درمان جوش صورت و بدن موثر هستند.

درمان جوش صورت با آنتی بیوتیک

درمان کردن التهاب در نواحی پوستی می‌تواند از رشد کردن جوش‌های صورت جلوگیری کند و تاثیرات ضد التهابی آنتی بیوتیک‌ها به درمان جوش‌ها کمک می‌کند.

این تاثیر حتی از قدرت آنتی بیوتیک‌ها در کشتن باکتری نیز بیشتر است. به عنوان مثال گروه تتراسایکلین برای جای جوش از آنتی بیوتیک‌ها نظیر داکسی سایکلین و مینوسیکلین می‌تواند تولید مولکول‌های التهابی را محدود کند.

دوره درمان جوش صورت با داکسی سایکلین بستگی به شدت بیماری و سابقه پزشکی بیمار دارد.

بیش تر بخوانید: درمان جای جوش

آن‌ها همچنین می‌توانند آنزیم‌های بیش فعال تخریبی به نام متالوپروتئیناز‌های ماتریس را محدود کنند.

معمولا این آنزیم‌ها با نابود کردن بافت‌های قدیمی و فضا را برای بافت‌های جدید فراهم آورده و به سالم ماندن پوست ما کمک می‌کنند.

اما زمانی که این آنزیم‌ها بیش فعال باشند، توانایی آسیب رساندن به مو و غدد چربی در اطراف بافت‌ها و ساختار صورت را پیدا می‌کنند.

اگر این اتفاق رخ دهد، آنزیم‌های فوق زمینه را برای شکل گرفتن ضایعات جوشی بزرگ، خشن، قرمز و کیستی را فراهم کرده و همچنین منجر به شکل گرفتن زخم‌های تو رفته بر روی پوست می‌شوند.

به همین دلیل است که آنتی بیوتیک‌ها برای درمان جوش‌های صورت، زخم مو‌های ریزش کرده، روزاسه، برجستگی‌های ناشی از ژیلت (جوش پس از اصلاح) و سایر مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علت جوش در بدن

علت جوش در بدن در ابتدا به دلیل به وجود آمدن تغییرات در شرایط هورمون ها ناشی می شود و با گذر زمان شرایط محیطی و عدم مراقبت ها می تواند وجود ان ها را تشدید کند به همین دلیل باید متناسب با جوش هایی که در بدن ایجاد می شود باید راهکارهای مناسبی را در پیش گیریم تا بتوانیم شدت آنها را کاهش و یا به طور دائم از آن ها خلاص شویم.

در ابتدا لازم است بدانید که وجود جوش در بدن نشانه ی جوانی شما است زیرا زمانی که آثار پیرشدگی در شما نمایان می شود دیگر شاهد هیچ گونه جوش در بدن نخواهید بود به همین دلیل نسبت به آنها زیاد نگران نباشید ولی در برخی مواقع ممکن است میزان آنها بیش از حد انتظار است که باید روش های مطلوبی در نظر گرفته شود.

 

امروزه برای درمان علت جوش و البته جوش های موجود راهکارهای مختلفی موجود است از انواع داروهای شیمیایی تا مواد طبیعی مختلف می توان تنوع وسیعی از روش های درمان جوش ها در نظر گرفت ولی قبل از هر اقدامی باید دلیل و علت به وجود آمدن آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد